Periaatteessa pitäisi voida kytkeä pyörässä kiinni olevaan akkuunkin se ylläpitolaturi.
Mutta varma on aina varmaa, itse ottaisin maajohdon irti.
(Korostettakoon, että en sähköistä mitään ymmärrä.)
Minulla on menestyksellisesti ollut Electrassa Bilteman geeliakku, ihan vaan sen takia, että se oli ulkomitoiltaan hivenen matalampi. Olen ollut tyytyväinen.
Käyttöikää ei kannata akuilta viittä vuotta enempää odottaa.
Olen talvisin tuupannut kerran kuukaudessa tahi kahdessa hiukan virtaa akkuihini tavallisella laturilla. Tätä ilman eivät elä kevääseen. (Kokemusta on) Täyden akun voi säilyttää pakastimessakin, missä ei purkaudu lainkaan.
Geeliakut ovat perinteisiä hiukan lyhytikäisempiä, mutta eivät purkaudu niin nopeasti.
Hyvä artikkeli akuista amerikaksi:
http://bmwmotorcycletech.info/newbattery.htm