| Käynnistämisen niksit | |
|
+5keitere johnjam Sampo nuwonder m-j 9 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
m-j
Viestien lukumäärä : 17 Join date : 05.04.2010
| Aihe: Käynnistämisen niksit Ti Toukokuu 18, 2010 8:16 pm | |
| eli nyt kun pyörä on viimein ajokunnossa, niin kertoisitteko vähän vielä vinkkejä sujuvaan käynnistykseen? olen lueskellut kaikenlaisia vinkkejä, mutta jos niitä tähän voisi vielä kerätä..
kylmänä taas äsken lähti käyntiin suht helposti, mutta sitten kun sammutin ja yritin uudestaan ni ei millään. välillää tulee takapotkua nilkoille ja kaasarissa posahtaa. kipinä tulee ja bensaa saa.
kun etsin polkaisukohtaa puolipuristin pohjassa, neula menee vasemmalle, jonka jälkeen pieni pöhäys ja palaa keskelle. tässä vaiheessa polkaisen. välillä tuo pieni pöhäyskin tuntuu katoavan eikä ole mitään elon merkkejä.
olen kokeillut ryypyllä ja ilman.
voiko sen saada käyntiin myös puolipuristin pohjassa?
voisiko puola olla huono?
mistä tuo takapotku johtuu ja voiko sitä koittaa välttää jotenkin? | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Mystiikkaa. Ti Toukokuu 18, 2010 10:27 pm | |
| Jostain syystä Enska ei toimi tuon käynnistyksen suhteen lainkaan, niinkuin pitäisi. Takapotkun pitäis tulla kun on aikasella, mutta ittellä on aikaistaminen auttanut. Toisinaan tuntuu siltä, että se potkaisee takaisin ihan muuten vaan. Siis kun suhauttaa puolipuristimen kanssa.
Itse olen nyt tapellut latauksen kanssa, kun pistin uuden staattorin, joka antaa reilummat watit. Huomasin, että käynnistyy paremmin, kun on etuvastus puolalle, näkyy siinä, että ämpärimittari ei mene niin lujaa vasemmalle kuin aikaisemmin.
Micarbin kanssa piti kylmänä polkaista puolen tusinaa kertaa ennen sytytysvirtaa ja vissiin tein niin lämpimänäkin. Nyt on Amalin teesiivilä ja siinä on omat jekkunsa.
Vaikka nyt tähän heittäisin minkä reseptin, niin se on todennäköisesti väärä. Kun on semmoinen olo, että sama ongelma oli joskus, enkä kyllä muista millä se korjaantui.
Nyt sitten pallo muille, mikäs tämä jekku nyt on?
Kaitsu |
|
| |
m-j
Viestien lukumäärä : 17 Join date : 05.04.2010
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Ke Toukokuu 19, 2010 8:45 am | |
| tuossa iltasella sain kuin sainkin pyörän käyntiin. en ole ihan varma mitä tein toisin, mutta hyvin käynnistyi kylmänä ja lämpimänä. ehkä vaan polkaisin vähän reippaammin.. mutta vinkkejä edelleen otetaan vastaan, netissä on videoita joissa lähtee käyntiin vaikka kädellä.. | |
|
| |
nuwonder
Viestien lukumäärä : 168 Join date : 12.01.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Ke Toukokuu 19, 2010 9:53 am | |
| Tuo ryyppy päällä muutama polkasu puolipuristimen kera on ollut meikällä ainakin avaimena ensimmäisellä potkasulla käyntiin lähtemiseen. Eli bensahana auki, ryyppy päälle, 3-4 polkasua, käynnistyskohdan haku ja reipas potku. Ryyppy hetken päästä pois. Hyvin on puksuttanu heti Liian myöhäinen sytytys aiheutti miulla ainakin käynnistysongelmia joskus tuossa alkukeväästä. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Sama juttu Ke Toukokuu 19, 2010 12:38 pm | |
| Sama juttu meikäläisellä kuin monella muullakin täällä. Ryyppy päälle (siis kaasarissa, ei kuskille) muutama polkaisu puolipuristimen kera että kaasari 'herää'. Oikean aloituskohdan haku. Sitten kunnon määrätietoinen kontrolloitu polkaisu, mahdollisimman pitkällä liikeradalla. Näin lähtee yleensä ykkös polkaisulla käymään. Potkun ei tarvitse olla mikään huippukova. Pääasia että sen tekee huolellisesti, että liikerata on pitkä ja tasainen eikä jää kesken. Ryypyn otan pois siinä vaiheessa kun pääsen tielle ja vauhti alkaa kasvaa. |
|
| |
Sampo
Viestien lukumäärä : 18 Join date : 09.06.2010 Paikkakunta : Siuntio
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit To Kesä 10, 2010 5:29 pm | |
| Enskan toimintaan tuntuu vaikuttavan myös monet astraalitason muuttujat, kuten tähtien asento, kuunkierron vaihe ja mustien kissojen liikkeet. Hyvin säädettynä Enska on laakin peli, paitsi kun lähdet jostain julkisesta paikasta jossa on paljon ihmisiä, siinä potkit hiki päässä ja väki hymyilee vinosti, saat myllyn tulille ja panet kypärän ja lasit (jotka huurtuu kun oot hiessä) päähän ja alat lähteä, kone sammuu sillä sekunnilla. On ne ketkuja! Arkitodellisuudessa myös kantamaan jäänyt vena vaikeuttaa käynnistymistä, kannattaa kattoo välykset. Nuo on persoonia noi Enskat, jotenkin sama peli voi olla eri päivinä ihan erilainen startata ja ajaa ja huomenna on taas uusi moodi. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Näin se on. To Kesä 10, 2010 11:53 pm | |
| Sampo. Totta turiset. Välillä tuntuu siltä, että tarttee shamaanin manaamaan huonot henget pois, että saa tulille.
Tänään tuli vastaa Trumppa, joka syö tulppia ihan kuin Enska, nokeaa ne ja sitten ne on vainaita. Kävi sentään toisella, että kaveri pääsi lähtemään kotiin. Suuttimia on vaihdettu pienempiin ja sama peli jatkuu... Amerikan vientimalli, Amal 389/97 ja turkasen iso pääsuutin alunperin, kotimaan malleissa pienempiä.
Taitaa olla parempi kun pitää suunsa tukossa asiasta, kun yleensä tehdasasetukset on kohdallaan, eikä niihin parane kajota ilman hyvää syytä. Tosin joskus tuntuu siltäkin, että kaasarit on yksilöitä ja samoilla säädöillä kaksi samanlaista toimii ihan eri tavoin samassa pyörässä.
Toisaalta, tuskin kukaan joka haluaa että ajoonlähtö on helppoa hankkii Enskaa. Onhan se palkitsevaa kun löytää ne säädöt kohdalleen ja pyörä käynnistyy laakista, mutta se vaatii hermoja ja malttia, aikaakin. Kun vielä nämä ovat yksilöitä, niin siinähän sitä riittää ihmettelyksi asti.
Jonkun nykysurran kanssa ei näitä ongelmia ole, mutta niinpä sellainen on helppo pistää kiertoon jos toiminta ei miellytä. Yksi kaveri sanoi, että hankaluuksia hakee kun Enskan hommaa, mutta kuka sanoi, että kaiken pitää aina olla helppoa?
Onnea säätämiseen, kyllä se sieltä löytyy.
Kaitsu |
|
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Pe Kesä 11, 2010 9:10 am | |
| Kun nämä näyttävät olevan yksilöitä, niin jokaisella on omat starttioikkunsa. Oma Bullet Electrani tuntuu olevan herkkä ulkolämpötilalle. Kylmänä aamuna ei tahdo ryyppy päällä startti riittää. Muutaman turhan polkaisun jälkeen sähköllä käyntiin ja käynnistyksen jälkeen pitää antaa hetki hieman kaasuakin avuksi. Kuumana päivänä starttaa ilman ryyppyä ensi polkaisulla. Ensimmäisenä kesänä menin kääntämään tyhjäkäyntiruuvia lämpimän koneen kierrosten laskemiseksi ääneltään kohtuullisiksi. Kun seuraavan päivänä ei laite lähtenytkään käyntiin tavanomaiseen tapaan, en tullut epäilleeksi tyhjäkäynnin säätöä. Sieltähän se vika lopuksi löytyi! Kun mitään termostaattia ei ole virittämässä tyhjäkäyntiä moottori- ja ulkolämpötilan mukaan, niin täytyy vain kääntää tyhjäkäynti riittävän korkeille kierroksille, vaikka tyhjäkäynti sitten liikennevaloissa saattaakin hetken kuluttua kuulostaa turhan kovaääniseltä. | |
|
| |
nuwonder
Viestien lukumäärä : 168 Join date : 12.01.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Pe Kesä 11, 2010 10:47 am | |
| Kyllä joo se ei oo kiinni päivästä vaan melkeinpä tunnista miten enska lähtee Eilenkin lähti ku hauki rannasta tästä pihasta ja kulki nätisti kun tuolla sahailin Eiran rantaa edestakas. Sitten löin mopon parkkiin ja menin nauttimaan pariksi tunniksi auringosta rantaan, ja vielä siitä kotiinkin meno oli tasaista. MUTTA sitten kun kotona vietetyn tunnin jälkeen päätin lähtee hakee varttipullon öljyä tuolta kalasataman läheltä Hot Bikestä ni Enska paukku ja venkoili minkä ehti, tyhjäkäynti halus sammua kokoajan ja vaihteet ei löytyny ja vaikka mitä Kyllä se on sellanen suhde ton vehkeen kans, mikä vaatii vähän hermoja ja ymmärrän kyllä ihmisiä jotka haluu vaa painaa napista ja lähtee ajelee ilman mitään jokaviikkosia huoltoaikatauluja, mutta enskan puolustukseksi on sanottava että kyllä sekin toimii usein noin. Ensipotkasulla käyntiin ja baanalle ilman mitään murheita. Välillä joutuu vaan näkemään vaivaa että noin voi tehdä. Minusta se on moottoripyöräilyssä iso osa, että nimenomaan VOI tehdä noin. Veikkaan että ei tartteis olla ku EFI-enska miulla tossa ja jos se aamulla ei inahtas ni olisin sormi suussa. | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Pe Kesä 11, 2010 1:55 pm | |
| Enska ja nainen,ne on vähän niinku sama asia.Ei kuunaan tiedä mitä tuleman pitää. |
|
| |
Sampo
Viestien lukumäärä : 18 Join date : 09.06.2010 Paikkakunta : Siuntio
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Ma Kesä 28, 2010 8:01 am | |
| Käynnistyvyyttä voi myös parantaa perustamalla metsään uhripaikan maamoottorien jumalalle ja viedä sinne esim. nakkeja. Hän pitää niistä. | |
|
| |
keitere
Viestien lukumäärä : 227 Join date : 13.01.2010 Paikkakunta : Keitele
| |
| |
johnjam Jäsen
Viestien lukumäärä : 117 Join date : 14.01.2010
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Ma Kesä 28, 2010 11:15 am | |
| Tämä Esko Simosen tekemä kuva kertoo kaiken! Todennäköisesti laitteisiin liittyy vielä manuaalit, joista ylempi on yksipuolinen A 5 harvalla rivivälillä ja alempi 350-sivuinen, joista puolet käsittää feng shuita ja aromaterapiaa... | |
|
| |
AngryMan
Viestien lukumäärä : 67 Join date : 22.01.2010
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Ke Kesä 30, 2010 9:27 am | |
| - Sampo kirjoitti:
- Käynnistyvyyttä voi myös parantaa perustamalla metsään uhripaikan maamoottorien jumalalle ja viedä sinne esim. nakkeja. Hän pitää niistä.
Nauroin niin etä tuli kahvit nenästä. | |
|
| |
miki
Viestien lukumäärä : 75 Join date : 07.07.2010 Paikkakunta : Helsinki / Käpylä
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit To Syys 23, 2010 10:02 pm | |
| Tuossa aiemmin kehuin kuinka enska lähtee käyntiin jopa tyhjällä akulla. Joopa joo. Taisi tuossa kesällä kuitenkin olla vähän pohjia akussa. Tänään sitten jätin tyhmyyttäni vahingossa virrat päälle, ja ilmeisesti oli kärjet kiinni. Niinpä akku oli totaalisen kaputt. Ei kun akku laukkuun ja spåralla himaan. Tästä opin sen, että pakkaan työkalusettiin hyppylangan jossa hauenleuat tms. Nyt en intialaista niksipirkka-ohjetta tähän hätään netistä löytänyt, mutta käytännössä kytkemällä puolan plussa suoraan laturin plussaan, pitäisi koneen käynnistyä, ja jopa pystyä hissukseen ajamaankin. Kovemmilla kierroksilla sytyksen aikaistuessa virtapulssi tulee liian myöhään, ja kipinän tuotanto lakkaa. Onko kukaan kokeillut käytännössä? Minä ainakin aion testata, pelastaa tällaisen lahopään pinteestä kovin pienellä vaivalla Edit: Tuosta enska-ylijumalalle uhraamisesta vielä: Lisättyäni laatikkoon, sinne vaseliinin sekaan ihan oikeata ysikymppistä öljyä, on tästä tullut varsinainen uhriautomaatti. Tänäänkin oli duunin parkkihallin lattialla ainakin lusikallinen, mutta ei auttanut. Kipinä oli hukassa. | |
|
| |
Sabe
Viestien lukumäärä : 105 Join date : 11.08.2010 Paikkakunta : Kirkkonummi
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Pe Syys 24, 2010 9:55 am | |
| Ne on aika hauskoja nämä intialaiset sähkön kanssa. Kun ensi kertaa esittelin uutta laturin valokäämiä johon oli lisätty se yksi käämitys etuvalolle suomalainen sähköinsinööri sanoi että ei noin voi tehdä, käämejä pitää olla parillinen määrä. Noh, intian poika ei tätä tiennyt ja se vaan teki ja homma toimii. Sama varmaan tämä sytytys puolan johdon ohitusleikkauksella, autoinsinöörit varmaan sanoo että ei se kone voi noin käydä, mutta tätä ei kai taas intialainen reppana ole tiennyt ja yhdisti johdot ja niin vaan kone käy. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Pe Syys 24, 2010 9:05 pm | |
| Zukkelaa mitä kaikkea voi tehdä kun ei tiedä, että se on mahdotonta :-)
Douglas Adamsia lainatakseni sanoisin, että oppii lentämään kun unohtaa pudota kun tekee sitä :-)
Kaitsu
|
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit Pe Syys 24, 2010 9:41 pm | |
| Niinpä.Eihän kimalaisenkaan pitäis olla mahdollista lentää mut niin vaan menee kunnei rassukka tiedä et se on mahdotonta. |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Mahottomia La Syys 25, 2010 8:34 pm | |
| Veli venäläinen sai käsiinsä GM:n suoran kutosen piirrustukset ja teki niiden mukaan moottorin. Tosin se kiertää toiseen suuntaan. Sellasesta roitsusta olen nähnyt kuvan kun on kaasutin pytyn etupuolella ja pakoputken lähtö takapuolella. Vaatii hiukan sovittelua, että ne osat lipsahtaa paikalle tai kaveri joka ei todellakaan osaa lukea kokoamisohjeita Seuraava projekti vois olla tehdä enskasta lentävä... Täältä löytyy pari mielenkiintoista viritystä: http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=54047.0Kaitsu |
|
| |
ksilla Jäsen
Viestien lukumäärä : 17 Join date : 28.01.2010
| Aihe: Emergency Ignition Su Syys 26, 2010 7:45 pm | |
| - miki kirjoitti:
- käytännössä kytkemällä puolan plussa suoraan laturin plussaan, pitäisi koneen käynnistyä, ja jopa pystyä hissukseen ajamaankin.
Pitäisi tuon onnistua tuon ilman akkua tai tyhjällä akulla ajamisen, minulla on siitä oikein erikseen maininta Enfieldini manuaalissa. Siihen on kylläkin läiskästy päälle leima "Not Applicable". Mutta virta-avaimessakin on oikein oma asentonsa sitä varten, on siis joissakin vuosimalleissa ollut virallisesti kytkettynä. Ja täältä http://www.bevelheaven.com/ löytyy muiden hyvien Ducatimanuaalien joukosta Lucaksen sähkömanuaaleja ja kytkentäkaavioita, ja sieltä kytkentäkaavioiden joukosta RM13 sekä teoreettisena että oikeana kaaviona. Siinä on kytkentäohje tuohon hätä-asentoon. Tuo on Enfield Clipperin kytkentäkaavio. Tässä minun pyöräni manuaalista tuo mainitsemani kohta: Ei kun kokeilemaan! | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Ruiskiksen sähköt Su Syys 26, 2010 11:25 pm | |
| Joo. Noita on tehty roitsuihin ja pitäis kuulemma vielä toimiakin.
Mutta: Ruiskisksessa (Lue: Crusader 1960) on tuo asento avaimessa, mutta ei se kyllä käynnisty jos Akusti on ihan naatti. 9V paristollakin olen pistänyt käyntiin joskus Akustin tyhjennyttyä kun on unohtanut valot päälle.
Tietty tuossa on se, että kun en ole itte nuohonnut piuhoja läpi, vaan on edellisen jäljiltä, niin en sano mitään. Ens keväänä, kun on uudet johdot, puhun lisää läpiä päähäni...
Kaitsu
|
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Käynnistämisen niksit | |
| |
|
| |
| Käynnistämisen niksit | |
|