Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 tulpanjohdon 5000 ohmia

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Limppu
Jäsen
Jäsen
Limppu


Viestien lukumäärä : 142
Join date : 10.04.2010
Ikä : 72
Paikkakunta : Vantaa

tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeLa Maalis 31, 2012 7:40 pm

Miksipä pittääpi tulupanjohossa olla tuo 5 kiloohmin vastus,mitä haittoo on jos laettoo piipun kuparkuapelliin ilman vastusta. Idea
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Kah ko en tiiä.   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeSu Huhti 01, 2012 6:21 pm


Suattaap olla tai olla olemattakkii tarpeelline vehe.

Ittellä on tällä hetkellä hattu jossa on se vastus ja tulpassa sitten ei ole. Ilmeisesti Intiassa ei ollut ja siksi tulppa oli BR8ES, missä vastus oli itsessään. Pääasia vissiin, että ei ole kahta vastusta.

Patun kanssa oli joskus juttua asiasta, mutta en nyt muista mihin pohdintaan päädyttiin. Kaiketikin niin että vaikka ei oliskaan, ei ainakaan haittaa.



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Vs: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeSu Huhti 01, 2012 7:13 pm

Ei tartte vastuksia sen paremmin tulpassa ku hatussa/johdossakaan.Ne on häiriönpoistoa varten.Mummelien radiot vähän särisee kun ajelee ohi,ei sen kummempaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Limppu
Jäsen
Jäsen
Limppu


Viestien lukumäärä : 142
Join date : 10.04.2010
Ikä : 72
Paikkakunta : Vantaa

tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeSu Huhti 01, 2012 7:52 pm

No sitähän määkin tossa funteerasin jotta onkohan toi niin tarpeen....onhan noita vastuksia jo muutennii ihan omiks tarpeiks.Muistan vuan että mopoaikana siinä hatussa oli semmottii peltikuori,mutta ei siinä mittään vastuksia ollunna.Peltikuori varmaankin ajo sen häiriöpoisto asian. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Vs: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeLa Huhti 07, 2012 5:20 pm

Koko häiriönpoistaja on vähän niinkuin turhake, josta koituu turhaa hypettä. Tullaan toimeen ilman siitäkin. Jos löydän vastuksellisen sytytystulpan, joka ei mahdu tulpanhattuun, niin ruuvaan sitä pientä härpäkettä irti ja ei kun menoksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Vs: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeLa Huhti 07, 2012 5:35 pm

No se alumiininen liitoskappale ei kylläkään ole missään tekemisissä sen häiriönpoistovastuksen kanssa.Ko.vastus on sen tulpan sisällä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Vs: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeLa Huhti 07, 2012 11:04 pm

Ai, hyvä tietää. Minä olen siis erehtynyt vastuksen suhteen, mutta sitä alumiinista härpäkettä on tapana ruuvata pois, jotta mahtuisi tavalliseen tulpanhattuun.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Vs: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitimeSu Huhti 08, 2012 7:39 am

Nykyään tulpat on pääsääntöisesti noita vastustulppia.Uudemmissa autoissa kun on tota elektroniikkaa enempi.Noita tulppia ja tulpanhattuja käytetään molempia yhdessä estämään elektronisten laitteiden toimintahäiriöitä.Mutta kuten sanottu,näissä vanhanaikasissa mopoissa sillä ei ole merkitystä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





tulpanjohdon 5000 ohmia Empty
ViestiAihe: Vs: tulpanjohdon 5000 ohmia   tulpanjohdon 5000 ohmia Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
tulpanjohdon 5000 ohmia
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: