Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa?

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jyrki48
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 47
Join date : 21.04.2012
Paikkakunta : Helsinki

Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa? Empty
ViestiAihe: Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa?   Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa? Icon_minitimePe Elo 08, 2014 9:28 am

Alkaa nää meidän Classic EFIt lähestyä kolmenkympin huoltoa. Mustassa on jo mittarissa 28 tkm ja punaisessakin 22 tkm, syksyyn mennessä siinäkin varmaan tuo kolmekymppiä. Huolto-ohjeen mukaan niihin pitäis tehdä tuossa huollossa karstanpoisto sylinterikannesta ja venttiileistä. Jotenkin tuntuu siltä, ettei se kuitenkaan olisi tarpeen. Kone käy hyvin ja tulppakin pysyy puhtaana. Homma olisi aika iso ja herkästi syntyy enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Onko kellään kokemuksia tai muuten viisautta asiasta? Voisiko karstanpoiston tarvetta jatkossa ennakoida puristuspainetta mittaamalla?

Pyörät on huollettu säännöllisesti huolto-ohjeen mukaan, ts öljyt ja suodatin vaihdettu kolmen-neljän tonnin välein. Hyvin ovat toimineet koko ajan. Vain kaksi kertaa on jääty tielle. Toinen oli sivutuen virrankatkaisu-anturin ongelma, joka johtui ihan vaan lian kertymisestä siihen. Toisen kerran sitten oli sähköhommissa jäänyt yksi maajohto löysälle. Se irtosi omia aikojaan ja pysäytti koneen.

Luotettavia vehkeitä nämä uudet EFI-Rojaalit. Mulla oli takavuosina monta epäluotettavampaa autoakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa? Empty
ViestiAihe: Vs: Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa?   Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa? Icon_minitimePe Elo 08, 2014 12:55 pm

En usko karstanpoistoa tuossa vielä välttämättömaksi.
Suurin piirteen noilla main kurkistin oman 2005 Electrani kannen alle, (vaihdoin tiivisteen, joka oli alkanut vuotamaan huohottimen tukkeuduttua) ja karstaa oli tosi vähän vielä.
Pakokäyrän irrottamalla päässee hiukan kurkistamaan pakokanavaa ja -venttiiliä, jotka ovat herkimmät karstoittumaan, jos haluaa pelata varman päälle.
Sen sivutuen katkaisimen poistin itse aika pian kokonaan. Sähköpuolella viimeksi kiusaa tekivät löystyneet sulakkeenpitimet. Vaihdoin lattasulakkeisiin, jotka on siitä kivoja, että niihin menee abikot suoraan kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
 
Onko karstanpoisto EFIn moottorista tarpeen 30 000 huollossa?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Bullet500 EFI-09
» Lisätehoa EFIiin, kokemusta jo hiukan
» Lisätehoa EFIin, onko kokemuksia Dynojetin Power Commanderista?
» EFIn Eturattaan vaihto
» Onko viellä mukana ?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: