Olisi kiva nähdä taulukoista, mitkä sytytystulpat vastaavat toisiaan.
Toissapäivänä minä totesin vanhan NGK BR8ES-sytkärin kunnoltaan heikentyneeksi, eikä kärjen säätämisestä ja hiilikerroksen putsaamisesta ole enää apua. Onhan vanha sytkäri sentään ollut kiinni moottorissa jo ostaessani Lieran Ruovedeltä ja sillä hetkellä, kun moottori teki kaputin Punkalaitumella.
Marssin paikalliseen Motonetiin ja pyysin myyjältä, löytyykö NGK B8ES tai BR8ES-sytkäri. Myyjä valitteli, että on loppunut ja tarjosi Denson vastaavaa W22ESRU-sytkäriä edulliseen hintaan. Ostin ja ruuvasin kiinni moottoriin. Totesin Denson olevan vähän kuumempi kuin NGK B/BR8ES, lämpöarvoltaan vähän niin kuin NGK B/BR7ES. Lieran moottori vetää hienosti alhaalta ilman nikottelemista, maantiellä en viitsinyt ulvottaa moottoria kuin urkuja. Vain sellaista 80km/t vauhtia mittarissa. Moottori kävi nätisti koko ajan. Mutta Denson kestävyys epäilyttää minua, koska minä olen tuntenut hyvin NGK B/BR7:n tai 8:n omaisuuksia jo Ennin ajoilta.
Minä taidan kaivata sytytystulppien vastaavuustaulukon jostakin netin uumenesta, mutta tietääkö joku hänkin?