Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Starttiongelma

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Starttiongelma Empty
ViestiAihe: Starttiongelma   Starttiongelma Icon_minitimeSu Maalis 18, 2012 5:18 pm

Terve!

Uutena omistajana olen huuli pyöreänä. Moottori kävi normaalisti jonkin aikaa ja kun kun kierrosten annettiin laskea se ampui kunnolla putkessa ja moottori sammui. Seuraavassa käynnistyksessä taisi myös tulla "paukku", sen jälkeen metallista rutinaa ja käynnistäminen lopetettiin. Pähkäilyjen jälkeen alettiin kurkistelemaan mahdollista vikaa, ja ketjukotelon pois oton jälkeen havaittiin startin rattaiston eräästä hammasrattaasta kadonneen kolme hammasta, kaksi vierekkäistä ja yksi toisaalta.

Nytpä kaipaisin kommenttia mikä tuollaisen saa aikaiseksi ja toisaalta miten alternaattori ja kytkin irrotetaan, jotta koko kotelon saa irti ja startin rattaat vaihdettua?

Tarvitaanko muuta kuin ulosvetäjä? Mitä olisi syytä huomioida ( irtoavia neulalaakereita jne jäyniä...)?

Mistä kannattaa hankkia osia ja korjauskäsikirja?

Pyörä on viisivaihteinen ja sähköstartillinen Royal Enfield Bullet Electra BS500/499, versio T5, käyttöönotto 3.5.2005, tyyppikilven mukaan vm 2004.

Mistä kielii TCI-sytytysjärjestelmä? Kärjetönkö?

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Starttiongelma Empty
ViestiAihe: Ohjeita   Starttiongelma Icon_minitimeSu Maalis 18, 2012 5:54 pm


Terve!

Tuolla on video aiheesta, tosin vanhempaan ilman sähköstarttia: https://www.youtube.com/watch?v=biZSlTkPspo

Kytkimen rungon saa irti myös niin, että pistää hylsyn tai muuta ulommaisen kytkinlevyn alle, kun on ottanut mutterin pois ja kiristää sitten niillä kolmella pultilla. Pitäisi aueta, eikä tarvitse ulosvetäjää.

Oiskohan sieltä mennyt se startin kitkakytkin jumiin? Tiedän jokusen tapauksen kun se on mennyt tuhannen päreiksi ja startti on jumiutunut pysyvästi päälle, pyörinyt mukana koneen käydessä.

Siellä ketjukopan sisällä ei ole mitään muuta jekkua kuin laturin magneetin kiila, joka on helppo hukata. Itse pistän sen kiinni siihen magneettiin kun puran, niin ei ole tarvinnut etsiskellä.



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Starttiongelma Empty
ViestiAihe: Vs: Starttiongelma   Starttiongelma Icon_minitimeMa Maalis 19, 2012 6:09 pm

Voi voi!
Tuolla Hitchcockin sivuilla on paljon keskusteltu tästä aiheesta. Ks. esim: http://www.hitchcocksmotorcycles.com/viewforum?function=viewthread&threadref=9374
Toisilla on ollut paljonkin ongelmia tuon keskipakokytkimen kanssa toisilla ei koskaan, (itse kuulun jälkimmäisiin Electran omistajiin.) Monet saarivaltakunnassa ovat lukemani perusteella heivanneet koko sähköstartin mäelle...
TCI = thyristor controlled ignition
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Starttiongelma Empty
ViestiAihe: Vs: Starttiongelma   Starttiongelma Icon_minitimeTi Maalis 20, 2012 11:41 am

Kiitos tiedoista. Avaan uuden kysymyksen uudella otsikolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Starttiongelma Empty
ViestiAihe: Vs: Starttiongelma   Starttiongelma Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Starttiongelma
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: