Niih. Minä olen Steffe (monille Parta), porvoolainen bulletisti vm. 68.
Ensimmäinen "pyöräni" oli AJS-kasa jonka ostin Heinolasta 1986. Siitä ei tullut sen kummempaa kuin erilaisia surullisia kokoamisyrityksiä (MC-Nytt tosin lähetti t-paidan kiitokseksi hienosta kuvasta jonka otin "projektista"). Sain kuitenkin omani takaisin koron kanssa sillä osat meni kuin kuumille kiville kun vein ne rompetorille melkein 20 vuotta myöhemmin Hyrylässä.
Ensimmäinen "ajopyörä" (hah!) oli 1987 ostettu kakstahtinen Suzuki 250 vm. noin 72, jonka kuitenkin tuhosin heti nokkakolarissa Ladan kanssa. Itse lensin kauniissa kaaressa Ladan yli ojaan, jossa oli pehmeää heinikkoa. Tästä ei tullut kuin arpi sääreen, mutta Ladasta meni vaihtoon lamppu, puskuri, konepelti, maski ja lokasuoja... Susnan osat myin 90-luvun lopulla japsi-kakstahti-harrastajalle.
Sitten löysin piristetyn '52 Arielin, joka on PARAS IKINÄ omistamani peli. Kulki kovaa ja oli sikamakeen näköinen, patinoitu alu-tankki ja kaikki.
Emäntä tahtoi kuitenkin kyytin, joten myin Arskan ja sorruin käytettyyn 97 EN-Kawaan. Luotettava tylsä vehje, mutta teknisesti pöljä: päätin ihan piruuttani vaihtaa ensiövetoketjun (50.000 täynnä) ihan itte (!), kun kerran mp-liike sanoi ettei ne halua tehdä sitä (ei kukaan hullu kuiteskaan maksais sellaista laskua sellaisesta työstä). No, kone irti rungosta ja täysin (TÄYSIN!) palasiksi. Sata biljoonaa osaa ympäri tallia, mutta sainpahan sen tehtyä. Ja samalla lupasin etten tosta kertaa sorru moderniin laitteeseen.
Sitten onkin talliin ilmestynyt kaikenlaista. Ajolaitteena on 350 Bullet, jonka sielu on '52 Suomi-pyörän, mutta jonka sydän on yksityistuontina 92 tuotu intialainen (pyörän intialaiset luovutushuoltopaprut tallessa). Hamsterina olen myös hankkinut entisöidyn Arielin ja FN:n, molemmat '29 (kun ne risukeulat on niin hienoja). Ja on tallissa muutakin epämääräistä romua...
Bullet on käynyt mm. 10 päivän Latvia-reissussa, ja nyt ajattelin (kunhan tietyt murheet ensin haihtuvat) suunnata etelä-Ruotsiin.