Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Huohotusletku

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeLa Helmi 12, 2011 9:03 pm

Minä olen huomannut, että -98 Lieran huohotusletku on kiinnitetty öljynkeräyslaatikkoon akun alla ja entisen -95 Ennin huohotusletku on ns.ankannokkamallia, joka huohottaa päin vetoketjua voidellen sitä.
Minusta vanha ankannokkaletku on tyylikkäämpi. Pyörän takapään öljyyntyminen ei huoleta minua, onhan takavanteen, lokarin ja rekkaritelineen putsaaminen sentään hauskaa ajanvietettä.
Very Happy

Uudemmat öljysäiliön täyttökorkkiin tai ilmanputsariin menevät huohotusletkut herättävät ristiriitaisia tuntemuksia minussa. Pysyyhän pyörä siistimpänä, mutta ne letkut eivät ole wanhanaikaisen viehättäviä.

Ajatuksia?


Viimeinen muokkaaja, Bulletisti pvm Su Helmi 13, 2011 4:39 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
ksilla
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 17
Join date : 28.01.2010

Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeLa Helmi 12, 2011 10:55 pm

En ole kertaakaan ketjua öljynnyt vaikka kilometrejä on jo takana kun on tuo vanha malli. Eihän se ihan nykyvaatimuksien mukaisesti "green office" tyyppinen ekoratkaisu ole. Vanteen sotkee ja laukun kylki mustana pysyy. Tässä itsekin kahden vaiheilla olen että josko tyhjän ginipullon letkun pääähän laittaisi hukkaöljyä keräämään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Huohotus   Huohotusletku Icon_minitimeSu Helmi 13, 2011 1:06 pm

Mulla on 2002 pyörään laitettu Hitchcockin myymä systeemi, jossa öljytikun reikään lisätty pieni korotus, jota kautta huohottunut öljy johdetaan takaisin öljytilaan. Taitaa toimia koska en ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Pyörä kyllä joskus öljyyntyy mutta siihen on löytynyt muita syitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeMa Helmi 14, 2011 5:40 pm

Electrassa oli uskomaton huohotinsysteemi.
En sitä ensin tajunnut, kun ei ohjekirjassa mitään puhuttu.
Kerran sitten pitkän kaupunkiköröttelyn jälkeen rykäisin pitemmän siivun ja tankkaamaan pysähtyessä ihmettelin, että kuka on kaatanut ämpärillisen jäteöljyä pyörän takaosan päälle..? Ajattelin että nytkö se kansipahvi jo meni, mutta huohotinsysteemistä se olikin tullut. Letkut oli tukkeutumisen jälkeen alkaneet toimia väärinpäin. Kokoojasäiliön ylivuotoputkikin oli johdettu muuten ensiövetokoteloon - vähän ihmettelinkin, kun sieltä tuli litra vetistä öljyä, vaikka olin ihan varmasti laittanut sinne juuri sen 4,2 dl halvinta Biltema-öljyä!?
No sittemmin korjasin letkutuksen reittejä yms.
Ks. esim. http://www.britcycle.com/products/bunnbreatherkit/bunn_breather_kit.htm
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Jaska




Viestien lukumäärä : 7
Join date : 12.01.2010

Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeMa Helmi 14, 2011 9:25 pm

Tuo Bunnin huohotus sydeemi toiminut moitteetta parivuotta.
Nyt pitää vaan ketjut rasvata erikseen Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 11:28 am

viltsu kirjoitti:
Mulla on 2002 pyörään laitettu Hitchcockin myymä systeemi, jossa öljytikun reikään lisätty pieni korotus, jota kautta huohottunut öljy johdetaan takaisin öljytilaan. Taitaa toimia koska en ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Pyörä kyllä joskus öljyyntyy mutta siihen on löytynyt muita syitä.


Mä tilasin ton pari vuotta sitten kanssa, mutta kn siinä oli eri kierre kuin öljysäiliössä, niin sen kiinnittäminen olisi mun mopossa vaatinut uudelleenkierteistämistä (mikä sana!) niin pistin Christerille eteenpäin.
Eli kaikkiin ei sovi, vaikka vuosimallin ja tyypin mukaan oli parin vuoden heitto kumpaankin suuntaan "turvavaraa"
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 8:31 pm

Oikeammin: "kierteyttäminen", myös "kierteittäminen" on hyväksytty.
Pilkunviilaaminen on kivaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vierailija
Vierailija




Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitimeLa Helmi 19, 2011 2:29 am

Kts.kaava Krank Vent-modifikaatiosta ratkaisemaan Bulletin huohotusongelma vuosimallista 2004 eteenpäin: http://www.kolumbus.fi/jake.stigell/bullet.htm#A
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Huohotusletku Empty
ViestiAihe: Vs: Huohotusletku   Huohotusletku Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Huohotusletku
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: