Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeTi Syys 13, 2011 10:11 pm

Tervehdys,
olen aikeissa ostaa parin/kolmen tuhannen euron pyörän. Olisin kiinnostunut kaikista vinkeistä mitä näistä pyöristä kannattaa tsekata, mikä ehkä tökkii ja mitä voitte kehua!

Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Vs: Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 5:00 pm

Aivan tarkkaan ottaen enfieldissä voi olla kaikki päin mäntyä tai sitten ei mitään, ja aina tätä ei edes erota kunnes matka katkeaa.
On aika vaikea kertoa mikä voisi olla sellainen ratkaiseva juttu mikä pitäisi katsoa, kun se on vähän sellainen kone että joku mitätön vika voi aiheuttaa paljon ongelmia joita on hyvin vaikea paikallistaa oikeaan lähteeseen, ja toisaalta koko kone voi olla sökö samoilla oireilla.
Pääsääntönä voisi sanoa että jos haluat ajaa moottoripyörällä niin älä osta enfieldiä, jos taas haluat harrastaa moottoripyöriä niin sitten se on ok.
Itse olen harrastanut enfieldiä koko kesän periaatteessa, mutta olen ajanut vain kilometrin verran keväällä savuten ja kolisten. Kolme edellistä kesää menikin sitten ihan huolettomasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Päästöt   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 7:00 pm

Eikös se vuosimalli ole aika tärkeä kysymys? Eli joko pitää ostaa niin vanha, ettei sitä koske päästösäännöt, tai sitten niin uusi, että sen päästöt kelpaa myös täällä.

Voihan olla että puhun ihan sekavia, mutta joku muu voi varmaan valistaa Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Vs: Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 7:22 pm

karvanaama kirjoitti:
Eikös se vuosimalli ole aika tärkeä kysymys? Eli joko pitää ostaa niin vanha, ettei sitä koske päästösäännöt, tai sitten niin uusi, että sen päästöt kelpaa myös täällä.

Voihan olla että puhun ihan sekavia, mutta joku muu voi varmaan valistaa Shocked
Mitäs tarkotat,jos pyörä lapuissa on ni eihän niillä päästöillä mitään merkitystä ol.Tai jos se on joskus edes OLLUT rekisterissä.2008 tuli uusiin pyöriin toi päästöraja,eli kaasarikoneita ei uusina sen jälkeen saanu lappuihin käytännössä ollenkaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Ymmärretyn lukeminen    Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 10:49 pm

Minä kun kielipuolena spontaanisti ymmärsin että tässä oli kyse intialaisen Enfieldin ostosta, eli siis siitä että ostaisi Enfieldin Intiasta. Mutta eipä tainnut olla Very Happy

...menenkin tästä takaisin ruuvamaan hyllyjä seinään!
Takaisin alkuun Siirry alas
1_




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 13.09.2011

Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Kiitos vastauksista, lisää kysymyksiä hankinnasta :)   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 7:38 pm

Moi!
Kysymyksen asettelu taisi olla vähän epäselvä, sori : P
Koska näihin pyöriin on tullu etulevyjarrut? Entäs toi 5-vaihteinen vaihdelaatikko?
Mites ruiskukone? Onko pultit/mutterit jotenkin epätavallisen pehmeitä(tällaisen jutun kuulin..)?
Ja mites toi eturumpujarru, vaatiiko se paljon säätöä tms? confused
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Vs: Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 8:03 pm

Nämä on niitä kysymyksiä että.Jos hallittet vanhanaikaista tekniikkaa,voit ostaa parin kolmen tonnin Roitsun.Jos et,älä osta,osta uudempi.2008,tai uudempi malli.Muuten tulee harmi ja kiinnostus kuolee.Jos taas tunnet jonkun joka näistä ymmärtää ja voi avittaa,anna palaa.Itse lukeudun siihen joukkoon joka ei suosittele Enskaa eka pyöräksi,muitakin mielipiteitä on.Yksinkertaisia laitteitahan nämä on mutta huonolla tuurilla voi saada luvalla sanoen täysin paskan vehkeen.Riippuu paljon edellisistä omistajista.Tosin se tuppaa olemaan sillai et jos olet pikkusormes menettäny näille vehkeille ni se on mun turha lätistä,se on menoa. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Empty
ViestiAihe: Vs: Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?   Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vinkkejä intialaisen Enfieldin ostoon?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Enfieldin itäsaksalaiset
» Myydään Enfieldin osia!!
» Enfieldin osia myynnissä & hakusessa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Ostetaan, myydään, vaihdetaan mutta ei varasteta-
Siirry: