Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ja sitten kuului KLANG!

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Ja sitten kuului KLANG!   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 11:29 pm

Ryhdyin 9 tonnin huoltoon ja päätin vielä säätää työntötankojen välykset. Hain mielestäni yläkuolokohdan, jossa imupuolen tanko ei kuitenkaan pyörinyt. Sitä sitten säätelin, kunnes tanko pyöri ja pystyliikettä ei ollut. Pakopuolen tanko näytti pyörivän eikä pystyvälystä esiintynyt. Ennen kannen sulkemista ja tulpan kiinnittämistä päätin vielä polkimella pyöräyttää pari kierrosta ja katsoa tankojen liikettä. Polkaistessa liike lähti hyvin, kunnes varottamatta imupuolen tanko sanoi kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä KLANG! ja valahti alas. Eikä tunnu menevän takaisin paikalleen sivusuunnassa.
Onko paikalla tohtoria, joka kertoisi diagnoosin? Löytyykö netistä piirustuksia venttilien nostosta? Meneekö tämä bensatankin ja sylinterikannen purkamiseen? Kunkkutiellekin olen ilmoittautunut Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Välysten säätö   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitimeTi Heinä 06, 2010 12:42 am


Mä olen tehnyt niin, että poljen toisen venttiilin auki, kun säädän, silloin ei tartte ettiä yläkuolokohtaa.

Sen tangon voi saada sinne takaisin jos ruuvaa säädöt pois, että se lyhenee tarpeeksi. Sitä kokeilisin ensiksi. Toisaalta varminta olisi ottaa tankki pois ja keinukotelot myöskin, että näkee tehdä homman kunnolla. Ei se nyt kumminkaan niin iso homma ole.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Vs: Ja sitten kuului KLANG!   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitimeTi Heinä 06, 2010 11:38 am

Lohdullista kuulla! Ja ehkä on hyväkin avata pytyn toppi noin yleissivistyksen kannalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Juu, vielä yksi juttu.   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitimeTi Heinä 06, 2010 4:22 pm


Kun ja jos otat ne työntötangot pois, niin vilkaise kumpi on pidempi. Ettei tartte raapia päätä, kun ei säätö onnistu.

Jos avaat vain toisen puolen, niin sitten ei tarvitse huolestua.

Onkos se mylly EFI vai vanhempi. Vanhempaan löytyy kuvia ja kaiketi tuo uudempikin on sinne päin.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Vs: Ja sitten kuului KLANG!   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitimeKe Heinä 07, 2010 11:11 am

Malli on EFIä edeltänyt. Kohta ryhdyn avaustoimiin, kunhan talutan potilaan ensin autokatokseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Vs: Ja sitten kuului KLANG!   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitimeKe Heinä 07, 2010 3:42 pm

Kiitokset Kaitsu ja Meteor! Työntötanko oli vahingoittumaton, potilas on taas parsittu kasaan, huoltotoimet päättyneet ja Enska pörisee jälleen tyytyväisenä. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ja sitten kuului KLANG! Empty
ViestiAihe: Vs: Ja sitten kuului KLANG!   Ja sitten kuului KLANG! Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ja sitten kuului KLANG!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Tyhmä sähkökysymys.
» Ostetaan keskiseisontatuki
» Kuninkaantie 2012
» Mistä saa lootan puolivaseliinit tai sitten jotain vaihtoehtoa, edes lähellä Helsinkiä?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: