Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ketjujen kireys

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Ketjujen kireys   Ketjujen kireys Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 7:27 pm

Terve!

Ollaan säädetty 500 Intian Bulletin ketjut pyörän ollessa ohjekirjan mukaisesti keskiseisontatuella. Alas laskettuna ketju on kuitenkin tutun kaverin mielestä liian tiukalla. Sen painuma on silloin noin 10 mm. Kommentteja??
Takaisin alkuun Siirry alas
Tenho2

Tenho2


Viestien lukumäärä : 57
Join date : 08.04.2012
Paikkakunta : Punkalaidun/Tampere

Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Hei!   Ketjujen kireys Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 7:34 pm

Itse ainakin olen pitänyt suurin piirtein niin että ketju nousee 2-3cm kun takapyörä on maassa ja pyörän peränpaino sen päällä. Tietysti jos ajat isolla taakalla(kaksi päällä tms.) niin ketju ei saa silläkään kuormalla mennä niin tiukalle että soi.

T: Tenho2
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Ketjut   Ketjujen kireys Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 7:54 pm


Kyllä nuo ihan hyviltä kuullostavat. Snidalin mukaan n. 1 1/2 tuumaa liike kuski päällä ja 2" keskituella ilman painoa. Tuo 10 milliä suuntaansa on kyllä hiukan tiukka, että vähän voisi löysätä.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjujen kireys   Ketjujen kireys Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 8:42 pm

Minkälainen on tuo takapyörän kiristyssysteemi. Haarukan oikealla puolella on sokka / kruunumutteri ja kun ne irrottaa / löystää, niin saa löysäksi haarukan vasemmalla puolella olevan pyöreän pultin pään, jossa reikä. Mutta sen alla oleva noin 30mm mutteri onkin tiukassa. Onko siis kyseessä tekniikka vai voimalaji? Pitääkö jotain tietää, vai vaan tyynesti vääntää auki? Onko kierre vasta- vai mytötäpäivään ?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjujen kireys   Ketjujen kireys Icon_minitimeMa Heinä 09, 2012 9:36 pm

Takapyörän kiinnityspultin pyöreällä päällä on reikä, jotta sen läpi voisi panna ruuvimeisseli tai muu metallitanko pitämään sitä paikallaan.
Sokan irroittamisen jälkeen kruunumutterin ja pienemmän lukitusmutterin avaaminen on oikeastaan taitolaji... tarvitaan oikeankokoisia hylsyjä ja tarpeeksi pitkävartinen momenttiavain. Jos käytössä on vain lenkkiavain, niin mitä pitempi varsi, sitä parempi. Hampaat irvessä avaaminen/kiinnittäminen vain rikkoo kruunu- ja lukitusmutterien kulmat.
Pitäkää siis hyvää huolta kruunu- ja lukitusmuttereista!
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: työkalu   Ketjujen kireys Icon_minitimeTi Heinä 10, 2012 7:30 am


Itse käytän 30mm voimahylsyä sen alemman löysäämiseen ja vartta, en räikkää. Jos sen avaamiseen tarvitsee hirmusti voimaa, niin edellinen sen kanssa työskennellyt ei vissiin ole tajunnut, että nuo mutterit lukitsevat toisensa, ainakin noin periaatteessa...

Sitten kun vielä löysää sen etummaisen pienen mutterin niin säätö pelaa.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjujen kireys   Ketjujen kireys Icon_minitimeKe Heinä 11, 2012 1:07 am

OK. Paljon kiitoksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ketjujen kireys Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjujen kireys   Ketjujen kireys Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ketjujen kireys
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: