Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 ilmaruuvin asento

Siirry alas 
+2
Limppu
sivuvaunu
6 posters
KirjoittajaViesti
sivuvaunu




Viestien lukumäärä : 21
Join date : 29.08.2014

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeMa Kesä 08, 2015 4:47 pm

Paljonko tovereilla on ilmaruuvi auki pohjasta noin suurinpiirtein?
500 Intialainen originaali mikcarbilla, lyhyt putki, normaali pyöreä ilmansuodatin sivukotelossa.
Koetin aluksi sillä normaalilla 1,5 kierrosta pohjasta, mutta ei kärsinyt kaasua ollenkaan eli ei päässyt edes liikkeelle.
Nyt on noin 3/4 kierrosta auki, toimii siedettävästi (27,5 pilot jet)
Suuremmilla kaasunavauksilla vetää hyvin ja jytyää rikkaanoloisesti eli siellä päässä asiat lienee lähellä oikeaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Limppu
Jäsen
Jäsen
Limppu


Viestien lukumäärä : 141
Join date : 10.04.2010
Ikä : 72
Paikkakunta : Vantaa

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimePe Kesä 12, 2015 10:54 pm

Pääsuutin sulla pitäs olla 117,5 toi pilotjet on ok.Ootko tarkastanu sen kumisen "haitariputken"joka tulee putsarista siihen resonaattoriboxiin(kuivuu aika nopeasti se kumi)ja alkaa vuotaa imuilmaa ohi suodattimen ja aiheuttaa just tommosta.Se kumi täytyy myös olla tiivis...ei saa vuotaa yhtään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Blackhand
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 290
Join date : 06.04.2014

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeLa Kesä 13, 2015 8:32 pm


Sitte se originaali kurkun kumi on kans semmonen et menee rikki mieluusti klemmarin alta. Yhtenä keväänä kaks rikki kolmessa viikossa, niin vaihdoin pätkään kotteroitten vesiletkua, jossa oli kangasvahvike. Alkoi kestää.

Sen boxiin menevän kumihärdellin korvasin alumiinisella kurkkuputkella ja silloin häipyi vuodot sieltä.

70- ja 80-luvun intialainen filtteriboxi vois olla hyvä vaihtoehto tuohon.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
sivuvaunu




Viestien lukumäärä : 21
Join date : 29.08.2014

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeSu Kesä 14, 2015 12:10 pm

Tuota imupuolen ilmavuotoa itsekin pitkään epäilin, mutta kun en sellaista löydä.
Kaikki on ehjää, paikoillaan ja kunnolla kiinni.
Haitarikumi suodattimelta resonaattoriboxille osoittaa pieniä haurastumisoireita, mutta on siis vielä ehjä
Pääsuutin on juuri tuo 117,5, ilmeisesti äänenvaimentajan vaihdon yhteydessä aikoinaan vaihdettu.
Eihän sillä sinänsä ole väliä paljonko ilmaruuvi on auki, se on sen verran auki kuin sen pitää olla
mutta olisi ollut mielenkiintoista kuulla millä alueella tässä yhdistelmässä suurinpiirtein liikutaan
Takaisin alkuun Siirry alas
sipila




Viestien lukumäärä : 12
Join date : 12.05.2016
Ikä : 33
Paikkakunta : Vantaa

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeSu Elo 13, 2017 9:12 am

Oma Enfieldini alkoi pätkimään ja lopulta sammui, kun kone oli liian kuuma. Pienen odottelun jälkeen moottori käynnistyi ja kävi taas vähän aikaa, kunnes lämmön takia sammui uudelleen. Rolling Eyes Onneksi pystyi ajamaan kotiin alhaisella nopeudella katuja pitkin, ettei alkanut taas se työntöprojekti.

Vaihdoin uuden sytytystulpan (vanha oli aika valkoinen, eli ei ollut seos tarpeeksi rikasta) ja puhdistin kaasarin kokonaan (yllättävän hiekkainen???). Osat ovat paikallaan, mutta pyörä ei lähde potkulla käyntiin. Kone saa bensaa ja bensakin on puhdasta. Veikkaan, että syynä on kaasarin ilmaruuvi, koska puhdistuksessa purin kaikki ja kokosin uudelleen (kaikki osat tulivat oikeisiin paikkoihin 100%) Very Happy . Eli paljonko olette pitäneet sitä ilmaruuvia tai muuta ruuveja auki, kun olette alkaneet säätämään kaasaria? scratch Koska tärkeintä olisi saada pyörä käyntiin, että voisi suorittaa asennuksen loppuun.

Pyöräni on 500 Intialainen originaali mikcarbilla, jossa normaali pyöreä ilmansuodatin sivukotelossa, sekä normi pakoputki.
Takaisin alkuun Siirry alas
Limppu
Jäsen
Jäsen
Limppu


Viestien lukumäärä : 141
Join date : 10.04.2010
Ikä : 72
Paikkakunta : Vantaa

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeSu Elo 13, 2017 1:49 pm

Normaalisti n.1,5 kierrosta ruuvi auki..ja pientä hakua kun kone lämmin.Tulitko katsoneeksi suuttimien kokoa purkaessa,originaalit koot =Pääsuutin 110 tyhjäkäynti 25 ja neulasuutin 08 .On aika tarkka suuttimien koosta ja yleensä neula on keskimmäisessä urassa. Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
sivuvaunu




Viestien lukumäärä : 21
Join date : 29.08.2014

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeSu Elo 13, 2017 6:45 pm

Onko kone siis toiminut tähän saakka moitteettomasti, kunnes yht'täkkiä päätti olla toimimatta?
Mulla on ilmaruuvi auki noin 3/4 kierrosta pohjasta, tämä yksilö  ei toiminut ollenkaan sillä vakio-oletuksella (1,5 kierrosta pohjasta).
Tuo valkoinen tulppahan tarkoittaa TODELLA laihaa seosta eli mahdollista  ilmavuotoa imupuolella, tarkista ne ensimmäisenä. Kannattaa tietysti myös varmistaa, ettei venttiili(t) kanna.
Takaisin alkuun Siirry alas
suonsyrjä




Viestien lukumäärä : 35
Join date : 17.06.2013

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeSu Elo 13, 2017 9:10 pm

täytynee myöntää että vaikka työkone puolella olen kovinkin aktiivisesti ollut orginal osien kannalla niin amalin kaasuttimen kanssa on ollut elämä kovin leppoisaa, ei stumppaile liikenevaloihin, on moottorin lämmöistä riippumatta kerta potkaisun peli yms...

no tuli ladastakin kovin lysti ajaa weberillä verraten originaalin
Takaisin alkuun Siirry alas
pekka82




Viestien lukumäärä : 71
Join date : 16.11.2015

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeKe Elo 16, 2017 6:51 pm

Kopaseppa töhöttää kaasuttimen puhdistus sprayta siihen tyhjäkäyntipiiriin (ne reiät siellä ilmansuodattimen puolella, taitaa olla se joka on siinä keskellä alhaalla) ja kato tuleeko sitä kaasuttimen kurkusta kun pidät kaasua täysin auki. Veikkaisin että kuitenkin se tyhjäkäynti suutinpiiri on tukossa. Jos ei kerta ilmavuotoja löydy.

Itse vaihdoin tuon micarbin pois jo ennen kuin edes yritin käynnistää pyörää kun ostin sen. Täytyy sanoa että tuolla kiinan PWK kopiokaasarilla toimii niin hyvin, että ei voi kuin ihmetellä miten muka enska Ois vaikee käynnistää, kun aina Ekalla tai viimeistään toisella tärähtää ja lämpimänä se käsikäynnistyskin onnistuu melko kevyesti.
Takaisin alkuun Siirry alas
sipila




Viestien lukumäärä : 12
Join date : 12.05.2016
Ikä : 33
Paikkakunta : Vantaa

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimeSu Elo 20, 2017 5:45 pm

Kiitoksia neuvoista Very Happy , oli todella hyödyllisiä, niin kuin aina. Nyt pyörä toimii taas kuin unelma. Ei ollut onneksi ilmavuotoja, mutta säätämisessä meni aikaa tovi (oma ilmaruuvi oli myös sen 1,5 kierrosta auki säätöjen alussa, joka toimi). Pyörän kun hommasin, niin kuulin paljon huonoa tosta originaali kaasarista, minkä voin kyllä allekirjoittaa. Silloin neuvottiin hankkimaan heti Amalin tai Micunin kaasari (tai Micunin osat Micarbiin Laughing ), joten tämä PWK on tuntematon minulle. No, katsellaan vielä miten Micarbi toimii, mutta todennäköisesti pitää vaihtaa aikanaan, kun mahd. ongelmat alkaa:x .
Takaisin alkuun Siirry alas
sipila




Viestien lukumäärä : 12
Join date : 12.05.2016
Ikä : 33
Paikkakunta : Vantaa

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: PWK kaasari   ilmaruuvin asento Icon_minitimeKe Toukokuu 30, 2018 1:29 pm

pekka82 kirjoitti:
Kopaseppa töhöttää kaasuttimen puhdistus sprayta siihen tyhjäkäyntipiiriin (ne reiät siellä ilmansuodattimen puolella, taitaa olla se joka on siinä keskellä alhaalla) ja kato tuleeko sitä kaasuttimen kurkusta kun pidät kaasua täysin auki. Veikkaisin että kuitenkin se tyhjäkäynti suutinpiiri on tukossa. Jos ei kerta ilmavuotoja löydy.

Itse vaihdoin tuon micarbin pois jo ennen kuin edes yritin käynnistää pyörää kun ostin sen. Täytyy sanoa että tuolla kiinan PWK kopiokaasarilla toimii niin hyvin, että ei voi kuin ihmetellä miten muka enska Ois vaikee käynnistää, kun aina Ekalla tai viimeistään toisella tärähtää ja lämpimänä se käsikäynnistyskin onnistuu melko kevyesti.

Onko sulla siinä PWK kaasarissa minkälainen ilmanputsari kiinni? Ja minkälaiset ilma- ja pääruuvi säädökset. Itellä meni hermot ton paskan Mikcarbin kanssa. Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
pekka82




Viestien lukumäärä : 71
Join date : 16.11.2015

ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitimePe Kesä 01, 2018 8:15 am

Tommonen yleismallin vaahtomuovisuodatin on kiinni. Tyhjäkäyntisuutin eli pilot jet on 38 pääsuutin 140, neula keskiurassa, powejet piiri on käytössä ja ilma ruuvi säädetty niin että tyhjäkäynnillä löyty korkeimmat kierrokset koneen ollessa lämmin. N. 1,5 kierrosta on ihan hyvä lähtökohta tuolle ilmaruuvin säädön aloitukselle. Näillä säädöillä kun kone on kylmä niin se ryyppy päälle ni lähtee yleensä kerrasta käyntiin, sit heti seryyppy pois kun käy, joutuu semmosen puolisen minuuttia - minuutin pumppaamaan kaasulla että pysyy käynnissä, lämpimällä koneella aikalailla joka kerta laakista käyntiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





ilmaruuvin asento Empty
ViestiAihe: Vs: ilmaruuvin asento   ilmaruuvin asento Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
ilmaruuvin asento
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: