Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Vaihdepoljin tippuu.

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
labalaba
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 29
Join date : 15.04.2013

Vaihdepoljin tippuu. Empty
ViestiAihe: Vaihdepoljin tippuu.   Vaihdepoljin tippuu. Icon_minitimePe Toukokuu 10, 2013 12:49 am

Heip!

Enskani yksi hienouksia on että kolme kertaa olen ruuhkassa turhaan etsinyt vasurilla vaihdepoljinta turhaan, koska se on ottanut lepohetkiä tienpinnassa.

Boorit näyttäis olevan ihan ok kunnossa, sekä polkimessa että akselissa. Nappasin polkimen kiristysrakoa hiukka isommaksi, joten varmaan saa vähän kireämmälle.

Kysymys kuitenkin on:

Mulla on siinä akselin päässä rasvanippa, enkä tiedä onko sillä oikeasti tarkoitus? Vai voiko nipan esim korvata prikallisella pultilla, joka estäisi polkimen liukumista ulos? Miksi epäilen pultin kiinnittämistä on, että rasvanippa tuntuu jäävän hiukan poljinta syvemmälle, eli voiko sieltä valua voiteluaineita ulos???
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vaihdepoljin tippuu. Empty
ViestiAihe: Poljin   Vaihdepoljin tippuu. Icon_minitimePe Toukokuu 10, 2013 5:44 am


Parin 50-lukulaisen kanssa on ollut ongelmana käynnistinpoljin tai kytkimen käyttövipu, joilla on ollut taipumusta korkata.

Putsasin boorit ja pistin tipan hydraulilukitetta. Tähän asti viritys on auttanut. Tietty purkaessa täytyy muistaa asia ja käyttää lämpöä, että aukeaa.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sampo




Viestien lukumäärä : 18
Join date : 09.06.2010
Paikkakunta : Siuntio

Vaihdepoljin tippuu. Empty
ViestiAihe: Vs: Vaihdepoljin tippuu.   Vaihdepoljin tippuu. Icon_minitimeLa Kesä 08, 2013 2:52 am

Onko kyseessä vasemmalle siirretty vaihdelinkkuhässäkkä? Jos on, niin omassani on akselin päässä reikä m6 jengoilla ja siihen saa sitten varmistuspultti/prikka tsydeemin. Kokemuksesta tiedän että on turhauttavaa haroa varpailla tyhjää. Se tympi niin paljon että varmistusmutterin lisäksi laitoin nippareilla löyhästi pedaalin kiinni jalkatapin runkoon, ei putoo ja jos putoo, niin ei pitkälle.

T:Sampo
Takaisin alkuun Siirry alas
eki912
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 127
Join date : 15.01.2010
Paikkakunta : Itäinen Helsinki

Vaihdepoljin tippuu. Empty
ViestiAihe: Vs: Vaihdepoljin tippuu.   Vaihdepoljin tippuu. Icon_minitimeLa Kesä 08, 2013 3:34 pm

Näköjään on ihan ominaisuus... Embarassed

En ollut omaanikaan montaa päivää hallussani pitänyt, kun ajelin ( kun sen tuurilla käyntiin silloin sain ) himasta matkaan, ja kuulin metallista kolinaa takanani,
ja siellähän se poljin makasi ajotiellä. Työnsin sen vain takaisin ja varovasti köröttelin hissukseen takaisin talliin.
Putsasin koko hässäkän ja boorit, ja kiristin. Taisin jotain maalitippaakin booreihin laittaa, ja on nyt pysynyt.
Tosin niin vähän oon viime vuosina ajanut, että vaikka olisikin herkkä paikaltaan pois hyppelemään tuo vaihdekepakko, niin ei se tallissa seisoessa pois putoile sentään... pale
Koittaiskohan kesälomilla heinäkuussa ravistella tän pedon käyntiin tuolta tallista vällyn alta scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Vaihdepoljin tippuu. Empty
ViestiAihe: Vs: Vaihdepoljin tippuu.   Vaihdepoljin tippuu. Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vaihdepoljin tippuu.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» M: Vasemman puolen vaihdepoljin + oik. kromattu jarrupoljin ym.

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: