Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Kannen irroitus

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
De luxe
Vierailija




Kannen irroitus Empty
ViestiAihe: Kannen irroitus   Kannen irroitus Icon_minitimeLa Toukokuu 29, 2010 2:33 pm

Morjens !

Kansi pitäisi irrottaa, mutta miten ?
Eihän se ole kiinni kuin niillä kuudella pultilla ?
-mikä siinä vielä jumittaa, kuinka paljon uskaltaa käyttää voimaa ja olisiko jotakin toimiviksi osoittautuneita vinkkejä.


Jyrki
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kannen irroitus Empty
ViestiAihe: Kansi   Kannen irroitus Icon_minitimeLa Toukokuu 29, 2010 4:55 pm

Mulla on rakenneltuna kehikko joka nostaa kannen pois. Tämän näköinen. Kuvasta puuttuu kannen alle tuleva kehikko, joka rakentuu neljästä lattaraudasta.

Kannen irroitus P1050241medium

Kun kannen kiristysmomentti on muistaakseni 35 Nm mailla, niin irroittamisessa tarvittu momentti on voinut olla 50 Nm. Pinnapultit purevat todella lujaa alumiiniin ja soppa on valmis.

Itse investoin Hoon pinnapultteihin, joissa on 1/4" nelikantti päässä. Silloin pultit saa irti yläkautta ja se helpoittaa paljon purkuoperaatiota.

Pako- ja imuaukon alle voi naputella, yhden kerran käytin puusta veistettyjä kiiloja kannen ja pytyn väliin... Ongelma on voiman kohdistaminen niin, että ei samalla tuhoa jäähdytysripoja. Yksi raaka konsti on käynnistys tai polkaisu niin, että mutterit on löysätty. Sekään ei välttämättä auta.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
De luxe
Vierailija




Kannen irroitus Empty
ViestiAihe: Kannen irroitus   Kannen irroitus Icon_minitimeSu Toukokuu 30, 2010 12:17 am

Moi !

No nyt lähti...puukalikan välityksellä tiukkoja pusuja imu- ja pakoaukkoon.
Lähti rakoilemaan...itse asiassa pultit oli helppo nakki, pistin jo parin päivän aikana 3-4 kertaa/PV
Irroitusöljyä, ongelma oli se että pulttien jälkeenkin kansi oli kuin liimattu.

Yllättävän puhdas oli sekä kansi että mäntä.
Imuventtiili täysin ilmatiivs, pakopuolella hienoinen vuoto, kun pitää painetta.

Ohjurien vaihto...venttiilien hionta...mutta entäs mitä muuta ?
-nyt kun palikat ovat levällään.

Oli muuten uskomattoman iso porras imuaukon ja sen 10 mm "imusarjan" välillä,
jopa 5 mm kynnys..joka on nyt helppo viilata tasaiseksi

Jyrki
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kannen irroitus Empty
ViestiAihe: Kansi   Kannen irroitus Icon_minitimeSu Toukokuu 30, 2010 1:40 pm

Oikase kansi samoin tein. Paksun lasin päälle vesipaperi ja hiukan pyöritystä, niin näkee onko väännellyt.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kannen irroitus Empty
ViestiAihe: Vs: Kannen irroitus   Kannen irroitus Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kannen irroitus
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Takapyörän irrotus
» Bullet kannentiivisteen vaihto
» Bulletin kannen momentti?
» Kannen/nostimen blokin jengat

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: