| Ketjukyssäri | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
nuwonder
Viestien lukumäärä : 168 Join date : 12.01.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Ketjukyssäri Ma Syys 02, 2013 12:17 am | |
| Olin tuossa astelemassa Biltemaan hakemaan Royaliin uutta ketjua, mutta sitten vilkaisin että mikähän koko (leveys) tuohon nyt sitten käy. 530 tarjosi internet vastaukseksi ja olin kovasti kyllä menossa hakemaan 520 ketjua. Biltemassa ei 530-ketjua saa kun FB-renkailla ja se on jo huomattavasti kalliimpi. 530-jakoiset ketjut muutenkin maksavat muuallakin näemmä heti enemmän.
Kysymys kuuluukin, voinko käyttää 520 jakoa (O-renkaallista tahi tavallista) vai onko se niin kranttu ettei sovi?
| |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ma Syys 02, 2013 5:37 am | |
| |
|
| |
nuwonder
Viestien lukumäärä : 168 Join date : 12.01.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ma Syys 02, 2013 1:49 pm | |
| jahas seuraava taulukko selvensi asiaa niin, että lienee pakko ottaa se 530 -jakoinen. Sinulla Kaitsu lienee juuri siis sitä.
Chain Pitch Width Roller Diameter 415 12.70mm 4.88mm 7.75mm 420 12.70mm 6.35mm 7.75mm 428 12.70mm 7.75mm 8.51mm 520 15.88mm 6.35mm 10.16mm 525 15.88mm 7.85mm 10.16mm 530 15.88mm 9.53mm 10.16mm 532 15.88mm 9.53mm 11.10mm 630 19.05mm 9.53mm 11.91mm 632 19.05mm 9.66mm 12.68mm
Yli kolmen millin ero leveydessä vaikuttanee sopivuuteen jo. | |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ma Syys 02, 2013 6:53 pm | |
| Onko joku saanut O-rengasketjun rojaliin mahtumaan?
| |
|
| |
nuwonder
Viestien lukumäärä : 168 Join date : 12.01.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ma Syys 02, 2013 9:48 pm | |
| En uskaltanu ite O-renkaallista käydä kokeilee ees. XL motosta löytyi edullinen RK:n valmistama normi 530 -jakoinen ketju. Vähän liian pitkä vain, mutta pätkäseehän tuon. | |
|
| |
heikki
Viestien lukumäärä : 33 Join date : 21.01.2010
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ti Syys 03, 2013 7:10 am | |
| Ainakin 5 vaihteiseen sopii O-rengasketju juuri ja juuri. Liittimen lukko pitää laittaa sisäpuolelle. Hiukan ottaa alkuun kiinni vaihdelaatikon kylkeen, mutta ei vaurioita. Kolme vuotta ja n. 10000 km, eikä tarvitse ketjua edes kiristää. Öljyäminen muutaman sadan kilometrin välein, vaikka vanhalla moottoriöljyllä. Olen tyytyväinen. | |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ti Syys 03, 2013 8:16 pm | |
| No hyvä jos O-rengasketju menee - itse luulin toisin. Tavallisten ketjujen saatavuus on niin ja näin. Sen olen tosiaan huomannut, että ketjulukko pitää panna "väärin päin" - johan se helppoa olisikin. Toisaalta siinä ensiövetokotelossa on sen verran tavaraa, että kun seuraavan kerran irrotan, taidan hivaista vähän rälläkällä... | |
|
| |
LonelyRider
Viestien lukumäärä : 37 Join date : 15.04.2013
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ti Syys 03, 2013 9:01 pm | |
| - heikki kirjoitti:
- Ainakin 5 vaihteiseen sopii O-rengasketju juuri ja juuri. Liittimen lukko pitää laittaa sisäpuolelle. Hiukan ottaa alkuun kiinni vaihdelaatikon kylkeen, mutta ei vaurioita. Kolme vuotta ja n. 10000 km, eikä tarvitse ketjua edes kiristää. Öljyäminen muutaman sadan kilometrin välein, vaikka vanhalla moottoriöljyllä. Olen tyytyväinen.
Tuohon tarraan. Tuohon öljyämiseen. Kilometrejä ei vielä niin paljon että tietäisin, toimiiko systeemi, mutta omassa 98 500 bulletissa on öljyn huohotin ympätty jonkin taika-askin kautta (ymmärtääkseni) lykkimään öljyö ketjulle? | |
|
| |
Justax Jäsen
Viestien lukumäärä : 87 Join date : 25.03.2010
| Aihe: Ketjukyssäri Ke Syys 04, 2013 1:14 am | |
| Tuohon viimeiseen. Sulla menee ns. ylimääräinen öljy siihen rasiaan,rasiasta menee putki oikealla puolella olevaan koteloon jossa on ilmanputsari (saa imu ilmaa).Sinun pitää aina välillä tyhjentää rasian pohjassa olevasta ropusta öljyt pois ! Jos rasia tulee täyteen,öljyt menee ilmanputsariin ja sitten kaasariin ! Onko meillä samanlainen pyörä ? Tv:Justax | |
|
| |
LonelyRider
Viestien lukumäärä : 37 Join date : 15.04.2013
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ke Syys 04, 2013 5:34 pm | |
| Ronsku on 98 Bullet 500 amalin kaasuuntajalla.
No hitto, ei sielt ilmanputsariin lähde mutta epäilyttävästi vois olla tekoa tuon ns saasteiden vähentäjän, eli pakokaasunkierrättäjän kanssa. Pitää tarkastaa tilanne, kunhan pääsen paikalle... Se systeemi muutenkin menossa poistolistalle. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri La Syys 07, 2013 8:47 pm | |
| Roitsuni on vm.1997 ja siinä on ollut ns.saastelaitteita. Poistin ne. Nyt huohotin hengittää vapaasti voitellen samalla vetoketjua. Öljynkerääjäastia saa jäädä paikalleen, koska se on hankalassa paikassa kytkinkopan ja akun välissä. Metallikiinnikkeet estävät astian irroittamisen vapaasti. Pitäisi olla rälläkkä, mutta en tee sitä. Myös akkuteline on poistettava, jos haluan poistaa joutilaana seisovan öljynkerääjäastian. Sitten akkuteline on palautettava takaisin paikalleen.
Kun minä vaihdoin 17-hampaisen eturattaan 18-hampaiseen, jouduin pidentämään yhdellä jatkopalalla ja kiinnityslukko on asennettu ns.väärälle puolelle. Ei toistaiseksi ongelmia. Kop, kop.
|
|
| |
marsep
Viestien lukumäärä : 22 Join date : 02.02.2012 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri To Maalis 13, 2014 7:19 pm | |
| Moi. Tuossa juuri avasin rattaiden puoleisen posken ja on eturatas aika huonossa kunnossa.
Mitkä ketjut ja rattaat tuohon ostaisin. Bullet 500 EFI -10
Olen tekemässä Hitchcockilta tilausta, mutta en oikein tiedä mitä ottaisin?
| |
|
| |
Jyrki48 Jäsen
Viestien lukumäärä : 47 Join date : 21.04.2012 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri To Maalis 20, 2014 6:20 pm | |
| Mulla on toisessa Classic Efissä 19 hampaan eturatas, toisessa 20. Tää jälkimmäinen oli siinä jo asennettuna, ton toisen asennutin Raisiossa. Molemmat ovat parempia kuin alkuperäinen 17, ainakin minun käytössäni. Mukavilla mutkateillä, joissa ajelen 60-80 kmt, välitykset on paremmin kohdallan, vaihtamistarve vähäisempi ja meno jouhevampaa. Voimaa ylämäkiin on riittänyt kummassakin ihan hyvin. Ajelin syksyllä tuolla 20 hampaisella Espanjaan eikä Alppien tai Pyreneiden ylityksessä tullut mitenkään vedon puute esille.
Jos jompaa kumpaa suosittelisin, niin ehkä tuota 19. Voi mennä liioittelun puolelle se 20, lisäksi asennuksessa joutuu kai hiukan viilailemaan reittiä, että ketju mahtuu. Lisäksi luin jostain, että jos takaratas on parillisilla hampailla, niin eturattaan tulis olla pariton. En tiedä onko näin, mutta systeemi kuulemma kuluu tasaisemmin ja kestää pitempään.
| |
|
| |
marsep
Viestien lukumäärä : 22 Join date : 02.02.2012 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri To Maalis 20, 2014 6:22 pm | |
| On. Minkäskokoinen takaratas pitäisi tilata? ja minkälaiset ketjut? mielestäni edessä oli nyt 18 piikkinen
Onko se tuommonen 102 ketju? | |
|
| |
Jyrki48 Jäsen
Viestien lukumäärä : 47 Join date : 21.04.2012 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri To Maalis 20, 2014 9:26 pm | |
| Kun kirjoittelet tilaustasi sinne Hitchcockille, niin olis hyvä jos kysyisit niiden suosituksia tähän ketjujuttuun. Mulla on se käsitys, että niillä on Euroopan paras osaaminen näissä Rojaalihommissa. Se kyllä kiinnostais meitä muitakin uusilla Efeillä ajajia. Tosta takarattaan koosta en osaa sanoa, olisko 38. Tuollainen luku mulle on jäänyt mileen siitä ison Hn nettikataloogista.
| |
|
| |
marsep
Viestien lukumäärä : 22 Join date : 02.02.2012 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Pe Maalis 21, 2014 4:57 am | |
| Totta. Laitankin sinne viestiä että mitä suosittelee. Infoan sitten tänne. | |
|
| |
marsep
Viestien lukumäärä : 22 Join date : 02.02.2012 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri Ke Maalis 26, 2014 6:14 pm | |
| Tämmöstä etu/takaratas ja ketjupakettia suositteli Hitchcockilta. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Ketjukyssäri | |
| |
|
| |
| Ketjukyssäri | |
|