Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi

PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

Prätkänavigaattoreista kokemuksia?

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Empty
ViestiAihe: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimeTo Marras 18, 2010 2:50 pm

Pistin sitten vahingossa viime kesänä hankitun Garmin Nuvi 550:n näytön päreiksi. Huollon mukaan varaosaa ei saa, ja vaikka saisi, ei kannattaisi korjata.
Noiden hinta on kesän jälkeen noussut roimasti, vaikka laite onkin jo aika vanha.

Nyt mietin, kannattaako ostaa samanlainen, vai olisiko joku muu laite parempi?
Hintaluokkaa en ole päättänyt, se menee harkintaan laitteen ominaisuuksien mukaan.
Garminin puolesta puhuu se että mulla on Trumpassa kunnon teline ja virtajohto, ja Enskaankin on teline olemassa.

Sana on vapaa.

En halua tästä väittelyä siitä onko navigaattori järkevä moottoripyörässä vai ei. Tuntemattomilla alueilla se on ehdoton, kotiin osaan yleensä ilmankin. Geokätköilijä ja insinööri minussa vaativat navigaattoria pyörään. Ja samaa laitetta käytän myös autossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere

Viestien lukumäärä : 227

ViestiAihe: Vs: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimeTo Marras 18, 2010 8:01 pm

Tjaa, kyllä minä pidän navigaattoria oikein tarpeellisena kamppeena moottoripyörässäkin. Paras olisi tietenkin säänkestävä isolla näytöllä varustettu telineessä oleva, merkillä ei väliä kunhan neuvoo luotettavasti. Mutta käytännössä se on minulla mennyt niin, että käytän kännykän navia tarvittaessa. Telineongelman olen ratkaissut niin, että strategisilla hetkillä työnnän sen kännykän kypärän sisään ja annan sen karjua ohjeensa suoraan korvaan. Sille löytyi tuossa korvan takana semmoinen paikka, ettei se edes sietämättömästi paina siellä. Karkeammat ajo-ohjeet suunnitelluilla reissuilla oudoilla paikkakunnilla ovat tankkilaukun ikkunassa, tulostettuina, päällimmäisen silpasen pois sitä mukaa kuin matka etenee.
Nämä on niin makuasioita.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimePe Marras 19, 2010 6:04 pm

Onneks ton Amerikanihmeen kans ei tul niin kauas lähdettyy ettei ossais takas kotti ilman navia.Eikä vauhti kohoa simmotteks ettei kerkeis tienviittoi lukemaa. Very Happy
Machismo

Viestien lukumäärä : 41

ViestiAihe: Vs: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimeSu Marras 21, 2010 4:38 pm

Enemmän mopoilevat kaverit kehuivat että Nokian kännykkä (esim N8) + autolaturi + RAM mountin boxi olis kova yhdistelmä mopoissakin.

Tietoja vermeistä löytyy tuolta :

http://kauppa.nokia.fi/webapp/wcs/stores/servlet/productdetail_10513_10107_-12_60000484
http://www.ram-mount.com/CatalogResults/PartDetails/tabid/63/partid/082065077045066045049052057090045065081054085/Default.aspx

Itse olen vielä tyytynyt pitämään kännykkää tankkilaukussa.
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam

Viestien lukumäärä : 117

ViestiAihe: Vs: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimeSu Marras 21, 2010 6:10 pm

Kun hankin tavallisen Tom-Tomin autoon, päätin tehdä siitä myös monitoimikoneen eli rakensin Roikaleelle virran ulosoton savukkeensytytinliitännällä. Näyttölaitteella on ohjaustangossa sopivasta muovirasiasta kiinnitettynä kehto ja sen reunoissa varjostinseinämät kirkasta auringonpaistetta varten. Näytölle on tehtävä myös jonkinlainen lukitus pystysuuntaisia töyssyjä varten. Tiheämmältä sateelta suojaa puolestaan Kappa-tuulisuoja.
Pelkästään navigaattorin ohjeita ei pidä seurata, sillä erilaisia tie-, tietyö- ja nopeusrajoitusmuutoksia tulee vähän väliä, joiden merkintöjä pitää lukea liikenteen "kylkiäisinä". Tom-Tom ei myöskään osaa ratkoa pulmatilanteita eli kumpaa ohjetta pitäisi kulloinkin noudattaa: "ei päällystämättömille teille" tai "ei moottoriteille", kun muita vaihtoehtoja ei ole.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Telineet   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimeMa Marras 22, 2010 11:22 am

Mulla on Trumpassa rakennettu hieno telinesysteemi katteen suojaan. Siinä on RAM-mountin kunnollinen tukeva kehto ja kate suojaa hyvin auringolta ja sateelta. Virtalähde on katteen suojissa ja johto tulee telineelle. Tämän vuoksi olenkin varmaan Garminiin päätymässä, vaikka Tomtomissa saattaakin parempi käyttöliittymä olla. Toki tuosta täytyisi merkkiä vaihtaessa vaihtaa ehkä vain tuo kehto.
Royaliin en ole (vielä) virranottoa rakentanut. Ja siinä on muutenkin kevyempi (= huonompi) teline. Mutta Trumppa mulla varsinainen matkapyörä onkin. Toki navigaattori on hyvä kun Enskalla fiilistelee tuntemattomia mutkateitä.
Onko kellään kokemuksia Tomppatompan Riderista?
keitere

keitere

Viestien lukumäärä : 227

ViestiAihe: Vs: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitimeMa Marras 22, 2010 2:19 pm

Virran ulosoton olen ratkaissut vähän tukevammalla tavalla, koska moottoripyörä täristää niin paljon, ettei auton tupakansytytinsydeemi oikein tahdo pysyä paikallaan.
Naaraspuoli tämmöinen paitsi että siinon läppä päällä suojaamassa märältä.
Prätkänavigaattoreista kokemuksia? IMG_0218
Tietenkin tuosta lähtevä johto pitää sitten saada sopimaan siihen laitteeseen. Samasta töpsästä pystyy latailemaan akkua pienillä latureilla, siellä on luonnollisesti sulake välissä ennen akkua.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Prätkänavigaattoreista kokemuksia?   Prätkänavigaattoreista kokemuksia? Icon_minitime

Prätkänavigaattoreista kokemuksia?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» 612 kokemuksia?
» Kokemuksia EFI Royal Enfieldistä
» Kokemuksia Handa Importista
» Suuri näennäistieteellinen rengas-spekulaatio ketju.
» uusio tuotanto bulletista kokemuksia..

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: