Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 O: Einariin tankinkiinnityspultti

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeTi Tammi 15, 2013 8:51 pm

Taaempi kiinnityspultti tipahti taannoin. Siinä on nyt aivan vääränkokoinen tappi, olisko kellään ylimääräistä muttereineen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Pinnapultteja   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeKe Tammi 16, 2013 1:42 pm

Se on 3/8" BSC.

Mulla on mutterit loppu, mutta ens viikolla pitäis tulla lähetys. Pinnapultteja on varastossa.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeKe Tammi 16, 2013 1:57 pm

Päästäiskö me kauppoihin niistä? Onko muttereissa nylock? Tuppukylältä on suunnilleen turha edes kysellä mitän tuollaista. Niin ja muuten, onko kukaan duunannut holkkia estämään ylikiristystä? Vuoto on vissiin helppo saada aikaan vetämällä tuo liian tiukalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Moikka   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeKe Tammi 16, 2013 3:06 pm


Aivan varmaan päästään kauppoihin :-)

Mulla ei oo nylockeja, olen pistänyt liimaa jos on ollut tarvis. Otan tästä firmasta mutterit ja pultit http://www.nookysnuts.com/ sieltä saa kyllä niitäkin, mut ei ehdi enää tilaukseen.

En oo holkittanut, Samilla oli sama ongelma ja hitsattiin, samoin kun mun tankki aikanaan. Ilmeisesti sitten ratkeaa aika heti, jos on ratketakseen.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: postis   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeKe Tammi 16, 2013 5:58 pm


Osa on lähtenyt Hitellan kyytiin, lienee perillä Juhannukseksi :-)



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeTo Tammi 17, 2013 5:21 pm

Viimeksi kun tankin irrotin, niin totesin, että kiinnityskorvake oli hitsauksestaan irronnut tankista. En viitsinyt hitsailla, kyllä se pysyy yhdelläkin korvakkeella, eipä tule ainakaan "pänniä" enää mihinkään suuntaan.
Holkin olen kiinnityksessä korvannut sopivalla määrällä prikkoja.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeTo Tammi 17, 2013 6:38 pm

No mullahan se tankki vuotaakin pikkasen ja just tuosta kohtaa tietenkin. En saa selvää kumman korvakkeen vierestä se tihmuaa. Se kait pitäisi juottaa jai hitsata tai jotain. Jollain senkin joudun teettämään kun mitään vehkeitä ei ole. Neutral
Rättiä olen pitänyt rullalla siinä pultin vieressä, se jaksaa imeä puolen päivän verran ne vuodot niin ettei valu pitkin pyörää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimeTo Tammi 17, 2013 8:40 pm

Minulla rupesi Enskan tankki kanssa vuotamaan vuosia sitten. En muista enää alkoiko se sen jälkeen kun korvake irtosi, vai vasta sen jälkeen, kun se hitsattiin uudelleen paikalleen - mutta tätä touhua tehtiin pari kertaa. Ja aina vain tihkui jostain. Kauhea homma huuhdella välillä tankkia, ettei hitsatessa räjähdä. Lopulta ostin uuden tankin.
Mutta sen nyt oppi ainakin, että ruuvia kiristäessä pitää olla huolellinen. Kyllä se paikalla pysyy - monessa prätkässä ei ole takana kuin joku kumiklenksu vaan.
Minulla on aikaisemmin ollut parivuotinen hyvä kokemus puhki ruostuneen Yamahan tankin paikkauksesta/tiivistämisestä Petsealillä. (tankki varastettiin - voi olla että pitää tänäkin päivänä) Olen ajatellut, että pitäisi tuo vanhakin tankki varuiksi laittaa vaikka tuolla Hitchcockin Caswell-tiivisteellä kuntoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
az643
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 70
Join date : 14.05.2012
Ikä : 80
Paikkakunta : V:la

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimePe Tammi 18, 2013 3:13 pm

Sonmoro sanotaan kuulemma Tampereella,iltapäivälläkin????
Tankkini on toistaiseksi tiivis.ei vuoda...mutta teidän muiden????
Lienee turvallisuussyistä aika riskaapelia antaa vuotavasta tankista
"valua"bensaa rättiin sen "kyllästymiseen" saakka. Älkää jatkako
tolla linjalla,seuraksena saattaa olla "suuri paukku".Vuoto lisääntyy koko ajan,
rätti ei "imekkään"koko päivää vaan alkaa valuttaa kuumalle moottorille ja...
...PUM!!!! Ja sitten,kun tankkeja(bensatankkeja)hitsaillaan,juotellaan tai kuumalla
korjataan ollaan vaara-alueela,varsinkin silloi ,kun tankki on "olevinaan"tyhjä.
Kannattaa olla VAROVAINEN ! muutenkin meitä "Rojalisteja"on niin vähän.
Viellä siitä tankin kiinnityksestä.Luin tässä joululahjakirjani Jarno Saarisen urasta.
Hänen viimeisen lähtönsä ensimmäisen kaarteen katastrofin yksi oletettava syy,
tai ainakin onnettomuutta pahentava seikka olivat irronneet KUMIHIHNOILLA kiinnitetyt
polttoainetankit joiden korkit eivät olleet lukitut.
Turvallista talviaikaa kaikille. Niin ja onneksi olkoon Kaitsulle ja faijalle projektinne
etenemisestä!!

-Tane-

Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimePe Tammi 18, 2013 4:27 pm

Hyvä, että tuli tuo turvallisuusasia tarkennettua!
Kun tuo e.m. Yamahan bensatankki alkoi vuotaa, ajelin juuri sittemmin Jarno Saarisen -tieksi (mikäs se ennen oli?) nimettyä pätkää, kun tunsin kosteutta vasemmassa jalassani ja näin bensan suihkuavan tankin alareunasta.
Mietin kuulkaa kaksi kertaa, uskallanko ajoa jatkaa. Mistä tahansa olisi saattanut tulla se staaattinen tms. kipinä ja ihmissoihtu olisi ollut valmis. No lähimmälle bensa-asemalle kuitenkin ajoin ja tankkia valuttamaan tyhjäksi. Onneksi oli kevyt pyörä työntää kotiin.
Ehjän maalipinnan alta vuosi, sisältä ruostunut. (Ennenhän ei ollut sitä pirtua bensassa.)
Parin kilon sammuttimet ei muuten maksa enää mitään, ostakaas talleihinne.

Mitä Saaris-juttuun tulee, minä olen ollut aina siinä käsityksessä, että kisapyörien polttoainesäiliöt on kiinnitetty siten, että ne kolarissa helposti irtoaisivat, ja lentäisivät tiehensä, eivätkä murskautuisi kiinnitettyinä ollessaan. Täytyy kysyä RR-tuttavaltani.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimePe Tammi 18, 2013 4:50 pm

Totta on, että vuotava tankki on turvallisuusriski. Mun kohdalla se on onneksi karvan verran pienempi kun tuo diisseli ei ole niin äreää syttymään kuin pensa.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitimePe Tammi 18, 2013 8:56 pm

Siunatkoon, posti toi pultin uskomattoman nopeasti, kiitos! Mutta onkohan näitä tehty erilaisilla kiinnikkeillä kun minusta tuntuu näppituntumalla siltä, että mulla oli siinä halkaisijaltaan paksumpi pultti? Muistini voi pettää mutta en tarkene nyt mennä tuonne pakkaseen sitä tutkimaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





O: Einariin tankinkiinnityspultti Empty
ViestiAihe: Vs: O: Einariin tankinkiinnityspultti   O: Einariin tankinkiinnityspultti Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
O: Einariin tankinkiinnityspultti
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Ostetaan, myydään, vaihdetaan mutta ei varasteta-
Siirry: