| Tulppa pohdintaa | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Enska
Viestien lukumäärä : 6 Join date : 07.03.2010 Paikkakunta : Pohojam'maa
| Aihe: Tulppa pohdintaa La Maalis 27, 2010 2:24 pm | |
| Moi. Kellään kokemusta tai valistunutta arvausta aiheesta kannattaako tulppaa muuttaa vakiosta johonkin suuntaan kun on hiukan kutiteltu moottori? Bigbore kit 535, 8,5:1 mäntä, kantta kevyesti modifioitu (hiotut kanavat), kaasarissa isommat suuttimet, änkkää ja ilmanputsaria modattu vähemmän astmaisiksi. Aihio -98 punainen bullet deluxe | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Reseptiä La Maalis 27, 2010 9:46 pm | |
| Moikka.
Mulla on suurin piirtein samat vermeet, Amalin Concentric 930 220 main jetillä tosin poltti mäntään reijän näillä keleillä...
Olen käyttänyt BR8ES ja BR9ES tulppia, enkä ole oikein huomannut eroja. Tosin tuntuu, että tulpan käyttöikä on noin 2000 mailia ja sitten saa paiskata menemään. Hailuodon reissulla yksi tuli loppuun Oulussa kun tankkasi Shellillä. Loppui kipinä kerralla. Sukkela juttu. |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tulppa pohdintaa Su Maalis 28, 2010 1:18 pm | |
| Kai sen tulpasta sitten näkee, kun on vähän aikaa ajanut, tarviiko muuttaa. Onko sinulla Meteor, jokin syy käyttää resistoritulppia? Siis kuten BR9ES? | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Resistoreja Su Maalis 28, 2010 1:36 pm | |
| Ei mulla sen suurempaa syytä, kun että se on manuaalissa mainittu vakioksi.
Mikä sen resistorin tarkoitus muuten on? Häiriönsuodatus? |
|
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: Tulppa pohdintaa Su Maalis 28, 2010 1:42 pm | |
| Jos puristussuhde on 8,5 eikä kierrosluku nouse viidentuhannen, niin tulppa olisi juuri tuo BR8ES oman 2006 valmistetun Bulletin Owner´s Manualiin tekemäni merkinnän mukaan. Alkuaan manuaalissa lukee vain Bosch W3 CC. Olenkin hakenut muiden valmistajien vastaavia arvoja eri lähteistä ja olen löytänyt vielä seuraavat: Denso W24 ESRU ja Ford Motorcraft AGPR 22 CD. Jos jollakulla palstalla on vielä lisää merkkejä ja tyyppejä, niin otan mielelläni nekin tiedoksi. Hyvä kysymys on resistoritulpan tarve. Matkassa on kuitenkin kännykkä taskussa ja navigaattori pyörän sähköjärjestelmään kytkettynä eikä ole täysin poissuljettua etteikö joskus olisi radio taskussa ja nappikuuloke korvassa. Onko tulpanhatussa tehtaalta lähtiessä häiriösuojaus ei ole tiedossani. Onko muilla asiasta tietoa? | |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tulppa pohdintaa Su Maalis 28, 2010 9:16 pm | |
| Meinaan vaan, että jos tulpanhatussa on resistori, ei sitä tulpassa enää tarvita. Rasittaa vaan suotta sytytysjärjestelmää. Tokihan valmistaja tietää, mitä tulppia suosittelee, mutta voi joku olla joskus vaihtanut tulpanhatun. Mittaamalla Ohmit tuo selviää. Minun Electrassani oli myös uutena tuo Boschin W3CC, eikä siinä kyllä ole tuota resistoria. | |
|
| |
Enska
Viestien lukumäärä : 6 Join date : 07.03.2010 Paikkakunta : Pohojam'maa
| Aihe: Vs: Tulppa pohdintaa Ma Maalis 29, 2010 8:30 pm | |
| Niin, ajatukseni oli kartottaa mielipiteitä että onko syytä poiketa alkuperäisestä tulppasuosituksesta kun moottorin puristussuhde, teho ja vääntö ovat perusmoottorista poikkeavia. Tahtoo ryökäle käydä kuumana vaikka suutinta suurennettu niin paljon että hirvittää. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Hattu Ma Maalis 29, 2010 10:38 pm | |
| Vilkasinpa sitten tulpanhattua ja jos oikein ymmärrän mallimerkinnästä, niin siinä on 5K Ohmin resistori ittessänsä.
Lienee siis viisasta vaihtaa tulppa B8ES-malliseen. |
|
| |
Matti
Viestien lukumäärä : 37 Join date : 13.01.2010
| Aihe: Vs: Tulppa pohdintaa Ke Maalis 31, 2010 9:40 pm | |
| - Meteor53 kirjoitti:
- Moikka.
Mulla on suurin piirtein samat vermeet, Amalin Concentric 930 220 main jetillä tosin poltti mäntään reijän näillä keleillä...
Olen käyttänyt BR8ES ja BR9ES tulppia, enkä ole oikein huomannut eroja. Tosin tuntuu, että tulpan käyttöikä on noin 2000 mailia ja sitten saa paiskata menemään. Hailuodon reissulla yksi tuli loppuun Oulussa kun tankkasi Shellillä. Loppui kipinä kerralla. Sukkela juttu. Moi Kaitsu Mikä on mielestäsi pääsyyllinen mäntäpistiäisen puraisuun, tulpat antavat käsittääkseni melkoisen paljon anteeksi lämpöarvoiltaan. t. Matti | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Tulppajuttua Ke Maalis 31, 2010 10:28 pm | |
| http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/p5.asp?mode=nmlon asiaa tulpista ja muusta polttoaineen palamiseen liittyvästä. Tuohon kaputtiin lienee monta syytä, eli yksi ei välttämättä tee, mutta pari riittää. - Aikaisuus - Heikko seos - Turhan kuuma tulppa - Ilmanlämpö ja -kosteus - Alhainen oktaani Kun ongelmia tuli vasta kun kierrokset olivat isot, niin se viimeinen niitti oli liian pieni pääsuutin. |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tulppa pohdintaa | |
| |
|
| |
| Tulppa pohdintaa | |
|