Tuohan on taas sellainen tilanne että pitäisi aloittaa alusta ja tarkistaa että missään ei ole mätää.
Eli kaasari irti, kaikki neulat ja ruuvit irti ja puhallat ne venttiilit ja kanavat auki paineilmalla. Myös koho kannattaa tarkastaa että bensapinta ei ole päin mäntyä, amalin kohohan ei ole säädettävää mallia ja vanhemmiten se muovinen? kynsi kohossa vääntyy pikkuhiljaa ja bensapinta nousee salaa ja aiheuttaa rikkaan seoksen. Kun kohon ottaa käteen niin muistaakseni sen näkee jos se kynsi on vääntynyt jos linja ei ole suora, itse yritin lämmittää ja vääntää mutta se oli tuhoon tuomittu yritys, onneksi uusi ei paljoa maksa.
Vaijerit alkuvaiheessa kahvasta ja kaasarin päältä säädetään löysäksi, vasta kun kaasari on säädöissä kaapeleista otetaan vain löysät pois.
Google löytää montakin ohjetta "amal tune" sanoilla ja viime kädessä se on kellosepän tarkkaa hommaa jos tarkaksi ryhdyt, itse en ole ihan kaikkia kikkoja jaksanut noudattaa.
Niin se säätöruuvi sivussa, katso imukurkusta se kohta jossa ruuvi alkaa nostaa kohoa, kun voihan se olla että ruuvi on vain lyhyttä mallia ja alkaa ottaa kiinni vasta loppuvaiheessa.