Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Moottoripyörämuseoita Suomessa

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Moottoripyörämuseoita Suomessa   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitimeTi Helmi 01, 2011 12:10 am

Aijaa, toinenkin moottoripyörämuseo on tulossa Vesijärven rannalle, Lahteen aikaisemmin perustetun Hattulan Parolassa sijaitsevan mp-museon lisäksi.

Lahden mp-museo:
http://www.moottoripyoramuseo.fi/

Parolan mp-museo:
http://www.mpu-yhtiot.com/
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Vs: Moottoripyörämuseoita Suomessa   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitimeTi Helmi 01, 2011 12:16 am

Minä kuulin tänään sellaisen huhun, että Viitasaarellekin olisi MP-museo tulossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Vs: Moottoripyörämuseoita Suomessa   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitimeTi Helmi 01, 2011 12:33 am

Olisi kiva käydä Viitasaarellakin joskus.

Viime vuonna minä kävin Parolan museossa. Kiva paikka. Yksi diesel-roitsukin löytyy sieltä. Museon paras osa on oma halli vanhoille japsistaroille. Joukossa on joitakin ihmemalleja, joista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan, mm. 650-kuutoinen Kawasaki W1, joka onkin ollut itse asiassa BSA A10-kopio.
Parolan isäntä Pauli Uotila onkin wanhojen japsipyörien asiantuntija.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Vs: Moottoripyörämuseoita Suomessa   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitimeTi Helmi 01, 2011 5:39 pm

Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vierailija
Vierailija




Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Vs: Moottoripyörämuseoita Suomessa   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitimePe Heinä 22, 2011 8:40 pm

Tänään minä olen käynyt kotterollani Lahdessa katsomassa paikallista pärrämuseoa. Minä totesin, että paikka on melkoisen upea. Pari maailmanharvinaisuuksia ja erikoisuuksia, kuten mahtava Indian 1300 Four ja japanilainen HD-kopio Rikuo 1200-sivari ajoilta ennen sotia. Upeasti entisöityjä silmänkarkkeja kaikkialla museossa.

Mutta... talossa ei ole yhtään roitsuja! Melkoinen puute rojalistin näkökulmasta. Lisäksi ilmastointi tuntui puuttuvan tai olevan pois päältä, kun kävin paikalla. Sääli museon työntekijöitä, jotka kärvistelivät tunkkaisessa sisäilmassa. Muutamat äijät nauttivat kylmää olvia museon terassilla. Aivan niin, museolla on lupa tarjota kaljaa ja siideriä halukkaille. Myös ruokatarjoilua ja vaatemyyntiä kaukaa tulleille motoristeille.


Viimeinen muokkaaja, Bulletisti pvm La Heinä 23, 2011 2:27 am, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Porvoossa melkoinen kokoelma   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitimePe Heinä 22, 2011 9:10 pm

Porvoolainen veljespari on luonut melkoisen mp-kokoelman, jossa on myös Royaleita, muistaakseni. Avoinna sopimuksesta. Yli 50 prätkää, suurin osa Ruotsista tuotuja, vanhojen prätkien hinnat siellä on niin matalia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Moottoripyörämuseoita Suomessa Empty
ViestiAihe: Vs: Moottoripyörämuseoita Suomessa   Moottoripyörämuseoita Suomessa Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Moottoripyörämuseoita Suomessa
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Carberry suomessa
» Royal Enfield Suomessa; historiaa?
» Einarin alkuvaiheet Suomessa eli dieselRoitsun tarinat
» Royal Enfield radio Suomessa, kuuntele

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: