Terve!
Uutena omistajana olen huuli pyöreänä. Moottori kävi normaalisti jonkin aikaa ja kun kun kierrosten annettiin laskea se ampui kunnolla putkessa ja moottori sammui. Seuraavassa käynnistyksessä taisi myös tulla "paukku", sen jälkeen metallista rutinaa ja käynnistäminen lopetettiin. Pähkäilyjen jälkeen alettiin kurkistelemaan mahdollista vikaa, ja ketjukotelon pois oton jälkeen havaittiin startin rattaiston eräästä hammasrattaasta kadonneen kolme hammasta, kaksi vierekkäistä ja yksi toisaalta.
Nytpä kaipaisin kommenttia mikä tuollaisen saa aikaiseksi ja toisaalta miten alternaattori ja kytkin irrotetaan, jotta koko kotelon saa irti ja startin rattaat vaihdettua?
Tarvitaanko muuta kuin ulosvetäjä? Mitä olisi syytä huomioida ( irtoavia neulalaakereita jne jäyniä...)?
Mistä kannattaa hankkia osia ja korjauskäsikirja?
Pyörä on viisivaihteinen ja sähköstartillinen Royal Enfield Bullet Electra BS500/499, versio T5, käyttöönotto 3.5.2005, tyyppikilven mukaan vm 2004.
Mistä kielii TCI-sytytysjärjestelmä? Kärjetönkö?