Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Renkaitten ilmanvaihto

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeLa Elo 20, 2011 8:42 pm

Mites on,vaihdatteko ilmat renkaisiin kuinka usein.Esim.sään mukaan,matalapaineella eri ilmalla kuin korkeapaineella vai onko merkitystä. Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeSu Elo 21, 2011 1:19 pm

Laitoin kerran vahingossa eturenkaan ilmat takarenkaaseen. Kyllä meitä silloin nauratti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeSu Elo 21, 2011 6:43 pm

Ilmanvaihtoa? Minä kun ajattelen, että ilmaa pitää lisätä renkaisiin tarpeen mukaan. Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Tärkeä turvallisuustekijä   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeMa Elo 22, 2011 1:11 am

Säilytän tallissa tähän tarkoitukseen tehdyissä paineastioissa eri vuodenaikoihin sopvia rengasilmoja, ja vaihdan niitä säännöllisesti. Minulla on tietty myös eri ajotapoihin sopivia erikoisilmoja, esim. "tänään v*t*tt* töissä – nyt ajan kuin hullu" -ilmaa (sitä saa vain erikoistilauksesta, herra H:lta). Vuoristoetappeja varten kuljetan mukana matkapöntöissä sangen hapetonta korkan paikan ilmaa, joskin sen vaihtaminen tien päällä on aika vaikeaa. Ilmanvaihto on sangen tärkeä turvallisuustekijä, ja ihmettelen suuresti miksi eri alan lehdissä ei käsitellä tätä aiheitta useammin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: ilmat   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeMa Elo 22, 2011 2:08 pm

Mulla joutui kerran renkaan (taka) alaosan ilma renkaan yläosaan. Niin käy kun on huolimaton.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeMa Elo 22, 2011 2:31 pm

viltsu kirjoitti:
Mulla joutui kerran renkaan (taka) alaosan ilma renkaan yläosaan. Niin käy kun on huolimaton.
Sul on ollu siäl alapuolel jottain ilmaa kevyempää ilmaa,ja siks noussu ylös,siin se nähdään,tarkkana tarttee olla.
Takaisin alkuun Siirry alas
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeMa Elo 22, 2011 6:19 pm

patu kirjoitti:
viltsu kirjoitti:
Mulla joutui kerran renkaan (taka) alaosan ilma renkaan yläosaan. Niin käy kun on huolimaton.
Sul on ollu siäl alapuolel jottain ilmaa kevyempää ilmaa,ja siks noussu ylös,siin se nähdään,tarkkana tarttee olla.

Joo, näissä asioissa pitää olla tarkkana. Mulle kävi kerran niin että gumminvaihdon yhteydessä tuli ravisteltua rengasta niin että ylä- ja alapuolen ilmat pääsivät sekoitttumaan. Kamalan pomppuisaa oli ajo - kuten varmasti ymmärrätte- kunnes laskin ilmat kokonaan pois ja vaihdoin kunnollisiin ylä- ja alapuoli-ilmoihin. Niitä saa parhaiten herra Hoolta, mutta kuulemma Motonetissä on jotain hyvänpuoleista halpaa ilmaa kans, mutta siitä ei ole itsellä kokemusta.

Ja muuten oli mullakiin kyseessä takarenkaan ilmat, taitaa olla tarkempi tuo takarengas ilmoistaan, juuri siksi kun se on se vetävä pyörä. Kitkahan aiheuttaa kuumenemista ja se puolestaan ilman laajenemista.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitimeMa Elo 22, 2011 8:38 pm

Minä tulin keväällä hakeneeksi Lidliltä takarenkaanilmaa ja halvalla sain! Nyt on alkanut askarruttamaan, että sopiikohan se ollenkaan intialaisen sisäkumin kanssa ja pystyykö se sekoittumaan homogeenisesti siellä ennestään olevan intialaisen ilman kanssa? Ja jos ei sekoitu niin onko vaarana, että pyörä rupee ravistamaan jos yläpuolella on intialaista kuumaa ilmaa ja alaosassa saksalaista paskailmaa?----

Edit:

Ai pentele, edellisessä viestissähän selostetaan just tuo ongelma! Niin siinä käy kun halvalla ostaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Renkaitten ilmanvaihto Empty
ViestiAihe: Vs: Renkaitten ilmanvaihto   Renkaitten ilmanvaihto Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Renkaitten ilmanvaihto
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: