Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Takapotku?

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Takapotku? Empty
ViestiAihe: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeTi Maalis 20, 2012 11:45 am

Terve!

Takapotku on siis näemmä aiheuttanut useita starttimoottorin kytkin/ratasvaurioita.

Pystytäänkö tuon uudemman mallin ( 2004 Electra ) sytytyksen ajoitusta mittaamaan mitenkään?

Entä onnistuuko TCI-boksin vaihto edistyneempään vihreään boksiin? Sillä kai on ominaisuutena kipinän katkaisu moottorin kierrosluvun pudotessa "takapotkualueelle".
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeTi Maalis 20, 2012 6:37 pm

Eipä ole Electrassa kovin mahdollista käyttää ajoituslamppua.
Väitetään - sen mukaan mitä olen Hitchcockin sivuilta lukenut - että Electran sytytyksen ajoitus vaihtelee tehtaalta lähtiessä paljonkin. Hitchcock myy jopa erikoisia, porrastettuja Woodruff-kiiloja, jolla ajoitusta pystyy justeeraamaan, yritys-erehdys -menetelmällä, ilmeisesti.
http://www.hitchcocksmotorcycles.com/accessory-engine-performancekits#part_5839
(rullaa alas päin)
Väittävät tosiaan TCI-boxin vaihdon auttavan... Sehän nyt on helppo homma.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Limppu
Jäsen
Jäsen
Limppu


Viestien lukumäärä : 142
Join date : 10.04.2010
Ikä : 72
Paikkakunta : Vantaa

Takapotku? Empty
ViestiAihe: Takapotku   Takapotku? Icon_minitimeLa Maalis 24, 2012 9:45 am

Ei mielestäni toi välttämättä johdu sytytyksen ajoituksesta.Mun Enskassa ei ole kun kick startti ja ihan kärjellinen sytytys(jota en muuten vaihtaisi vaikka saisin lahjaksi kärjettömän).Ajoitus on ollut varmasti oikein ja joskus kun on kylmähkö kone ja käynyt tyhjäkäyntiä vähän ontuen,on sammunut ja potkaissut takas niin että kaasari on irronnut sylinterin kumiletkusta.Eikun kaasari paikalleen ja uudelleen käyntiin niin kyllä se siitä.Myös seokset voivat aiheuttaa pauketta,poksahtelua,nykimistä jne jne.Varsinkin jos on se Mikunin kaasari,on suuttimien/ilmansuodattimen/pakoputken sovittava toisilleen.Amalin kaasari ei kuulemma ole niin tarkka.Sytytyksen säätöön varmaan tarvittaisiin strobovalo ja astelevy kampuran päähän....hankala homma jotenski. Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeLa Maalis 24, 2012 5:55 pm

Noin niinku nyrkkisääntönä menee että jos yskäsee kaasarin kautta niin se on merkki siitä että seos pääsee laihalle.Siis jos ajoitus on kohdallaan.Nimenomaan noissa orkkis Micarbeissa se ilmenee noina "tussauksina"esim.risteysajossa.Ehkä jollakulla on jopa mopo päässy sammumaan ku pitäis lähteä liikkeelle pysähdyksen jälkeen. Twisted Evil Rikas seos taas ampuu putkessa kaasua päästettäessä,varsinkin jos liitokset ei ole tiiviit.
Takaisin alkuun Siirry alas
marsep




Viestien lukumäärä : 22
Join date : 02.02.2012
Paikkakunta : Hämeenlinna

Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeMa Toukokuu 14, 2012 8:13 pm

Tässä kolme päivää vanhana enska kuskina mietityttää kanssa tuo tussauttelu. Pyöränä siis 2010 500 EFI.

Tussaukset kuuluu juuri kaasua päästäessä. Pitäisikö tuosta jotenkin huolestua?

Pakoputki on ainakin vaihdettu "'äänekkäämpään"
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeKe Toukokuu 16, 2012 9:10 pm

Parempi se rikas seos on koneen kestävyyden kannalta ku laiha.Sillä pääsee yleensä kotiin,laihalla ei välttämättä.Tulpaksi Champion ni kestää paremmin rikkaamman seoksen kuolematta.Tietysti joku tietää enemmän,sitä odotellessa ANNA PALAA.
Takaisin alkuun Siirry alas
Machismo




Viestien lukumäärä : 41
Join date : 12.01.2010

Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeKe Loka 10, 2012 7:24 pm

1_ kirjoitti:
Terve!

Takapotku on siis näemmä aiheuttanut useita starttimoottorin kytkin/ratasvaurioita.

Pystytäänkö tuon uudemman mallin ( 2004 Electra ) sytytyksen ajoitusta mittaamaan mitenkään?

Entä onnistuuko TCI-boksin vaihto edistyneempään vihreään boksiin? Sillä kai on ominaisuutena kipinän katkaisu moottorin kierrosluvun pudotessa "takapotkualueelle".

Tuollaista vastaavaa on myös mun pyörässä ollut ja vaikuttaa että se pahenee aikojen kuluessa.

Tänään pyörää tallilla starttaillessa melko pitkän seisonnan jälkeen potkaisi kone kolmasti väärään suuntaan melkoisen kolauksen saattelemana.
Ilmeisesti starttimoottorin ratas nappaa ensimmäisenä vastaan ja aiheutaa kolahduksen.

Mielenkiinnolla kuulisin jos joku on onnistunut tuon takapotkun poistamaan tai edes keventämään.
Nyt hirvittää odotella kevättä ja Enfieldin kevään ensi starttia...
Takaisin alkuun Siirry alas
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitimeKe Loka 24, 2012 7:24 pm

Terve!

Electra 500:seen laitettiin Hitchcockin viimeisin TCI-boksi alkukesästä. Sytytysennakon "säätymisalue" on edellisiä laajempi eikä ongelmia sähköstartilla ole sen jälkeen ollut. Kick-starttia ei ole tarvinnut käyttää Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Takapotku? Empty
ViestiAihe: Vs: Takapotku?   Takapotku? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Takapotku?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: