| EFI:stä yks kyssäri | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Limppu Jäsen
Viestien lukumäärä : 142 Join date : 10.04.2010 Ikä : 73 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: EFI:stä yks kyssäri Su Tammi 20, 2013 7:04 pm | |
| Käväsin tossa H:n sivuilla,ja totesin että niillä on jonkinmoinen setti millä voi vaihtaa ton systeemin kaasariversioksi.....miksi.Onko siinä jotain "heikkouksia"tai miksi tähän on tultu.Voihan se olla että se on vaan ulkonäkö kysymyskin ja tuskin härmässä edes ihan luvallistakaan.Mulla ei ole efistä mitään kokemusta ajattelin kysäistä. | |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri Ma Tammi 21, 2013 7:54 pm | |
| Ulkonäkö? Halu räplätä? Ja kyllä se luvallista on. | |
|
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri Ti Tammi 22, 2013 12:47 am | |
| Epäilen, että ei voi päästömääräysten vuoksi. | |
|
| |
Jyrki48 Jäsen
Viestien lukumäärä : 47 Join date : 21.04.2012 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri Ti Tammi 22, 2013 10:06 am | |
| Taitaa todella olla niin, että se ei sitten enää täytä päästömääräyksiä. Voi olla vaikeaa saada kaasarilla niin seokset kohdalleen. Perus-EFIinkin on jouduttu panemaan se Lambda-anturi pakoputkeen, jotta saataisiin päästöt lain sallimiin.
Syy kai tähän on tuo halu räplätä tai palata "aitoon" koneeseen. Ei EFIssä tietääkseni sellaisia vikoja ole, että kaasariversio olisi luotettavampi tai parempi.
H:n uudessa kataloogissa on taas kaikkea hienoa hankittavaa. Suosittelen sen selaamista, vaikka siitä voikin aiheutua tarpeettomia hankintamenoja.
| |
|
| |
Limppu Jäsen
Viestien lukumäärä : 142 Join date : 10.04.2010 Ikä : 73 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Efi:stä yks kyssäri Ti Tammi 22, 2013 2:04 pm | |
| Joo,tota päästöpuolta mäkin tässä vähän ajoin takaa,kun eihän sieltä saa tulla kun sitä linnunlaulua.Ilmeisesti Englannissa tai jossain kaukomailla ei oo niin nuukaa,ja ei kai semmosta settiä ois tehty jos ei ois kysyntää. | |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri Ti Tammi 22, 2013 2:37 pm | |
| Englannissa pyörillä tosin on vuosikatsastus... | |
|
| |
Jyrki48 Jäsen
Viestien lukumäärä : 47 Join date : 21.04.2012 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri Ti Tammi 22, 2013 4:18 pm | |
| Jos katsastus tulee, josta meitä varjeltakoon, niin siinä on moni motoristi ihmeessä. Meilläkin on EFIssä kalliit viritysvehkeet, jotka joudutaan riisumaan. Onneksi on vanhat osat tallella. Ne viritysvehkeet kai sitten on myytävä Norjaan, ne kun on EUn ulkopuolella.
Ihmettelen kyllä, mistä löytävät ne katsastusmiehet, jotka tietää mitä missäkin pyörässä saa olla. Tietysti on mahdollista, että mitataan vaan päästöt ja ääni. Ellei täytä vaatimuksia, niin kilvet pois. Veteraanipyörissä ei kai näin voi olla? Mikä muuten on veteraanipyörä? | |
|
| |
Jojje
Viestien lukumäärä : 277 Join date : 14.01.2010 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri Ti Tammi 22, 2013 4:47 pm | |
| Sen perusteella, mitä olen lukenut, englantilaisessa katsastuksessa lähinnä katsotaan, että kaikki toimii, niin kuin kuuluu. Hengenvaarallisia vehkeitä ei päästetä läpi, se on se idea. Suomessahan katsastustoiminnan tarkoitus on tuottaa rahaa ulkomaisille pääomasijoittajille, joiden omistuksessa valtaosa maamme autokatsastustoiminnasta on. Miten tähän kuvioon sitten liittyy se, onko mahdollisilla moottoripyöräkatsastajilla tietoa siitä, onko jossain muutama kappale vuodessa maahantuotavassa pyörässä joskus ollut joku tietynmallinen kaasutin vai ei..? Ei ehkä kauheasti kiinnosta. Veteraanipyörien osalta ohjaan VMPK:n suuntaan: http://www.vmpk.fi/museotarkastus | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: EFI:stä yks kyssäri | |
| |
|
| |
| EFI:stä yks kyssäri | |
|