Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Enska ei käynnisty, huokailee vain.

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
mobilecow




Viestien lukumäärä : 4
Join date : 03.04.2011
Ikä : 55
Paikkakunta : Turku

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeSu Huhti 24, 2011 4:13 pm

Terve,

Tarvitsisin neuvoa enskan käynnistymisessä. Minulla on 98 Classic mallinen Bullet.
Tänään, pääsisäissunnintaina, piti lähteä ajelulle. Matka tyssäsi pihaan ja olin aivan hikinen pitkän polkemisurakan päätteeksi.

Sain moottorin kahdesti käyntiin, toisella kerralla kävi ihan hienosti. Mutta sitten kun piti lähteä reissuun, kone ei enää käynnistynyt. Kaasarista kuului syvää huokailua ja savua(?).

Olen aika kokematon koneiden suhteen. Missä vika voisi olla? Olen vaihtanut bensat, kaasarin kurkku on vaihdettu. Sisään tulevan ilman letkun olen teipannut jeesus teipillä kasaan. Talven jäljiltä kumi oli hapertunut heikkoon kuntoon.

Olen kovasti kiitollinen neuvoista.

Artsi

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Mites kipinä?   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeSu Huhti 24, 2011 9:22 pm

Terve Artsi.

Itsellä on pari kertaa tyssännyt lähtö heikkoon kipinään, kun joko tulppa on sökööntynyt yht'äkkiä tai virta ei ole piisannut. Ampeerimittari kertoo onko virtaa, jos viisari heilahtaa laiskasti miinuksen puolelle, niin antaa heikon kipinän.

Yksi jekku on antaa akkulaturilla apuvirtaa sen verran, että käynnistyy. Akku pyrkii väkisinkin tyhjenemään kun ajelee nurkissa pienillä kierroksilla valot päällä. Alunperin intialaisessa on hehkulankapolttimo, joka syö vähemmän watteja kuin halogeeni. Olen itse jäänyt liikennevaloihin kun valot ja vilkut vei hengen koneesta. Sen jälkeen ei lähtenyt käymään vaikka poljin puolen tuntia.

Kipinän voi tarkistaa ottamalla tulpan pois ja polkaisemalla pari kertaa niin että sen maadotta runkoon, vaikka kateen jenkojen kohdalta. Tulppaa kannattaa myös vilkaista kastumisen suhteen, sekin tekee hallaa kipinälle. Eli polkemiseen taukoja, että ehtii kuivua taikka vaihtaa toisen tilalle.

Toivottavasti tästä on apua.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
mobilecow




Viestien lukumäärä : 4
Join date : 03.04.2011
Ikä : 55
Paikkakunta : Turku

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Pelaa!   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 4:32 pm

Morjens

Kiitän neuvoista! Vaihdoin tulpan ja kone lähti käyntiin. Tosin en tajua mitä vikaa vanhassa oli... Olin vaihtanut tulpan loppukesästä viime vuonna.
Ehkä kylmä talvi vajassa oli hyydyttänyt tulpan.

Artsi


Meteor53 kirjoitti:
Terve Artsi.

Itsellä on pari kertaa tyssännyt lähtö heikkoon kipinään, kun joko tulppa on sökööntynyt yht'äkkiä tai virta ei ole piisannut. Ampeerimittari kertoo onko virtaa, jos viisari heilahtaa laiskasti miinuksen puolelle, niin antaa heikon kipinän.

Yksi jekku on antaa akkulaturilla apuvirtaa sen verran, että käynnistyy. Akku pyrkii väkisinkin tyhjenemään kun ajelee nurkissa pienillä kierroksilla valot päällä. Alunperin intialaisessa on hehkulankapolttimo, joka syö vähemmän watteja kuin halogeeni. Olen itse jäänyt liikennevaloihin kun valot ja vilkut vei hengen koneesta. Sen jälkeen ei lähtenyt käymään vaikka poljin puolen tuntia.

Kipinän voi tarkistaa ottamalla tulpan pois ja polkaisemalla pari kertaa niin että sen maadotta runkoon, vaikka kateen jenkojen kohdalta. Tulppaa kannattaa myös vilkaista kastumisen suhteen, sekin tekee hallaa kipinälle. Eli polkemiseen taukoja, että ehtii kuivua taikka vaihtaa toisen tilalle.

Toivottavasti tästä on apua.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 6:36 pm

Tulppa voi karstaantua, siihen voi syntyä pieni hiushalkeama eristeeseen ja kärkiväli voi muuttua silloittumisen tms. vuoksi. Kipinä häviää sen vuoksi jo matkalla. Kone voi tällöinkin jopa lähteä joskus käyntiin, mutta yleensä ei. Yleensä tulpan kärkivälikin on määritelty lämpimän koneen mukaan optimaaliseksi. Kestoiältäänkin tulpat ovat usein yksilöitä. Väärän lämpöarvon tulppa saattaa koneessa muutamassa minuutissa jopa sulaa – nähty on.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Tulppasyöppö   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 7:41 pm

Hyvä että autto :-)

Itte pidän mukana aina parit varatulpat, että ei jää matkanteko kesken. Aika pieni investointi siihen nähden, että ei tartte työntää pyörää kilometritolkulla.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
miki

miki


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 07.07.2010
Paikkakunta : Helsinki / Käpylä

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 9:26 pm

Tulppa (tai seoksen säätö) tuntuu tosiaan olevan herkkä paikka enskassa. Ajoin reilun sadan kilsan leppoisan lenkin uudella tulpalla, ja kovin nokinen oli lenkin jälkeen. Ilmeisesti pitää neulaa Amalista pudottaa vielä yhdellä pykälällä. Täyskaasulla en päästellyt menemään, joten pääsuuttimen sopivuutta en voinut arvioida.
Kannattaa huomioida että huonokin tulppa voi kipinöidä iloisesti, mutta kellertävä kipinä ei ole tarpeeksi kuuma sytyttämään seoksen, vaan kipinän pitää olla sininen.
Samalla lenkillä huomasin että viisikymppistä yksiasteista öljyä ei kulunut silmämääräisesti arvioituna ollenkaan, kun moniasteöljyllä pinta kuitenkin tuollaisella lenkillä laski ainkin millin-pari.
Takaisin alkuun Siirry alas
höyry




Viestien lukumäärä : 18
Join date : 10.04.2011
Ikä : 73
Paikkakunta : Kallio

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 10:08 pm

Meteor53 kirjoitti:
Hyvä että autto :-)

Itte pidän mukana aina parit varatulpat, että ei jää matkanteko kesken. Aika pieni investointi siihen nähden, että ei tartte työntää pyörää kilometritolkulla.


Kaitsu



Näyttää siltä että puhtaus on puoli ruokaa koskee varsinkin tätä royalin pitoa. viime kesänä ostettu 2000 vmn kone toimi tosi luotettavasti aina siihen saakka kun piti vaihtaa kaasarin ja syyinderin välinen kumletku. kaasarin säätöjä piti vähän kohennella senjälkeen ei oo pystynyt ajalee muuta kun pintakaasulla. Nyt kun seurasin tänäpäivästä keskustelua usko omaan kuolemattomuuteen alko horjua. Talven vanhat bensat kesän vanha tulppa yms. Royalty kyllä käynnistyy ja uskon että suurin vika nykimiseen on kaasarin säädöissä mutta kalliolaisen kerrostalon kellarissa ei oo niin kiva säädellä kun autoakin pitäis saada pitää lämpimässä. muuten Royalty oli ite varmuus koko alkukesän mä aina lupasin antaa prätkän mikäli ei lähde ekalla ja lähti. Nyt ei muuta kun tulppa ym kauppaan. muakin kiinnostaa toi eturattaan vaihto kun täältä on niin vaikee löytää noita 60 alueita paitti nuuksio/veikkola/kirkkis ja ne on nopeesti kurvailtu.


Fron Russia with love...
Höyry
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 11:30 pm

Tänä keväänä yksi nykimisen tekijä oli puola, se meni vaihtoon. Samoin kun tulpanjohto. Samaan vauhtiin tein vielä ylimääräisen maadotuksen akulle ja nyt on pelannut kohtuullisesti. Kaasarin kun saa vielä iskuun, niin kai sitä uskaltaa jo kauemmaksikin kuin työntösäteelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
höyry




Viestien lukumäärä : 18
Join date : 10.04.2011
Ikä : 73
Paikkakunta : Kallio

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeTi Huhti 26, 2011 4:37 pm

Meteor53 kirjoitti:
Tänä keväänä yksi nykimisen tekijä oli puola, se meni vaihtoon. Samoin kun tulpanjohto. Samaan vauhtiin tein vielä ylimääräisen maadotuksen akulle ja nyt on pelannut kohtuullisesti. Kaasarin kun saa vielä iskuun, niin kai sitä uskaltaa jo kauemmaksikin kuin työntösäteelle.


Työntösäde aika osuvasti esitetty. Hakaniemestä on Alppikadulle nafti puolkilsaa. Toistaseksi voimassa oleva virallinen maailman ennätys on kaks iltaa. Tervetuloa koittaa rikkoa. Pikamatkojen ystäville ois tiedossa tuolta Töölönlahden rannasta on varmaan noin 300 metriä tohon Club Liberteen ekalle tarjoon bisset ja ajan tasalla olevaa rokkimusaa tinnityksen tilalle. Sen vois nimetä vaikka Tour de Diakonnissalaitoksenmäki. Ite ottaisin suunnan kohti sanottua mutapohjaista lahtea. Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
mobilecow




Viestien lukumäärä : 4
Join date : 03.04.2011
Ikä : 55
Paikkakunta : Turku

Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitimeTi Huhti 26, 2011 7:44 pm

höyry kirjoitti:
Meteor53 kirjoitti:
Hyvä että autto :-)

Itte pidän mukana aina parit varatulpat, että ei jää matkanteko kesken. Aika pieni investointi siihen nähden, että ei tartte työntää pyörää kilometritolkulla.


Kaitsu



Näyttää siltä että puhtaus on puoli ruokaa koskee varsinkin tätä royalin pitoa. viime kesänä ostettu 2000 vmn kone toimi tosi luotettavasti aina siihen saakka kun piti vaihtaa kaasarin ja syyinderin välinen kumletku. kaasarin säätöjä piti vähän kohennella senjälkeen ei oo pystynyt ajalee muuta kun pintakaasulla. Nyt kun seurasin tänäpäivästä keskustelua usko omaan kuolemattomuuteen alko horjua. Talven vanhat bensat kesän vanha tulppa yms. Royalty kyllä käynnistyy ja uskon että suurin vika nykimiseen on kaasarin säädöissä mutta kalliolaisen kerrostalon kellarissa ei oo niin kiva säädellä kun autoakin pitäis saada pitää lämpimässä. muuten Royalty oli ite varmuus koko alkukesän mä aina lupasin antaa prätkän mikäli ei lähde ekalla ja lähti. Nyt ei muuta kun tulppa ym kauppaan. muakin kiinnostaa toi eturattaan vaihto kun täältä on niin vaikee löytää noita 60 alueita paitti nuuksio/veikkola/kirkkis ja ne on nopeesti kurvailtu.


Fron Russia with love...
Höyry

Olen kokenut vastaavanlaisia ongelmia kaasarin kurkun vaihdon yhteydessä. Itse asiassa niiden jälkeen viime kesänä kaikki käynnistymisriesat alkoivat. En ole oikein millään saanut säädettyä kaasaria kuntoon. Ruuvejakin siinä on niin vietävästi...

/Artsi


Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Enska ei käynnisty, huokailee vain. Empty
ViestiAihe: Vs: Enska ei käynnisty, huokailee vain.   Enska ei käynnisty, huokailee vain. Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Enska ei käynnisty, huokailee vain.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Laturia pukkaa ! Vain 50€ ! MYYTY
» Uusi enska intiasta?
» Vilkut, upouudet, ei LEDit vain 40€ koko 4:n setti ! MYYTY
» Enska ja enska
» Enska myytävänä

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: