No niin.
Kuka tahansa pystyy hankkimaan saman tietotaidon ja työkalut kun ottaa aikaa kymmenen vuotta ja rahaa sen verran, että ostaa uuden kiesin.
Kun on tökkinyt sen saman ajan muita eteenpäin ja vetänyt itse kivirekeä, niin on aika pistää asioille hintalappu: Minkä verran maksaa kerholle ja sen jäsenille se ammattitaito, jonka olen antanut käyttöön ilmaiseksi, kun sen muuten olisi joutunut ostamaan?
Alan yritysten veloitus tunnilta on jotain 70 euron luokkaa. Joku kysyi joskus, miksi en pistä firmaa pystyyn kun kerran osaamista on. Sanoin että sen jälkeen ei ole kavereita, vaan vain asiakkaita.
Olen tehnyt Rojaleiden eteen aika paljon ja nyt polttanut itseni loppuun. Yritin tunkea jollekulle muulle vetovastuuta siinä onnistumatta, kun ei enää jaksa joka asiasta huomauttaa, mitkä pitäisi hoitua jo muuten,
Puheenjohtajan tehtävä ei ole hoitaa kaikkea itse, mutta siihen sorruin ja järjestin kaikenlaista toimintaa, vaikka oikeastaan ei olisi tarvinnut.
Aikansa aikaa kutakin. Keskityn omiin projekteihini ja voin antaa puhelintukea, mutta muuten sanon, että täytyy olla aika hyvä kaveri ja vuosien takaa, että enää jaksan tehdä mitään. Kun noita ruikuttajia ja hyväksikäyttäjiä on siivottu kavereista jo aika monta.
Yhteystiedot on edelleen samat, mutta vastaan kenelle haluan.
Kaitsu