| RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vierailija Vierailija
| Aihe: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Su Helmi 16, 2014 5:47 pm | |
| Tervehdys taas!
Royalissani on tällä hetkellä NGK:n BR8ES tulppa, millaista tulppaa muut Electra mallin omaavaa omistajaa on käyttäneet? Ohjekirjasessa mainitaan tuo (outo) w3cc tulppa, kun taas NGK:n sivuilla suositellaan BR9ES tulppaa...
Tulpanvaihto tuli yllättäen ajankohtaiseksi kun ei lähtenytkään enää käyntiin. Tuolla tulpalla ei ole ajettu kuin noin 4000 km.. |
|
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ma Helmi 17, 2014 8:17 pm | |
| Olen niitä keräillyt oman Electrani manuaaliin, kun olen muuntotaulukoista sattunut huomaamaan. Manuaalin oma W3 CC on siis Bosch Super, BR8ES on NGK, Densolla on tyyppimerkintä W24 ESRU ja Ford Motorcraftilla AGPR 22 CD. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ma Helmi 17, 2014 8:42 pm | |
| BR8ES on Championin N2C.
Intialaisessa sytytystulpan hatussa ei ole resistoria, joten se on tulpassa. Tietty mainiosti voi käyttää muutenkin B8ES-varianttia, kun nykyiset radiot ja telkut ei niin herkästi ota häiriötä... |
|
| |
heikki
Viestien lukumäärä : 33 Join date : 21.01.2010
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ti Helmi 18, 2014 7:00 am | |
| Olen käyttänyt 2004Bulletissa -88 Escortin Motorcraft AGPR 22CD jo kymmeniätuhansia ajettua tulppaa. Bulletissa ajettu vähintään 20000 km, eiole koskaan kenkkuillut. | |
|
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ti Helmi 18, 2014 1:27 pm | |
| Kiitos Champion-tiedon lisäämisestä! | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ti Helmi 18, 2014 9:51 pm | |
| Väittävät, että Champion kestäisi paremmin rikkaalla ajoa, mutta viime kesän kokemuksena nekin kyllä paukkuu.
Jiissä on 190 pääsuutin 170 ohjekirja-arvon tilalla. Tulppa kestää nurkka-ajon, mutta satasen vauhdilla sen tappaa 50 kilsan matkalla. Täytyy ottaa projektiksi suuttimen pienentäminen empiirisillä kokeilla tuossa kesän aluksi. Crusader tappoi uuden NGKn jo kolmen kilometrin matkalle kun tyhjäkäyntisuutin oli 25 vaikka olisi kuulunut olla 20.
Ei taida loppujen lopuksi mikään tulppa sietää kovin rikasta seosta. Toisaalta laiha tappaa männän....
|
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ti Helmi 25, 2014 1:54 pm | |
| Electra ei tarvitse tulppaansa tuota R-kirjainta, eli resistoria s.o. häiriönpoistovastus. Turhaa kuormaa sytytysjärjestelmälle. Siinä on häiriönpoistaja tulpan hatussa. Oikea NGK tulppa on B9ES. Joskus tulpat pimahtavat mystisesti, tosin nykyinen tulppa on kestänyt jo kolme kautta. | |
|
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ti Helmi 25, 2014 7:07 pm | |
| Alkuperäisasennustulppaan tuli ainakin ensimmäisenä kesänä lähes näkymätön halkeama keskielektrodin keramiikkaan. Ja muutahan se ei tarvitse. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch Ti Maalis 04, 2014 7:45 pm | |
| No, niin nyt on paikalla iridium tulppa eli NGK BR9EIX. Katotaan ny piruuttas kuinka se kestää ja huomaako tulpan "paremmuuden" normi tulppaan nähden....
Kiitos vinkeistä ja neuvoista kaikille vastanneille. |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch | |
| |
|
| |
| RE Electra sytytystulppa W3CC Bosch | |
|