| ilmaruuvin asento | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
sivuvaunu
Viestien lukumäärä : 21 Join date : 29.08.2014
| Aihe: ilmaruuvin asento Ma Kesä 08, 2015 4:47 pm | |
| Paljonko tovereilla on ilmaruuvi auki pohjasta noin suurinpiirtein? 500 Intialainen originaali mikcarbilla, lyhyt putki, normaali pyöreä ilmansuodatin sivukotelossa. Koetin aluksi sillä normaalilla 1,5 kierrosta pohjasta, mutta ei kärsinyt kaasua ollenkaan eli ei päässyt edes liikkeelle. Nyt on noin 3/4 kierrosta auki, toimii siedettävästi (27,5 pilot jet) Suuremmilla kaasunavauksilla vetää hyvin ja jytyää rikkaanoloisesti eli siellä päässä asiat lienee lähellä oikeaa | |
|
| |
Limppu Jäsen
Viestien lukumäärä : 142 Join date : 10.04.2010 Ikä : 73 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Ilmaruuvin asento Pe Kesä 12, 2015 10:54 pm | |
| Pääsuutin sulla pitäs olla 117,5 toi pilotjet on ok.Ootko tarkastanu sen kumisen "haitariputken"joka tulee putsarista siihen resonaattoriboxiin(kuivuu aika nopeasti se kumi)ja alkaa vuotaa imuilmaa ohi suodattimen ja aiheuttaa just tommosta.Se kumi täytyy myös olla tiivis...ei saa vuotaa yhtään.
| |
|
| |
Blackhand Jäsen
Viestien lukumäärä : 290 Join date : 06.04.2014
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento La Kesä 13, 2015 8:32 pm | |
| Sitte se originaali kurkun kumi on kans semmonen et menee rikki mieluusti klemmarin alta. Yhtenä keväänä kaks rikki kolmessa viikossa, niin vaihdoin pätkään kotteroitten vesiletkua, jossa oli kangasvahvike. Alkoi kestää.
Sen boxiin menevän kumihärdellin korvasin alumiinisella kurkkuputkella ja silloin häipyi vuodot sieltä.
70- ja 80-luvun intialainen filtteriboxi vois olla hyvä vaihtoehto tuohon.
Kaitsu
| |
|
| |
sivuvaunu
Viestien lukumäärä : 21 Join date : 29.08.2014
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Su Kesä 14, 2015 12:10 pm | |
| Tuota imupuolen ilmavuotoa itsekin pitkään epäilin, mutta kun en sellaista löydä. Kaikki on ehjää, paikoillaan ja kunnolla kiinni. Haitarikumi suodattimelta resonaattoriboxille osoittaa pieniä haurastumisoireita, mutta on siis vielä ehjä Pääsuutin on juuri tuo 117,5, ilmeisesti äänenvaimentajan vaihdon yhteydessä aikoinaan vaihdettu. Eihän sillä sinänsä ole väliä paljonko ilmaruuvi on auki, se on sen verran auki kuin sen pitää olla mutta olisi ollut mielenkiintoista kuulla millä alueella tässä yhdistelmässä suurinpiirtein liikutaan | |
|
| |
sipila
Viestien lukumäärä : 12 Join date : 12.05.2016 Ikä : 33 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Su Elo 13, 2017 9:12 am | |
| Oma Enfieldini alkoi pätkimään ja lopulta sammui, kun kone oli liian kuuma. Pienen odottelun jälkeen moottori käynnistyi ja kävi taas vähän aikaa, kunnes lämmön takia sammui uudelleen. Onneksi pystyi ajamaan kotiin alhaisella nopeudella katuja pitkin, ettei alkanut taas se työntöprojekti. Vaihdoin uuden sytytystulpan (vanha oli aika valkoinen, eli ei ollut seos tarpeeksi rikasta) ja puhdistin kaasarin kokonaan (yllättävän hiekkainen???). Osat ovat paikallaan, mutta pyörä ei lähde potkulla käyntiin. Kone saa bensaa ja bensakin on puhdasta. Veikkaan, että syynä on kaasarin ilmaruuvi, koska puhdistuksessa purin kaikki ja kokosin uudelleen (kaikki osat tulivat oikeisiin paikkoihin 100%) . Eli paljonko olette pitäneet sitä ilmaruuvia tai muuta ruuveja auki, kun olette alkaneet säätämään kaasaria? Koska tärkeintä olisi saada pyörä käyntiin, että voisi suorittaa asennuksen loppuun. Pyöräni on 500 Intialainen originaali mikcarbilla, jossa normaali pyöreä ilmansuodatin sivukotelossa, sekä normi pakoputki. | |
|
| |
Limppu Jäsen
Viestien lukumäärä : 142 Join date : 10.04.2010 Ikä : 73 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Ilmaruuvin asento Su Elo 13, 2017 1:49 pm | |
| Normaalisti n.1,5 kierrosta ruuvi auki..ja pientä hakua kun kone lämmin.Tulitko katsoneeksi suuttimien kokoa purkaessa,originaalit koot =Pääsuutin 110 tyhjäkäynti 25 ja neulasuutin 08 .On aika tarkka suuttimien koosta ja yleensä neula on keskimmäisessä urassa. | |
|
| |
sivuvaunu
Viestien lukumäärä : 21 Join date : 29.08.2014
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Su Elo 13, 2017 6:45 pm | |
| Onko kone siis toiminut tähän saakka moitteettomasti, kunnes yht'täkkiä päätti olla toimimatta? Mulla on ilmaruuvi auki noin 3/4 kierrosta pohjasta, tämä yksilö ei toiminut ollenkaan sillä vakio-oletuksella (1,5 kierrosta pohjasta). Tuo valkoinen tulppahan tarkoittaa TODELLA laihaa seosta eli mahdollista ilmavuotoa imupuolella, tarkista ne ensimmäisenä. Kannattaa tietysti myös varmistaa, ettei venttiili(t) kanna. | |
|
| |
suonsyrjä
Viestien lukumäärä : 35 Join date : 17.06.2013
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Su Elo 13, 2017 9:10 pm | |
| täytynee myöntää että vaikka työkone puolella olen kovinkin aktiivisesti ollut orginal osien kannalla niin amalin kaasuttimen kanssa on ollut elämä kovin leppoisaa, ei stumppaile liikenevaloihin, on moottorin lämmöistä riippumatta kerta potkaisun peli yms...
no tuli ladastakin kovin lysti ajaa weberillä verraten originaalin | |
|
| |
pekka82
Viestien lukumäärä : 71 Join date : 16.11.2015
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Ke Elo 16, 2017 6:51 pm | |
| Kopaseppa töhöttää kaasuttimen puhdistus sprayta siihen tyhjäkäyntipiiriin (ne reiät siellä ilmansuodattimen puolella, taitaa olla se joka on siinä keskellä alhaalla) ja kato tuleeko sitä kaasuttimen kurkusta kun pidät kaasua täysin auki. Veikkaisin että kuitenkin se tyhjäkäynti suutinpiiri on tukossa. Jos ei kerta ilmavuotoja löydy.
Itse vaihdoin tuon micarbin pois jo ennen kuin edes yritin käynnistää pyörää kun ostin sen. Täytyy sanoa että tuolla kiinan PWK kopiokaasarilla toimii niin hyvin, että ei voi kuin ihmetellä miten muka enska Ois vaikee käynnistää, kun aina Ekalla tai viimeistään toisella tärähtää ja lämpimänä se käsikäynnistyskin onnistuu melko kevyesti. | |
|
| |
sipila
Viestien lukumäärä : 12 Join date : 12.05.2016 Ikä : 33 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Su Elo 20, 2017 5:45 pm | |
| Kiitoksia neuvoista , oli todella hyödyllisiä, niin kuin aina. Nyt pyörä toimii taas kuin unelma. Ei ollut onneksi ilmavuotoja, mutta säätämisessä meni aikaa tovi (oma ilmaruuvi oli myös sen 1,5 kierrosta auki säätöjen alussa, joka toimi). Pyörän kun hommasin, niin kuulin paljon huonoa tosta originaali kaasarista, minkä voin kyllä allekirjoittaa. Silloin neuvottiin hankkimaan heti Amalin tai Micunin kaasari (tai Micunin osat Micarbiin ), joten tämä PWK on tuntematon minulle. No, katsellaan vielä miten Micarbi toimii, mutta todennäköisesti pitää vaihtaa aikanaan, kun mahd. ongelmat alkaa:x . | |
|
| |
sipila
Viestien lukumäärä : 12 Join date : 12.05.2016 Ikä : 33 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: PWK kaasari Ke Toukokuu 30, 2018 1:29 pm | |
| - pekka82 kirjoitti:
- Kopaseppa töhöttää kaasuttimen puhdistus sprayta siihen tyhjäkäyntipiiriin (ne reiät siellä ilmansuodattimen puolella, taitaa olla se joka on siinä keskellä alhaalla) ja kato tuleeko sitä kaasuttimen kurkusta kun pidät kaasua täysin auki. Veikkaisin että kuitenkin se tyhjäkäynti suutinpiiri on tukossa. Jos ei kerta ilmavuotoja löydy.
Itse vaihdoin tuon micarbin pois jo ennen kuin edes yritin käynnistää pyörää kun ostin sen. Täytyy sanoa että tuolla kiinan PWK kopiokaasarilla toimii niin hyvin, että ei voi kuin ihmetellä miten muka enska Ois vaikee käynnistää, kun aina Ekalla tai viimeistään toisella tärähtää ja lämpimänä se käsikäynnistyskin onnistuu melko kevyesti. Onko sulla siinä PWK kaasarissa minkälainen ilmanputsari kiinni? Ja minkälaiset ilma- ja pääruuvi säädökset. Itellä meni hermot ton paskan Mikcarbin kanssa. | |
|
| |
pekka82
Viestien lukumäärä : 71 Join date : 16.11.2015
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento Pe Kesä 01, 2018 8:15 am | |
| Tommonen yleismallin vaahtomuovisuodatin on kiinni. Tyhjäkäyntisuutin eli pilot jet on 38 pääsuutin 140, neula keskiurassa, powejet piiri on käytössä ja ilma ruuvi säädetty niin että tyhjäkäynnillä löyty korkeimmat kierrokset koneen ollessa lämmin. N. 1,5 kierrosta on ihan hyvä lähtökohta tuolle ilmaruuvin säädön aloitukselle. Näillä säädöillä kun kone on kylmä niin se ryyppy päälle ni lähtee yleensä kerrasta käyntiin, sit heti seryyppy pois kun käy, joutuu semmosen puolisen minuuttia - minuutin pumppaamaan kaasulla että pysyy käynnissä, lämpimällä koneella aikalailla joka kerta laakista käyntiin. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: ilmaruuvin asento | |
| |
|
| |
| ilmaruuvin asento | |
|