Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Pakovena jää kantamaan

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Sampo




Viestien lukumäärä : 18
Join date : 09.06.2010
Paikkakunta : Siuntio

Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Kesä 23, 2011 1:59 pm

Tossa mun vanhakantasessa enskassa rupee muutaman sadan kilsan jälkeen pakovena kantamaan ja pitää säätää sitten välys. Outo homma, olisi helpommin ymmärrettävissä jos välystä tulee lisää, mutta nyt se vetää pinkeäksi. Uppookohan venttiili syvemmälle kanteen vai mitä? Eipä tuo iso vaiva ole mutta enfieldien tapaan "persoonallinen"
Takaisin alkuun Siirry alas
Matti




Viestien lukumäärä : 37
Join date : 13.01.2010

Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Vs: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Kesä 23, 2011 6:40 pm

Käytätkö bensan seassa lyijyn korvaavaa lisäainetta? Mikäli et, olet ehkä kokemassa samanlaisen kansiremppahässäkän kuin minäkin, eli istukat ja venttiilit uusiksi pari kertaa kesässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Vs: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Kesä 23, 2011 7:34 pm

Minä säädän pakovenaa siten, että työntötanko pyörii vapaasti, mutta hädin tuskin välystä jää. Jos välys on edes neljännesmilliä suurempi, niin moottori pitää melkoista möykkää ja kiihtyy heikonlaisesti. Jos työntötanko ei pyöri, niin silloin vena kantaa ja pärrä kieltäytyy käynnistymästä. Näin ainakin minulla.

Lisäainepullo venttiilien suojaamiseksi onkin paikallaan, jos lähistöllä ei ole lisäaineistettua 99 plussa-oktaanista bensaa myyvää Shell-huoltamoa. Kotikaupungissani on vain pelkällä kortilla käyvä Shell-tankkausautomaatti, mutta onneksi on kanisteri, jolla hakea autolla 99 plussabensaa naapuripitäjästä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Vs: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Kesä 23, 2011 9:10 pm

Kun kiikutatte sen kannen remonttiin niin sanokaa että seetit lyijyttömälle sopivaksi,tuskin muuta enää kyllä tehdäänkään.Eikä toi varttimillin välys kylläkään mitään tohon kiihtymiseen vaikuta.Ja käynnistymiseenkin vaikuttaa enempi toi imuventtiilin kantaminen,pakovena saa olla aika pahasti perseellään ennenku tuohon vaikuttaa.Anteeksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Limppu
Jäsen
Jäsen
Limppu


Viestien lukumäärä : 142
Join date : 10.04.2010
Ikä : 72
Paikkakunta : Vantaa

Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Kesä 23, 2011 9:20 pm

Kyllä teillä pojilla murhetta riittää.Mulla edelleen -01 classic ja pelannut jo 4 kesää(viides menossa)kun Mirja nuorena.Talvella oon tallissa viettänyt muutamia iltoja,hieronut säädöt paikalleen ja vähän rakennellu...98 okt.tankkiin ja menoks.Ei ole tosiaan tarvinnut edes öljyä lisätä,saatikka muita litkuja bensan sekaan.Toivotaan että jatkossakin näin...hyvää jussia kaikille,vaikkei oikein ajosäitä luvannutkaan. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Matti




Viestien lukumäärä : 37
Join date : 13.01.2010

Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Vs: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Kesä 23, 2011 9:21 pm

Lappeenratalaisella Shell huoltamolla kehoitettiin 99 Formulan käytöstä huolimatta lisäämään lyijyn korvaajaa. Liekö varmuuden maksimointia, kustannuksena kuitenkin melko mitätön mikäli kansiremontilta välttyy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Kinkamia ja rämmäliäisiä   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeLa Kesä 25, 2011 2:07 am

Matin kanssa oli juttua, että puristusten katoaminen vois johtua karstan joutumisesta tiivistyspintoihin. Tietty venttiili voi jumiutua auki kun kone kuumenee ja sitten taas alkaa toimia kunnolla jäähdyttyään.

Tuo välysten häviäminen on kumma kun ainakin ittellä on yleensä mennyt ihan toisinpäin, eli välys kasvaa ajamisen mukana ja sitten saa tiukata taas. Kun ajattelee sitä venttiili / keinuvipu / työntötako kokonaisuutta, niin mutterien tai muun osan löystyminen ei tee muuta kun lisää väljää, mikä tietysti on hyvä, ettei koko systeemi paukahda kantamisen takia.

Kaiken kaikkiaan tuo on taas vain "ominaisuus" ja kun sen tietää, osaa tarkkailla Very Happy Ja parempi niin, ei pääse säädöt pieleen muuallakaan, kun samallahan ne muutkin katsoo kun kerran työkaluihin tarttuu.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sampo




Viestien lukumäärä : 18
Join date : 09.06.2010
Paikkakunta : Siuntio

Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Vs: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitimeTo Heinä 14, 2011 1:54 pm

Nonii, nyt ei kylmänä starttaa kun mäkistartilla ja käydessään käy pirun raakalla äänellä, venavälykset ok. Oiskohan se sitten kansihommien aika? Aina joskus jotain häikkää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pakovena jää kantamaan Empty
ViestiAihe: Vs: Pakovena jää kantamaan   Pakovena jää kantamaan Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pakovena jää kantamaan
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: