Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Vaihdepolkimen puoli

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

Vaihdepolkimen puoli Empty
ViestiAihe: Vaihdepolkimen puoli   Vaihdepolkimen puoli Icon_minitimeTo Huhti 22, 2010 9:23 am

Hei

Tokihan se on niin, että wanhoissa brittipyörissä on vaihdepoljin oikealla ja jarru vasemmalla.

Sitten jossain vaiheessa siirtyi vaihdepoljin vasemmalle. Tässä seurattiin ilmeisesti jotain yleistä normitusta.

Tietääkö kukaan miksi joissain erimaalaisissa pyörissä oli vaihdepoljin vasemmalla aiemmin?
Onko olemassa jokin periaatteellinen syy (esims jotenkin liikenteen oikean-vasemmanpuolisuudesta johtuva) joka sanelee polkimen puolen?

Vai miksiköhän alunperin nä standardit on märitelty näin?

Tietoa asiasta??
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vaihdepolkimen puoli Empty
ViestiAihe: Vs: Vaihdepolkimen puoli   Vaihdepolkimen puoli Icon_minitimeTi Elo 03, 2010 10:38 pm

Ameriikan ihmemaassa laki pakollisesta vasurivaihdepedaalista tuli voimaan vuonna 1975. Mutta minä en oikein osaa sanoa, miksi vasurit ovat pakollisia.
Aiemmin Hoodee Sportyissa, briteissä, italiaanoissa ja pari japsimalleissa (brittikopioita nääs) oli oikeanpuolisia vaihdepolkimia. Lopuissa maailman motskareista (isoja harlikoita, sakuja, moderneita japseja, itäblokkilaisia jne.) oli vasureita.
Joten minä luulen, että iso enemmistö motskarimalleista käyttäjineen pakotti ameikkalaisia lainsäätäjiä luomaan lain pakollisesta vasurista.
Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vaihdepolkimen puoli
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: