Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
bonne71




Viestien lukumäärä : 4
Join date : 12.01.2010

Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas Empty
ViestiAihe: Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas   Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas Icon_minitimeKe Kesä 23, 2010 10:02 am

2003:en 28000 km ajetun Bulletin takapää on alkanut nuljuamaan ikävästi vähänkin kovemmassa vauhdissa. Alle kahdekankympin se on ok, mutta kun mutkatiellä kurvailee vähänkin kovemmin, tuntuu että peräpää on lähdössä pois alta joka töyssyssä. Todella ikävä tunne kovemmassa vaihdissa.

Pinnat on nähdäksesi kireällä, ne on tarkastettu renkaanvaihdon yhteydessa. Rengas on Mitas H-02, joka on tämän kevään hankinta. Sitä voisin epäillä, mutta en sitä uskoisi niin huonoksi. Rengaspaineena olen pitänyt n. 2.3 Bar. Paineen nostaminen auttoi hieman. Takahaarukan laakerit näyttäisivät olevan kunnossa, kun renkaasta vääntää sivuttain. Pyöranlaakerissa on hieman klappia, mutta niin vähän etten sen usko vaikuttavan. Olen siis päätynyt siihen, että takaiskarit olisivat huonontuneet. Onko kenelläkään kokemusta niistä? Millaisia ajomääriä ne kestävät? Miten iskunvaimentimesta pystyy päättelemään vaimentaako se enää? Parasta olisi jos voisi kokeilla tunnetusti toimivia iskareita ennen kuin ostaa uudet. Katselin myös iskunvaimentimen kumeja, jotka ovat kohtuullisen perstaantuneet. Voisiko niissä olla ongelman ydin?


Marko
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas Empty
ViestiAihe: Vs: Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas   Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas Icon_minitimeKe Kesä 23, 2010 8:20 pm

Panin syksyllä Mitaksen H02:n Enskan taakse, (tosin tuli vahingossa 4" eikä 3,5", mutta hyvin se mahtui.) Kilometrejä ehkä 1500, ei mitään erikoista mainittavaa, tuntuu ihan hyvältä. Sinänsä ihan mielenkiintoista, että sivuilla http://www.mitas.at/mitasveteran.html mainitaan eturenkaaksi...
No Enskan koot on niin omituiset, että on otettava sitä mitä saa ja pari viikkoa sitten panin eturenkaaksi H 04:n, mitä mainitaan e.m. sivuilla puolestaan takarenkaaksi. Yhdistelmä toimii kuitenkin hyvin.
Onko takapyörä tasapainotettu? Ei se nyt niin tarkka ole, mutta jos paljon pielessä, niin just yli 80 vauhdissa rupeaa tuntumaan (mitä tietysti huonot iskarit voivat pahentaa).
Takahaarukan puslat on sellaiset rakenteeltaan, että kestävät maailman tappiin.
Jos perä lähtee alta töyssyissä, kuten sanot, on vika luultavasti iskareiden. Vaimennus ei enää pelitä. Olet varmasti nähnyt joskus auton perässä peräkärryn pomppimassa: näissähän on yleensä vain jousitus, ei vaimennusta - kun ei kerran kyydissä ole ketään.
Itsellä 28 000 km ajetut kaasuiskarit Electrassani, ja hyvin pelaavat vielä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
 
Jouset, iskarit, takahaarukka vai rengas
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Rungonvaihto
» Rengaspaineet
» Suuri näennäistieteellinen rengas-spekulaatio ketju.

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: