Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Avainväli?

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Avainväli? Empty
ViestiAihe: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitimeTi Toukokuu 17, 2011 8:12 pm

Selvisi, miksi Electran toisioketju pitää ääntä: vaihdelaatikon puoleinen ratas on löysällä: siinä on selvä aksiaalinen klappi.
Enpähän ole ensiövetoa vielä purkanutkaan.
Ratas lienee kiinni melko kookkaalla mutterilla - mikä lienee sen avainväli?
(Ja minä kun lupasin viikonloppuna vahtia siskon koiraa - no pannaan hihnalla tallin ovenkahvaan...)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vierailija
Vierailija




Avainväli? Empty
ViestiAihe: Vs: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitimeKe Toukokuu 18, 2011 8:15 pm

Aiemmin keväällä minä olen vaihtanut eturattaan 17-hampaisesta 18-hampaiseksi. Ratas on kiinni isolla mutterilla ja lukituslevyllä, muistelen mutterin avainvälin ollen noin 38 milliä, en muista kuinka paljon on tuumanosina. Olen avannut ja lukinnut mutterin erityisen järeällä hylsyllä, vääntävällä hylsyavaimella ja massavasaralla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Avainväli? Empty
ViestiAihe: Vs: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitimeKe Toukokuu 18, 2011 9:33 pm

Näin ounastelin, että kokoa on. Itseltä löytyy 36:een milliin, siis lainaan töistä.
Päijännettäkin kiertänyt työkaveri arveli, että klappi on vain ketjussa, eikä rattaassa, eli olisi se ratas kulahtanut - no johan tuo on kohta 32 000 kilsaa pyörinyt. Käyhän tuokin järkeen, ostettava ratas varuiksi. Omituista olisikin, jos olisi löystynyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Jaska




Viestien lukumäärä : 7
Join date : 12.01.2010

Avainväli? Empty
ViestiAihe: Vs: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitimeTo Toukokuu 19, 2011 10:54 pm

Taitaapi olla 50mm Suspect
Akseli on itessään halkaisijaltaan 40mm (Vanhasta rattaasta mitattuna).
Jos rattaan vaihdat, nii kannattaa laittaa sit yhellä piikillä isompi cyclops
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Avainväli? Empty
ViestiAihe: Vs: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitimePe Toukokuu 20, 2011 12:06 am

Vanhemmassa, 4.vaihteisessa on tuo 38 mm, uudemmassa 5-vaihteisessaa taas on isompi, taitaa olla just tuo 50mm. Ja todistetusti saattaa löystyä. Kannattaa laittaa se taitettava lukkoprikka huolella. Myös mun Trumpassa oli eturatas löysällä kun vaihdoin ketjut, lukkoprikka oli paikalla mutta sitä ei ollut lainkaan taivutettu mutteria vasten.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Avainväli? Empty
ViestiAihe: Vs: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitimeSu Toukokuu 22, 2011 12:34 pm

Kattelin itsekin tuossa, että ei taida 38 mm riittää...
En vaihda 19-piikkistä - Moto Italiassa, jonka palvelu oli varsin yliolkaista, ei vakiokokoa ollutkaan. Eikä paljon mitään muutakaan. Jouduin siis kääntymään jälleen Herra Hitchcockin varaosaliikkeen puoleen. Otin työkalut samalla, eiköhän niille käyttöä (ja lainaajiakin?) löydy kun ajattelin ajella niin kauan kuin jalka pyörän päälle nousee;) Eikä hirveitä maksa. Saisi nyt ennen helatorstaiviikonloppua leviäksi ja nippuun.
Mutta minun elopainolle on tuo 18-piikkinen juuri sopiva.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Sponsored content





Avainväli? Empty
ViestiAihe: Vs: Avainväli?   Avainväli? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Avainväli?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: