Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ajoasentoa ihmettelen tässä

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeLa Huhti 30, 2011 7:41 pm

Miten väki kokee Roitsun ajoasennon sopivan vartalolle? Itse olen vasta vähän aikaa harjoitellut sen päällä istumista ja jo nyt on herännyt kaipuu päästä pystympään asentoon. Ja kun persjalkaisten sukuun kuuluva olen, niin enpä ollenkaan panisi pahakseni, vaikka istuin sijaitsisi alempana. Tangon vaihtoa olen harkinnut, vaikkakin perinteinen ilme kärsisikin. Riittääköhän vaijereissa mittaa jos vähän rakentelisin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Tankoa   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 12:05 am

Hoolta saa erimoisia tankoja, se kun vaikuttaa ajoasentoon paljon.

http://www.hitchcocksmotorcycles.com/accessory-frame-handlebars

Ainakin 50-luvun ja nykyisten enskojen tangot on ihan eri planeetolta.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 1:01 pm

Joo, vaijerinvaihtohan siinä tulee eteen jos sarvia nostaa lähemmäksi. Mutta tankojahan nyt saa ihan mistä vain melkein. Pannaan harkintaan mutta ensin pitää testata tuota alkuperäisenä jonkin aikaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 1:03 pm

Olen 190 pitkä. Royali sinänsä ei minulle kuitenkaan ole liian pieni. Saman kokoinen se suunnilleen on kuin kaikki brittipyörät.
Koin Electran satulassa olevan porrastuksen hiukan hankalaksi, se kun ei sallinut siirtää pyllyä eteen tai taakse. Istuin siis hiukan liian edessä ja jalat liian koukussa.
Onneksi päällinen hajosi pian ja pääsin käyttämään Nummenmäkeläisen (Turku) Classic Verhoomon palveluja. Ohjeitteni mukaan satulan pykälä poistettiin, satulaa kovennettiin ja uusi päällys asennettiin. Maksoi muistaakseni noin 80€. Ero oli valtava. Tuli mieleen, että hullu kun en aikaisemmin jo teettänyt.
Pitkällä jotoksella voin puutumisen estämiseksi työntää takalistoni niin pitkälle kuin menee ja panna vielä jalatkin takatapeille niin taas rupeaa veri kiertämään.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 1:43 pm

Minä en ole kuin 164 lyhyt. Ja siitäkin mitasta on suurin osa selkää. Voi olla, että sivuvaunutta ajaminen on taiteilua, kun jalat ei yllä maahan. Pystyisihän tuohon paljon matalammankin satulan duunaamaan, tosin perinteisen profiilin kustannuksella. Takaistuin pois ja matala istuin orggiksen tilalle. Ehkä sitten tankokin olisi eri tuntuinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 3:18 pm

Itse vaihdoin tällaisen siten että menin kauppaan takahuoneeseen kokeilemaan tankoja käteen virtuaalipyörä alla, ja tuo sopi.
Mitoitus on sellainen että kun istun seisontatuella satulassa rentona selkä suorassa niin kädet yltää tangolle ilman venyttelyä. Vaijerit riitti juuri ja juuri, voi ne pitemmäksikin vaihtaa kun vaihdon aika tulee.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/YyDnzWYyJutDOS2h4IGe7w
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 4:05 pm

Kävin virtuaali-istahtamassa tuon päällä ja tuntui jo paljon paremmalta istuma-asento. Pitääpä käydä jossain tankokaupassa sovittelemassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitimeSu Toukokuu 01, 2011 8:04 pm

Edelliselle roitsulleni Ennille minä olen teettänyt satulan madaltamisen erään edesmenneen suutarin luona ja vaihdoin ohjaustangon ja vaijerit korkeammiksi Marlon Brandon tähdittämän Hurjapäät-elokuvan mukaan. Kuvassa vilkuton roitsu keskellä on ollut Enni ensimmäisten kunkkuajojen aikana vuonna 2001.

Ajoasentoa ihmettelen tässä 7972241.t

Nykyisen roitsuni Lieran ohjaustanko vaijereineen saa olla sellaisena originaaliversiona toistaiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ajoasentoa ihmettelen tässä Empty
ViestiAihe: Vs: Ajoasentoa ihmettelen tässä   Ajoasentoa ihmettelen tässä Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ajoasentoa ihmettelen tässä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» keitere tässä moi
» Make tässä moro!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: