| Rautapersettä | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vierailija Vierailija
| Aihe: Rautapersettä Su Joulu 26, 2010 6:40 pm | |
| Meitin Intian kirjeenvaihtaja on tässä herätellyt ideaa rautaperseestä. Lappeenrannan Matti sen jo teki Bulletilla ja olis kutina ittelläkin. Huoltoautoon on jo kuski värvätty.
Ideana päivät ennen juhannusta sään mukaan ja autoon riittävästi tavaraa kenttähuoltoja varten, eli kaikki muu paitti alapään laakerit.
Oliskos innostusta? Alustava reitti on Kuusamoon ja takaisin, mutta nyt on sana vapaa.
Kaitsu
|
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Hieno idea Su Joulu 26, 2010 10:38 pm | |
| Houkutteleva ajatus... rupesin jo miettimään enfieldmäisen mukavaa reittiä. Pistänpä heti omaan kalenteriin merkinnän! |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Nih Su Joulu 26, 2010 11:13 pm | |
| Tossa että jos lähtis Vorssasta tai Hämeenlinnasta kohti Lappeenrantaa ja sieltä pohjoseen.
Sopis vissiin sunkin reittiin, jos huoltoautosta soitetaan kun revohka tulee nurkille, suunniteltu reitti on 2006 kilsaa Loimaalle asti, jotan Kaustisten kohdilla on jo osalla porukkaa lopetus. Siis jos lähtee alusta mukaan. Itte aattelin, että matkamittarin mukaan ja jotain päälle.
Kaitsu
|
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Ympäri mennään Ma Joulu 27, 2010 4:22 pm | |
| Niin että meinasit jonkinlaista ympyrä-ajoa, johon voisi joinata missä tahansa ja sitten palata kotiin kun rinkula "oma osuus" on ajettu? Forssa-Lappenranta-Kuhmo-Kuusamo–> Pohjamaan kautta takaisin? Vai miten sait sen 2006 km? |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Aivan niin Ma Joulu 27, 2010 5:57 pm | |
| Kuusamosta Rovaniemi-Kemi-Oulu ja sitten Ylivieska-Kauhava-Kauhajoki.
Kuusamosta vois oikaista suoraan Ouluun, silloin se olisi lähempänä tuhatta mailia. Tarttis suunnitella reitti niin, että olisi joku kymmenisen pysähdystä ja katsoa ne etukäteen niin, että ei tule yllätyksiä reitinlaskennassa jälkikäteen.
Aikamoinen suunnittelu tuossa kumminkin on, varsinkin pysähdykdet ja tauot. Täytyy udella Matilta, miten hän homman hoiti Bulletillaan.
Kaitsu
|
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: rautaperse Pe Helmi 04, 2011 10:19 pm | |
| Sääntöjen mukaan tuo pitää aloittaa ja lopettaa samasta paikasta, vai muistanko väärin? Alku ja loppu täytyy erikseen dokumentoida, ja jonkun ulkopuolisen nimikirjoituksella vahvistaa. Olen sitä mieltä että pohjoista tulisi välttää, tai ainakin ajaa pohjoinen osuus päivällä, yöt sitten mahdollisimman etelässä.Ettei tule vilu. Olisiko paremp iettä koko porukka kokoontuisi samaan lähtöpaikkaan, josta sitten porukassa ajettaisiin? Voisi sitten ajon jälkeen (seuraavana päivänä?) yhdessä vähän juhliakin. Juhannuksen aika olisi aika passeli koska silloin valoa ainakin riittää. Täytyy kysellä lisää vinkkejä niiltä jotka ovat jo ko ajon ajaneet. |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Sääntöjä Pe Helmi 04, 2011 10:37 pm | |
| |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Satula Su Helmi 06, 2011 6:12 pm | |
| Täytyy laittaa Enskaan norsunkorvasatula ennen tuota ajoa, jos se olisi mukavampi. Olen täällä Intiassa pitkillä taipaleilla huomannut että tuolla vakiosatulalla perse on tulessa jo ehkä 300 km jälkeen, eli noin 6 tunnin ajon jälkeen. |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Satula Su Helmi 06, 2011 6:17 pm | |
| Kyllä se peffa puutuu norsunkorvallakin...
|
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Rautapersettä Su Helmi 06, 2011 7:18 pm | |
| Kun ajoin Ennillä vuoden 1999 Brittiralliin Kuopion takaiseen Siilijärveen, niin jo pelkkä menomatka oli 425km. Madallettu limppusatula ja 17-hampainen eturatas olivat pahoja munanravistajia; raajat ja nivuset olivat hellinä vieläkin viikko Brittirallin jälkeenkin. Asiaa pahensi se, että minun oli ajettava jatkuvaa 70-80km/t nopeutta välttäkseni Ennin rikkoutumista ja vähentäkseni "matkaepämukavuutta".
Vuoden 2001 Kunkkuajo oli jo paljon mukavampi ajokokemus ajoittaisista rankkasateista huolimatta sopivien hitaiden maanteiden ansiosta. |
|
| |
keitere
Viestien lukumäärä : 227 Join date : 13.01.2010 Paikkakunta : Keitele
| Aihe: Vs: Rautapersettä Ma Helmi 07, 2011 1:33 am | |
| Ehkä rautaperse ei olekaan niin ylitsepääsemätön kuin äkkiä tuntuisi. Ajelin kaverin kanssa yks kesä tuhat kilsaa melkein yksillä istumilla, ukkospilveä karaten. Paskat, viimeiset kaksisataa kilsaa mentiin kuitenkin säkkipimeässä kaikkien sadepilvien äidin alla. Ei pidä goretexi silloin kun kunnolla sataa, ei. Siihen ajoon meni ehkä noin 14 tuntia muistaakseni eikä sitä varsinaisesti yrittämällä yritetty.
Jos joskus kokeilen, niin sitä en dokumentoi sen kummemmin. Jos joku ei usko niin ei tarvitse. En tarvitse diplomia seinälle. | |
|
| |
Sampo
Viestien lukumäärä : 18 Join date : 09.06.2010 Paikkakunta : Siuntio
| Aihe: Vs: Rautapersettä To Kesä 23, 2011 2:07 pm | |
| - Meteor53 kirjoitti:
Täällä on ne säännöt: http://www.ironbutt.com/ridecerts/getdocument.cfm?DocID=1
Ei tartte loppua samaan paikkaan, kuitit ratkaisee. Siellä on sanottu, että menee 18 tuntiin, mutta ne on sitte vissiin ajanu joillai turhilla jaappanialaisilla vehkeillä, joilla ei oo sielua.
Kaitsu Enskassa on kyllä sielua, on eri asia pysyykö sielu hommissa noin pitkän vedon vai karkaako se kodittomaksi sieluksi tien poskeen savupilven suojissa. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Ajosta La Kesä 25, 2011 1:52 am | |
| On jollekulle käynyt niinkin, että kun on jollain sukkulalla ajanut lujaa tuon, niin keskinopeus on ollut liikaa ja siitä on seurannut diskaus...
Brittirallissa käynti osoitti parikin heikkoa kohtaa järjestelmässä, mutta onneksi oli osia matkassa :-)
Kaitsu |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Rautapersettä | |
| |
|
| |
| Rautapersettä | |
|