Kun mäntä rikkoutuu, kuten minulla, katkeaa öljyrengasuran kohdalta, öljyrengas on pirstoutunut kampikammioon. Renkaanpalaset ja männästä lähteneet murut ovat kampikammion pohjalla. Kampikammiota on mahdoton putsata ilman koneen täydellistä purkamista.
Työkalujen tarve vaihtelee, minulla kampiakselin ensiövetopyörä oli aika tiukassa. Piti tehdä ulosvetotyökalu, samoin jakopäänpuolen pikkurattaalle. Mulla olivat jo valmiina parin vuoden takaisen runkolaakeriremontin jäljiltä.
Ei ole mitään rakettitiedettä, mutta puoli päivää multa menee purkaessa. Kasauksessa sitten mneekin koko päivä, jos riittääkään.
Mulla sattui vielä niin mukavasti, että muutama satakilometriä kasauksen jälkeen, kiertokangen alapään laakeri alkoi kolisemaan. Elikkäs remontti meni uusiksi.
Olisi pitänyt paremmin tarkistaa KAIKKI samalla kertaa.
Laakerista lähteneet hiutaleet olivat sitten tukkineet paluupumpun öljylinjat kampikammiosta keinuvivuille. Linjassa ei ole varoventtiiliä. Siitä seurasi kova vastus öljypumpulle. jonka akselin hammaspyörät olivat jo vaurioituneet.
No työkalut olivatkin valmiiksi esillä
Ajankulua näin pyhäinajaksi.