Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Bullet kannentiivisteen vaihto

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
masalmi




Viestien lukumäärä : 3
Join date : 30.04.2013

Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimeKe Toukokuu 15, 2013 1:09 pm

Tervehdys "uudelta" bulletistilta.

Sain pyörän (350cc) hankittua pariviikkoa sitten.
Hienosti käy ja kulkee.

Ongelmana on kuitenkin öljyvuoto joka vaikuttais tulevan kannen välistä.
Ei mitään mahdotonta mutta sotkee kuitenkin.

Onko tiivisteen vaihto kuinka kova operaatio ja millä osilla siihen kannattaa varautua.
Tarkoitus hommata kuitenkin osat etukäteen ettei vahingossa missaa ajokelejä osien odottelun takia.
Vinkkejä otetaan vastaan.

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Kannen irrotus.   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimePe Toukokuu 17, 2013 5:59 pm


Moro.

Suurin tappelus tulee 500n kanssa aina kannen kanssa kun se yleensä on oikein kunnolla jumissa.

Mulla on ulosvetäjä sitä varten, tehty U-, L- ja I-raudasta. Joku on kokeillut nostaa kannen ylös keinujen pulteista samalla konstilla, mutta pinnat korkkasi irti.

Yksi vippaskonsti on pistää pyttyyn narua ja sitten pomppia käynnistyskammen päällä. Siinä auttaa jos on massaa, ittellä ei ole.

Numero on nolnelnol nelyks kasikaks kasikasikasi jos on asiaa tai tarttee avautua.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sampo




Viestien lukumäärä : 18
Join date : 09.06.2010
Paikkakunta : Siuntio

Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimeLa Kesä 08, 2013 2:47 am

Terve!
Mulla oli kansi myös melko pinkeenä kiinni, ja sain sen aika helposti irti seuraavalla tekniikalla: puolipuristimen ja tulpan reiän läpi uitin ohutta kuormaliinaa käyttäen fillarin pinnaa ohjurina, sitten liina solmuun siten, että saa hallitunkin asetettua rungon päälle ja sillä lähtee nostamaan kantta samalla jollain puukalikalla kantta koputellen. Nätisti läks, vaikka ennen tätä kokeilin vaikka mitä systeemiä, eikä tullut kun turhautumista.
T:Sampo
Takaisin alkuun Siirry alas
masalmi




Viestien lukumäärä : 3
Join date : 30.04.2013

Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimePe Kesä 14, 2013 8:43 am

Kiitokset vinkeistä

Narukikalla ei irronnut tai loppuu massa kesken.
Kakkosnelosta ja vasaraa niin pomppashan se kansi ylös.
Bullet vaatii näköjään välillä brutaaleja metodeja Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimePe Kesä 21, 2013 3:13 pm

Mulla kun on se rungon päälle pistettävä "ulosvetäjä", niin 50Nm oli momenttia ennenkuin kansi rapsahti irti.

Kun kiristysmomentti on 30NMm päälle voi pistää 5Nm ja sitten alkaa olla pulteille maksimi.

http://electronicfilters.tpub.com/TM-10-4330-237-13P/css/TM-10-4330-237-13P_105.htm

Taulukon mukaan 8.8 paukahtaa siihen mennessä jo poikki ja 10.9 on maksimissaan se 35Nm. Öljyttynä pitää vielä vähentää 10%.

Pitäis varmaan miettiä, voisko holkittaa teräsputkella nuo pinnapulttien reijät, ettei ne nalkkais tai sitten syy on ne prikat?


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
nuwonder

nuwonder


Viestien lukumäärä : 168
Join date : 12.01.2010
Paikkakunta : Helsinki

Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimeSu Kesä 23, 2013 10:52 pm

masalmi kirjoitti:
Kiitokset vinkeistä

Narukikalla ei irronnut tai loppuu massa kesken.
Kakkosnelosta ja vasaraa niin pomppashan se kansi ylös.
Bullet vaatii näköjään välillä brutaaleja metodeja Smile

Samoilla työkaluilla oon itekki kannen aina irrottanu! Varovainen pitää kyl olla, edellinen omistaja on saanu sylinterinkannen rivat ihan mutkalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitimeMa Kesä 24, 2013 12:17 am

Ja ne rivat ei paljoa vaadi että on keturallaan.

Hoolla on mukamas parempi sarja prikkoja, mutta ei oo kyllä ittellä auttanu kannen irtiotossa. Aina on alumiinia pinnojen kierteissä ja näemmä ei montaa kierrosta tartte, että o ihan perkeleesti kiinni.

Holkittaminen vois olla vaihtoehto, mut tarttee kysellä eka. Muuten voi tulla kynsille.



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Bullet kannentiivisteen vaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Bullet kannentiivisteen vaihto   Bullet kannentiivisteen vaihto Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Bullet kannentiivisteen vaihto
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kesäböönan uudet seikkailut
» Lisää "konsteja" kokeneilta.
» renkaan vaihto
» EFIn Eturattaan vaihto
» Rattaan vaihto operaatio

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: