Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Umpion kiinnitys

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Umpion kiinnitys Empty
ViestiAihe: Umpion kiinnitys   Umpion kiinnitys Icon_minitimeLa Syys 14, 2013 6:16 pm

Tähän rojalismiin näkyy liittyvän tämmöinen ominaisuus, että osia tipahtelee tuon tuostakin. Nytkin on kolme mutteria kateissa vaikka niitä kiristelin ja tarkistelinkin. Myöskin umpion kiinnitysruuvi alustoineen hävisi tärinän seurauksena yhdellä reissulla. No sainhan minä uuden Kaitsulta mutta eihän se pentele sovikaan! Onko joku kuullut, että näitä olisi eri mallisia? Kuva selittänee enemmän kuin höpötykseni, tuo koukku ei yllä umpion reunaan niinkuin se olisi suunniteltu. Minun pitänee porata uusi reikä lähemmäksi reunaa jotta voin ruuvata umpion kiinni, nyt se on sähköteipillä. Tottakai sähköteippiä, nippusiteitä, rautalankaa ja jesaria pitääkin olla aina mukana...

Umpion kiinnitys IMG_0296

Umpion kiinnitys IMG_0297
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Umpion kiinnitys Empty
ViestiAihe: Vs: Umpion kiinnitys   Umpion kiinnitys Icon_minitimeLa Syys 14, 2013 6:31 pm

Kerrotaan nyt yksin tein tuo nopeusmittaristoorikin. Joo, Einarin mittari pysähtyi lukemaan 3999 km. En tullut sitä vahtineeksi että pysähtyikö se samaan aikaan kuin tapahtui se, että nopeusmittarin viisari lakkasi pomppimasta ja näyttämästä mitään lukemia. Arvelin tietenkin, että vaijerihan se on poikki. Tilasin sen kummmmemmin asiaa ihmettelemättä uuden vaijerin. Asensin sen mutta entinenhän olikin aivan ehjä. Ilmeni, että pyörittäjähän se on sanonut sopimuksen irti. Sekin piti hankkia ja saihan minä sen aivan kohtuuajassakin. Asennuskin onnistui ihan nätisti pienen puhelintuen jälkeen. Eiku taas testaamaan. No paskat. Viisari lähti kyllä pomppimaan taas niinkuin ennenkin mutta vain sadat metrit pyörivät matkamittarissa. Eiku taas kaitsua kiusaamaan ja taas löytyi osaa. nyt minä sen sitten panin paikoilleen, ja hyvin skulaa. Viisarikaan ei pompi ollenkaan vaan käyttäytyy niinkuin nopeusmittarin viisarin oikeasti kuuluukin. Hieman yläkanttiin siis kuten pitääkin. Voitelin tosin sen vanhan vaijerin huolella, vaseliinilla. Jäykkäähän se on mutta ei tuolla nyt niin kovilla pakkasilla ajeta että se jähmeyttään ei toimisi.
Tosin uudessa mittarissa ei ole paikkaa vilkun valoille tai pitkän valon siniselle mutta eipä näy enää pitkät päälle kytkeytyvänkään vaikka sininen syttyy.

Umpion kiinnitys IMG_0298
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Umpion kiinnitys
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ohjaustangon kiinnitys

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: