Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Kansi irti helposti

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeTi Marras 16, 2010 6:21 am


Törmäsin tämmöiseen kuvasarjaan. http://www.moonshiners.org.uk/bulletheadgone.htm

Onko joku kokeillut tätä ja miten kävi?

Hoon keskusteluista löytyy, on pari muutakin konstia: http://www.hitchcocksmotorcycles.com/viewforum?currentpageref=&function=viewthread&forumref=7899&threadref=7899&currentforumpage=&currentforumorder=
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeKe Marras 17, 2010 6:38 pm

Itse katkaisin turhaan palan jäähdytysripaa ruuvarilla kunnes huomasin että suomalainen perinnetyökalu sopii intialaiseen kuin nyrkki silmään: Fiskarsin vesuri on niin kapea ja kiilamainen että sen voi lyödä vasaralla mainiosti kannen väliin tiivisteen kohdalta, ja ainakin siinä teflon pinnoitetussa mallissa on niin loiva terän kulma että käytännössä mitään vahinkoa ei synny, hieman kannen reuna voi loiventua lyöntikohdasta mutta niin vähän että se ei vaikuta tiivistykseen. Tiivisteen mallista ja tuurista riippuu voiko kannen tiivistettä käyttää uudestaan.
Tuota laittamaasi kuvaa tutkin mutta aika kova rasitus siitä tulee vähän joka puolelle koska pahimmillaan kansi on kiinni niin pirun tiukkaan että irroittaminen suoraan vetämällä tuntuu lähes mahdottomalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Ihme homma   Kansi irti helposti Icon_minitimeKe Marras 17, 2010 8:26 pm


Mun mielestäni mielenkiintoisin oli ns. Intialainen köysitemppu: köyttä tulpanreijästä sisään ja polkaisu. Vois vaikka toimia?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeKe Marras 17, 2010 9:06 pm

Tuo köysi on kokeilemisen arvoinen temppu, ajatuksena ihan ok. Tosin en taida polkaista kun ei viitsi rasittaa sitä startin kynttä, jos vaikka pyörittäisi takarenkaasta. Joudun kuitenkin ennen kesää avaamaan taas kerran sylinterin, kun kävi nääs niin että kun minulla ei ollut sylinterin alapuolista tiivistettä niin tein sen itse tiivistepaperista, mutta jostain syystä se ei pysynyt paikallaan vaan alkoi pursumaan ulospäin saumasta, ja nyt käytännössä sylinterissä ei ole alatiivistettä laisinkaan. Laitan raporttia kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Köysitemppu   Kansi irti helposti Icon_minitimeKe Marras 17, 2010 10:44 pm


Aattelin itse kokeilla samaa, luulen että mulla on pari alapään tiivistettä ylimääräsenä, että jos et jaksa tilata, niin pistä mailia. Paan tulemaan, kun mun mielestäni niitä tulee aina setissä kaksi, vaikka ei tartte kun yhden, mutta voin muistaa väärinkin. On noita kumminkin tuonne kertynyt, niin ei oo ongelma :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeTo Marras 18, 2010 3:07 pm

Joskus ennenvanhaan ukot tööttäs vaseliinia tulpanreijästä ja sitten vaan räystäältä hypättiin polkimen päälle.Se tulppa tietenkin laitettiin ens takas.Kyä lähti Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Jossakin keskustelupalstalla.   Kansi irti helposti Icon_minitimeTo Marras 18, 2010 3:51 pm


Vissiin öljylläkin vois kokeilla, mutta siinä on sitten jälkisiivous. Voip olla että tatinaa on katossakin kun kunnolla sotkasee :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeTo Marras 18, 2010 8:59 pm

Mansikkahillolla lähtee ja koira hoitaa siivouksen Very Happy
Mikäs siinä kannessa muuten kanittaa, ajattelin kun se sylinteri on vain sillä yhdellä mutterilla kiinni että kestääkö se. Mutta jos kansi jääkin kiinni kansipultteihin niin silloin syilnterin alapäähän ei kohdistu rasitusta. Yleensä käytän kannen tiivisteessä Hylomar Blue tiivisteainetta jonka ei pitäisi jähmettyä laisinkaan ja silti kansi on kiinni kuin tauti, kerran oli hylomar hävöksissä ja laitoin vain kuparitahnaa niin kyllä se silloinkin taisi tarttua aika hyvin kiinni. Olisiko niistä Hoon kansipulteista apua joissa on yläpäässä mutterikanta, vai oliko se neliö.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Tahnat   Kansi irti helposti Icon_minitimePe Marras 19, 2010 6:31 pm


En oo pistäny tahnaa sen jälkeen kun jouduin hakkaamaan pytyn kappaleiksi, että sain irti. Kokeilin 2X2 palikalla lyödä alakautta kun pytty ja kansi oli irti koneesta, mutta ei irronnut vaikka 2kg moskalla antoi vauhtia.

Muistaakseni aine oli Locktiten ruskeaa ja kuulema kestää tököttejä ja lämpöä. Näemmä liiankin hyvin.

Vaikka mulla on kannennostokone ja Hoon kanttipultit, aion kokeilla narukonstia seuraavassa irrotuksessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimePe Marras 19, 2010 7:47 pm

En ol ikänä mittää tököttei tarvinnu kansipahvien kans.Jos kansi plaanis on ni kyl sen täytyy pitää ilmanki.Ja aina kuparitiiviste jos jostain saa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Tiiviste   Kansi irti helposti Icon_minitimePe Marras 19, 2010 10:12 pm


Nää on vaan ihan sontia nykyset. Jotain töhkää kahden kuparin välissä. Ei voi ees löijätä, elikka joka kerta uus tiiviste....
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeLa Marras 20, 2010 8:35 am

Joo,ne on niitä kupari/massatiivisteitä.Ei niitä voi oikeisiin kuparitiivisteisiin verrata.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitimeSu Marras 21, 2010 10:05 pm

Itse kesällä vasta katsoin tarkemmin kannen rakennetta ja hämmästyin siitä että se sylinterin kansi ei tiivisteen kohdalta puristukaan kokonaan kiinni, vaan se koko systeemi kiristyy sen ikäänkuin sylinteriputken näköisen olakkeen varaan. Tämä tietysti aiheuttaa sen että sitä vanhaa kertaalleen litistettyä tiivistettä on heikko enää käyttää uudestaan. En tiedä olisiko siinä mitään järkeä hioa sitä välystä vaikka tahnalla vähän pienemmäksi, liekö se intialaisen vai brittiläisen suunnittelun helmi. Ja muuten en käyttäisi mitään tiivisteainetta mutta kai ne vähän öljyvuotoja venttiilin työntötankojen kohdalta voi ehkäistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kansi irti helposti Empty
ViestiAihe: Vs: Kansi irti helposti   Kansi irti helposti Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kansi irti helposti
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kannen irroitus
» Bulletin kannen momentti?
» Myydään Bulletin laturi, akkukotelo ja akku
» O: 500cc kansi
» MYYDÄÄN: Bullet 500 kansi

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: