Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Amal 932 kaasarin säätäminen.

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Amal 932 kaasarin säätäminen. Empty
ViestiAihe: Amal 932 kaasarin säätäminen.   Amal 932 kaasarin säätäminen. Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 8:47 pm

Terve!

Vielä pikku herkistely. Säädin Amalin ohjeen mukaan kaasuttajan oikealla puolella olevia ruuveja. Sain pyörän käymään tyhjäkäyntiä niin, että luistiin ottava ruuvi on aivan pohjassa ja ilmaruuvi noin 1,5 kierrosta auki. Tuntuu kuitenkin oudolta, että niillä säädöillä ( ruuvi pohjassa ) pyörä vasta käy tyhjäkäyntiä ilman kaasukahvan kiertämistä. Seos on myös hyvin rikas ja nokeaa tulpan nopeasti. Pitäisikö kaasuttajan yläkannessa olevien vaijereiden alla olevia säätöjä muuttaa ja alkaa sitten säätötoimet aivan alusta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Amal 932 kaasarin säätäminen. Empty
ViestiAihe: Vs: Amal 932 kaasarin säätäminen.   Amal 932 kaasarin säätäminen. Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 10:27 pm

Tuohan on taas sellainen tilanne että pitäisi aloittaa alusta ja tarkistaa että missään ei ole mätää.
Eli kaasari irti, kaikki neulat ja ruuvit irti ja puhallat ne venttiilit ja kanavat auki paineilmalla. Myös koho kannattaa tarkastaa että bensapinta ei ole päin mäntyä, amalin kohohan ei ole säädettävää mallia ja vanhemmiten se muovinen? kynsi kohossa vääntyy pikkuhiljaa ja bensapinta nousee salaa ja aiheuttaa rikkaan seoksen. Kun kohon ottaa käteen niin muistaakseni sen näkee jos se kynsi on vääntynyt jos linja ei ole suora, itse yritin lämmittää ja vääntää mutta se oli tuhoon tuomittu yritys, onneksi uusi ei paljoa maksa.
Vaijerit alkuvaiheessa kahvasta ja kaasarin päältä säädetään löysäksi, vasta kun kaasari on säädöissä kaapeleista otetaan vain löysät pois.
Google löytää montakin ohjetta "amal tune" sanoilla ja viime kädessä se on kellosepän tarkkaa hommaa jos tarkaksi ryhdyt, itse en ole ihan kaikkia kikkoja jaksanut noudattaa.

Niin se säätöruuvi sivussa, katso imukurkusta se kohta jossa ruuvi alkaa nostaa kohoa, kun voihan se olla että ruuvi on vain lyhyttä mallia ja alkaa ottaa kiinni vasta loppuvaiheessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Amal 932 kaasarin säätäminen.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kaasarin kurkku
» Amal Concentric Mk I
» Amal Concentric -ongelma
» Ostetaan Amal kaasutin
» Nokinen jälki kaasarin luistissa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: