Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Räjähdys

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
heikki




Viestien lukumäärä : 33
Join date : 21.01.2010

Räjähdys Empty
ViestiAihe: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitimeMa Toukokuu 17, 2010 11:10 am

Eilen se sitten tapahtui. Mäntä poikki. Reilu 33000km taulussa, runkolaakeriremontti oli 18000km paikkeilla. Piisaa taas hetkeksi askaresta. Pitää purkaa kokonaan, että saa kampikammiosta öljyrenkaan ja männän sirpaleet pois.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Räjähdys Empty
ViestiAihe: Vs: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitimeMa Toukokuu 17, 2010 6:00 pm

Osanottoni. Toivottavasti ei tarvinnut kaukaa työntää.
Kerro sitten, mikä aiheutti.
Mulla ei ole murheena kuin kannen tiiviste, joka puhalsi öljyt mäelle kun huohotinventtiili ei toiminut. Ihan oma vika.
Onneksi nämä on helppoja purkaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vieraili
Vierailija




Räjähdys Empty
ViestiAihe: Vs: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitimeMa Toukokuu 17, 2010 7:25 pm

Huumorin kans näist yleensä selvii,rojun osat on senverran halpoja ettei kannata ohimosuonia räjäyttää.Hommaa tietysti mut mitä sitä ei rakkaansa eteen tekis Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Räjähdys Empty
ViestiAihe: Liimatiiviste   Räjähdys Icon_minitimeMa Toukokuu 17, 2010 10:25 pm

Jos nyt vielä sanon, että Hoolla ovat ottaneet myyntiin jotain teflonitiivisteitä kantta varten, jotka varmasti hakkaavat nuo kupariset, niin tuleepahan tehtyä systeemistä parempi kuin uusi.

Lähetä muuten niistä silpuista kuvat Hoolle ja selvitys tapahtuneesta. Ottivat mielenkiinnolla kantaa mun kärvähtäneeseen mäntään ja luulen, että tuostakin mielellään kertoilevat mikä sen tappoi.

Tsemppiä remppaan. Surkeinta tuossa on se, että kun se mäntä olis patarautaa, niin sais palaset pois magneetilla. Mutta kun ei. Jos ne jättää sinne, niin todennäköisesti paukahtaa öljypummppu. Menee imu tukkoon ja aksli nalkkaa. On omakohtainen asiasta.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
heikki




Viestien lukumäärä : 33
Join date : 21.01.2010

Räjähdys Empty
ViestiAihe: Vs: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitimeTi Toukokuu 18, 2010 2:25 pm

Tämä männän laen erkaantuminen on tuttu asia tämän alkuperäisen männän kanssa. Se saattaa tapahtua jo muutama tuhat km käytetylle männälle. Rakenne on heikko, leikkaukset öljyrengasuran pohjalla ovat laajat. Siitä on paljon tarinoita tuolla englanninkielisillä foorumeilla. Siellä niille, jotka aukovat kantta karstanpoistoa varten, on ohjeena tarkastaa samalla, onko öljyrengas jo jumittumassa uraansa. Jos näin on käymässä, on syytä vaihtaa mäntä.
En ole vielä purkanut kantta, joten en tiedä, ovatko venttilien varret vääntyneet. Onneksi eivät olleet ainakaan katkenneet.
Täytyy alkaa haalimaan osia, kunhan saa myllyn kokonaan puretuksi. Tuleepa samalla nähdyksi ovatko runkolaakerit vielä priimakunnossa, kiertokanki tuntuisi olevan.
Takaisin alkuun Siirry alas
heikki




Viestien lukumäärä : 33
Join date : 21.01.2010

Räjähdys Empty
ViestiAihe: Vs: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitimeTo Kesä 03, 2010 5:03 am

Takaisin alkuun Siirry alas
De luxe
Vierailija




Räjähdys Empty
ViestiAihe: Millainen työ..   Räjähdys Icon_minitimePe Kesä 25, 2010 7:12 pm

Mitäs kaikkea tuo männän vaihto vaati....?

Kansi irti....sylinteri irti ?
Onnistuuko männän vaihto kiertokankea irroittamatta ?
-kuinka työläs urakka on kyseessä ?
-vaatiko erikoistyökaluja ?


Jyrki
Takaisin alkuun Siirry alas
heikki




Viestien lukumäärä : 33
Join date : 21.01.2010

Räjähdys Empty
ViestiAihe: Vs: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitimeLa Kesä 26, 2010 9:09 am

Kun mäntä rikkoutuu, kuten minulla, katkeaa öljyrengasuran kohdalta, öljyrengas on pirstoutunut kampikammioon. Renkaanpalaset ja männästä lähteneet murut ovat kampikammion pohjalla. Kampikammiota on mahdoton putsata ilman koneen täydellistä purkamista.
Työkalujen tarve vaihtelee, minulla kampiakselin ensiövetopyörä oli aika tiukassa. Piti tehdä ulosvetotyökalu, samoin jakopäänpuolen pikkurattaalle. Mulla olivat jo valmiina parin vuoden takaisen runkolaakeriremontin jäljiltä.
Ei ole mitään rakettitiedettä, mutta puoli päivää multa menee purkaessa. Kasauksessa sitten mneekin koko päivä, jos riittääkään.
Mulla sattui vielä niin mukavasti, että muutama satakilometriä kasauksen jälkeen, kiertokangen alapään laakeri alkoi kolisemaan. Elikkäs remontti meni uusiksi. Sad
Olisi pitänyt paremmin tarkistaa KAIKKI samalla kertaa.
Laakerista lähteneet hiutaleet olivat sitten tukkineet paluupumpun öljylinjat kampikammiosta keinuvivuille. Linjassa ei ole varoventtiiliä. Siitä seurasi kova vastus öljypumpulle. jonka akselin hammaspyörät olivat jo vaurioituneet.
No työkalut olivatkin valmiiksi esillä Very Happy
Ajankulua näin pyhäinajaksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
De luxe
Vierailija




Räjähdys Empty
ViestiAihe: Mäntä   Räjähdys Icon_minitimeSu Kesä 27, 2010 6:55 pm

Moi !

Ihan sama juttu mulla...mäntä poikki siitä öljyrenkaan kohdalta.
Kiertokangessa ei ainakaan havaittavissa mitään vaurioita.

Ongin vahvan magneetin avulla niitä männänrenkaan palasia,
ja näyttäisi siltä että nostamani määrä vastaa koko rengasta,
mutta saa nähdä kuinka vakava vamma mieleen jää kaivertamaan
jos ei avaa konetta ja omin silmin varmistu että kaikki tuli ulos.

Minkä männän muuten laitoit tilalle....Intialaista vakiolaatua, vai jotakin muuta ?

Jyrki
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Räjähdys Empty
ViestiAihe: Vs: Räjähdys   Räjähdys Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Räjähdys
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: