Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 venttiilit nakuttaa

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
juffe




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 17.04.2010

venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: venttiilit nakuttaa   venttiilit nakuttaa Icon_minitimeKe Huhti 25, 2012 9:01 pm

Räjäytin tuossa Enskan tulille ja jo noin minuutin käynnin jälkeen rupesi venat nakuttamaan. Mikä on? Miten niitä säädetään, onko jossain ohjetta säätöön? Pitäisikö tuolla bensiinin seassa käyttää lyijynkorviketta? Kone on 500cc oikeanpuoleisilla vaihteilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: Kilkan kalkan   venttiilit nakuttaa Icon_minitimeKe Huhti 25, 2012 11:22 pm


Tuo on just normaalia, älä huolestu.

Kun venat on oikeissa säädöissä, ei ne pidä ääntä, kun kone on ihan kylmä. Ääni alkaa juurikin tuon minuutin jälkeen. Kokeile joku kerta kun kone on lämmin paljonko venttilien työntötangoissa on välystä. Sitä on sitte paljon.

Venttiileitä ei pidä säätää lämpimällä koneella. Seuraus on, että jäävät kantamaan ja sitten kärvähtää venttiili ja se maksaa... + se tunne kun tietää itse kössineensä homman.

Täällä on ohjetta, tosin itse teen sen kylmälle koneelle. Mieluumin kalinaa kun palanut pakoventtiili.

Säätö onnistuu kolmella avoavaimella, mutta vaatii totuttelua.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
juffe




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 17.04.2010

venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: Vs: venttiilit nakuttaa   venttiilit nakuttaa Icon_minitimeTo Huhti 26, 2012 7:37 am

Kiitos.

Pitikö tuossa olla linkki mistä niitä ohjeita löytyy?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: Vs: venttiilit nakuttaa   venttiilit nakuttaa Icon_minitimeTo Huhti 26, 2012 1:41 pm

Takaisin alkuun Siirry alas
eki912
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 127
Join date : 15.01.2010
Paikkakunta : Itäinen Helsinki

venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: Naku naku   venttiilit nakuttaa Icon_minitimePe Huhti 27, 2012 8:51 am

Joo, näin se vaan taitaapi olla, jotkut näistä vaan napsuu, jotkut niin maan perkuleesti... Embarassed
Omani suorasstaan kalkattaa, säädän venat, ja kalkattaa. Säädän tiukemmalle, kuulostaa hyvältä hetken ja....kalkattaa.
Vaihdettiin jo työntötangot ja ne yläpään liikkeenkääntöhepsukat (näille varmaan on oikea nimikin olemassa ) uusiin. Säädettiin ja kalkattaa. Vedin tiukemmalle, oli hetken mukamas kai parempi,
joku minsa meni ja .... you guessed it , kalkattaa ! scratch
Myös ne itse säätöhepsukat uusittiin jo, kun huomattiin että yksi oli romuna. Liekö vedetty justiinsa liikaa kiinni ja sanonu NAPS ?

Luovutin, kun tiesin ettei niitä voi liian piukeeksi vetää. Pidän sitä nyt sitten koneeni ominaisuutena. Että näin.

Tosin eipä tuo mua vaivaa, kun ei ole pariin kesään tallista ulos päässyt. Viime kesänä yritin, mutta bensaa ei tule ulos lainkaan, mulla varmaan se hanan filsu tukossa. Enkä kehdannut alkaa ropaan sitä tallin edessä, kun yläpuolella asuva mummo oli aikas tarkkana siellä verhojensa takana kyyläämässä... affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: Vs: venttiilit nakuttaa   venttiilit nakuttaa Icon_minitimePe Huhti 27, 2012 8:45 pm

Käväisin tuossa R100RS Bemarini kanssa Paattisilla. Oikein moottoritietä ja kaikkea. (Enska remontoidaan, kun keritään) Ette usko mitä kilkatusta se pitää - kaksinverroin, onhan sylintereitä kaksi! Kalke vielä kaikuu katteen sisällä. Kovassa vauhdissa ei sit kuulu mitään enää.
Ja kuunnelkaapas joskus jotain Guzzia seisomassa punaisissa valoissa - sitä työntötangon helinää!
Kyl maailmaan melua mahtuu.
Joka kerta kun palaan pitemmältä reissulta Rojalilla, luulen että kone on hajonnut, kun seuraavan kerran ajan. Sitten muistan, että ai niin, enää ei ole tankkilaukkua vaimentimena...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Sponsored content





venttiilit nakuttaa Empty
ViestiAihe: Vs: venttiilit nakuttaa   venttiilit nakuttaa Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
venttiilit nakuttaa
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: