Royal Enfield Finland Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi |
|
| Sivuventtiilien paluu | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vierailija Vierailija
| Aihe: Sivuventtiilien paluu To Heinä 28, 2011 8:53 pm | |
| Pitkään vain Briggs-Stratton on tehnyt 4-tahtisia sivuventtiilimoottoreita ruohonleikkureille sen jälkeen, kun muut polttomoottorien valmistajat ovat lopettaneet sivuventtiilimoottorien tuotannon autoille ja moottoripyörille. En tiedä, kuinka on ollut muiden pikkupolttomoottorien valmistajien asianlaita. Nyt sivuventtiili on palannut kehään, kun espanjalainen trial-moottoripyörävalmistaja GasGas on julkaisemassa modernin, nestejäähdytteisen 350cc sivuventtiilimoottorin tänä vuonna. Sivuventtiilikonstruktiossa on joitakin etuja, kuten vahvempi alavääntö, tekninen yksinkertaisuus, hiljaisempi pakoääni yms. http://www.gasgas.com/4stroke.htmhttp://www.gasgas.com/bikes/4stroke_diag.jpg |
| | | Sabe
Viestien lukumäärä : 105 Join date : 11.08.2010 Paikkakunta : Kirkkonummi
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu To Heinä 28, 2011 11:06 pm | |
| Simppeliltä näyttää. Jotenkin jäin miettimään että miksi ne ei käytä kahta tulppaa, tuo palotila kun on kuitenkin aika pitkä. Vai saakohan ne nimenomaan sillä hitaalla palamisella sitä vääntöä tasasemmin.
| |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 6:37 pm | |
| Sivuventtiili-kone on yksinkertaisuudessaan idioottivarma laitos.Tosin kai nämä uudet sivarit on tietenkin pilattu jollain moderneilla systeemeillä,voisin kuvitella.Mun lättäpää Harrikkani on koht 70-vuotias ja se vaan toimii ja toimii ja.......Käyntiin ja ajat vaikka maailman tappiin.Eikä haittaa jos vaikka venttiili esim. katkeaa,mitään ei hajoa.Kansi pois,uus tatti tilal ja taas mennää. |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 8:23 pm | |
| Muuten,varoituksen sana niille jotka aikovat hommata lättäpään:SIIHEN JÄÄ KOUKKUUN |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 10:00 pm | |
| GasGasin kotisivuilla sanotaan, että siinä on akuton ja kärjetön Kokusan-sytytysjärjestelmä. Moottoria ruokkii polttoaineen ruiskutuslaite. Märkäsumppu vastaa moottorin voitelusta. Ne ovat siis niitä nykyaikaisia kotkotuksia.
|
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 10:08 pm | |
| Arvasin ton,eihän kaasarikonetta saa enää läpi päästöistä.Ja noi muut kotkotukset on asia erikseen.R.I.P flatheads.Jos löydätte,pelastakaa. |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 10:11 pm | |
| Muuten,asiasta viidenten,mikäs sun pyörässä lopulta oli vikana,onko avattu jo. |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 10:14 pm | |
| Onhan minullakin muutamia kokemuksia sivuventtiilikoneista - nimittäin ruohonleikkurit. Talvisäilytys kosteankylmässä liiterissä, pari tipallista öljyä, muutamaa tipallista bensaa, sytytystulpan putsaus ja käynnistysnarun nykäisy... ruohonleikkuri on heti valmiina töihin. Samaa ei voida sanoa kaksitahtisista ruohonleikkureista.
Viimeinen muokkaaja, Bulletisti pvm La Heinä 30, 2011 1:01 am, muokattu 1 kertaa |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu Pe Heinä 29, 2011 10:20 pm | |
| Patu: Lieran vika löytyi. Vääränmerkkiset venttiilinohjurit, joissa ei ole tiivistekumia. Öljy valui palotilaan aiheuttaen runsasta karstoittumista. Jollakulla edellisistä omistajista taisi olla todellinen älynvälähdys. Lopuksi pakoventtiilisetti vilahti alemmas ja puristus katosi samalla, kun pysäköin ja sammutin pyöräni yhdelle huoltoasemalle odottamaan muuta porukkaa Kunkkuajon aikana. Joudutaan viemään kansi koneistamoon. Uusia oikeanmerkkisiä osia on valmiiksi koossa.
Viimeinen muokkaaja, Bulletisti pvm La Heinä 30, 2011 1:05 am, muokattu 1 kertaa |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sivuventtiilien paluu | |
| |
| | | | Sivuventtiilien paluu | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |
|