Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ketjukyssäri

Siirry alas 
+3
heikki
Jojje
nuwonder
7 posters
KirjoittajaViesti
nuwonder

nuwonder


Viestien lukumäärä : 168
Join date : 12.01.2010
Paikkakunta : Helsinki

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeMa Syys 02, 2013 12:17 am

Olin tuossa astelemassa Biltemaan hakemaan Royaliin uutta ketjua, mutta sitten vilkaisin että mikähän koko (leveys) tuohon nyt sitten käy. 530 tarjosi internet vastaukseksi ja olin kovasti kyllä menossa hakemaan 520 ketjua. Biltemassa ei 530-ketjua saa kun FB-renkailla ja se on jo huomattavasti kalliimpi. 530-jakoiset ketjut muutenkin maksavat muuallakin näemmä heti enemmän.

Kysymys kuuluukin, voinko käyttää 520 jakoa (O-renkaallista tahi tavallista) vai onko se niin kranttu ettei sovi?

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeMa Syys 02, 2013 5:37 am


Mulla on metritavarana Donghuan 10B1 ketjua, mutta en sitten tiedä kumpaa (520/530) tuo on. Samaa tavaraa on myynnissä: http://www.tampereenlaakerikeskus.com/verkkokauppa/ketjut-ja-ketjupyorat/rullaketjut-ja-ketjulukot/

Epäilen, että jos ketjun leveys on väärä, tekee se hallaa rattaille.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
nuwonder

nuwonder


Viestien lukumäärä : 168
Join date : 12.01.2010
Paikkakunta : Helsinki

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeMa Syys 02, 2013 1:49 pm

jahas seuraava taulukko selvensi asiaa niin, että lienee pakko ottaa se 530 -jakoinen. Sinulla Kaitsu lienee juuri siis sitä.

Chain Pitch Width Roller Diameter
415 12.70mm 4.88mm 7.75mm
420 12.70mm 6.35mm 7.75mm
428 12.70mm 7.75mm 8.51mm
520 15.88mm 6.35mm 10.16mm
525 15.88mm 7.85mm 10.16mm
530 15.88mm 9.53mm 10.16mm
532 15.88mm 9.53mm 11.10mm
630 19.05mm 9.53mm 11.91mm
632 19.05mm 9.66mm 12.68mm

Yli kolmen millin ero leveydessä vaikuttanee sopivuuteen jo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeMa Syys 02, 2013 6:53 pm

Onko joku saanut O-rengasketjun rojaliin mahtumaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
nuwonder

nuwonder


Viestien lukumäärä : 168
Join date : 12.01.2010
Paikkakunta : Helsinki

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeMa Syys 02, 2013 9:48 pm

En uskaltanu ite O-renkaallista käydä kokeilee ees. XL motosta löytyi edullinen RK:n valmistama normi 530 -jakoinen ketju. Vähän liian pitkä vain, mutta pätkäseehän tuon.
Takaisin alkuun Siirry alas
heikki




Viestien lukumäärä : 33
Join date : 21.01.2010

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTi Syys 03, 2013 7:10 am

Ainakin 5 vaihteiseen sopii O-rengasketju juuri ja juuri. Liittimen lukko pitää laittaa sisäpuolelle. Hiukan ottaa alkuun kiinni vaihdelaatikon kylkeen, mutta ei vaurioita. Kolme vuotta ja n. 10000 km, eikä tarvitse ketjua edes kiristää. Öljyäminen muutaman sadan kilometrin välein, vaikka vanhalla moottoriöljyllä. Olen tyytyväinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTi Syys 03, 2013 8:16 pm

No hyvä jos O-rengasketju menee - itse luulin toisin. Tavallisten ketjujen saatavuus on niin ja näin. Sen olen tosiaan huomannut, että ketjulukko pitää panna "väärin päin" - johan se helppoa olisikin. Toisaalta siinä ensiövetokotelossa on sen verran tavaraa, että kun seuraavan kerran irrotan, taidan hivaista vähän rälläkällä...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
LonelyRider




Viestien lukumäärä : 37
Join date : 15.04.2013

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTi Syys 03, 2013 9:01 pm

heikki kirjoitti:
Ainakin 5 vaihteiseen sopii O-rengasketju juuri ja juuri. Liittimen lukko pitää laittaa sisäpuolelle. Hiukan ottaa alkuun kiinni vaihdelaatikon kylkeen, mutta ei vaurioita. Kolme vuotta ja n. 10000 km, eikä tarvitse ketjua edes kiristää. Öljyäminen muutaman sadan kilometrin välein, vaikka vanhalla moottoriöljyllä. Olen tyytyväinen.
Tuohon tarraan. Tuohon öljyämiseen. Kilometrejä ei vielä niin paljon että tietäisin, toimiiko systeemi, mutta omassa 98 500 bulletissa on öljyn huohotin ympätty jonkin taika-askin kautta (ymmärtääkseni) lykkimään öljyö ketjulle?
Takaisin alkuun Siirry alas
Justax
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 84
Join date : 25.03.2010

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeKe Syys 04, 2013 1:14 am

Tuohon viimeiseen. Sulla menee ns. ylimääräinen öljy siihen rasiaan,rasiasta menee putki oikealla puolella olevaan koteloon jossa on ilmanputsari (saa imu ilmaa).Sinun pitää aina välillä tyhjentää rasian pohjassa olevasta ropusta öljyt pois ! Jos rasia tulee täyteen,öljyt menee ilmanputsariin ja sitten kaasariin ! Onko meillä samanlainen pyörä ? Tv:Justax
Takaisin alkuun Siirry alas
LonelyRider




Viestien lukumäärä : 37
Join date : 15.04.2013

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeKe Syys 04, 2013 5:34 pm

Ronsku on 98 Bullet 500 amalin kaasuuntajalla.

No hitto, ei sielt ilmanputsariin lähde mutta epäilyttävästi vois olla tekoa tuon ns saasteiden vähentäjän, eli pakokaasunkierrättäjän kanssa. Pitää tarkastaa tilanne, kunhan pääsen paikalle...
Se systeemi muutenkin menossa poistolistalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeLa Syys 07, 2013 8:47 pm

Roitsuni on vm.1997 ja siinä on ollut ns.saastelaitteita. Poistin ne. Nyt huohotin hengittää vapaasti voitellen samalla vetoketjua. Öljynkerääjäastia saa jäädä paikalleen, koska se on hankalassa paikassa kytkinkopan ja akun välissä. Metallikiinnikkeet estävät astian irroittamisen vapaasti. Pitäisi olla rälläkkä, mutta en tee sitä. Myös akkuteline on poistettava, jos haluan poistaa joutilaana seisovan öljynkerääjäastian. Sitten akkuteline on palautettava takaisin paikalleen.

Kun minä vaihdoin 17-hampaisen eturattaan 18-hampaiseen, jouduin pidentämään yhdellä jatkopalalla ja kiinnityslukko on asennettu ns.väärälle puolelle. Ei toistaiseksi ongelmia. Kop, kop.
Takaisin alkuun Siirry alas
marsep




Viestien lukumäärä : 22
Join date : 02.02.2012
Paikkakunta : Hämeenlinna

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTo Maalis 13, 2014 7:19 pm

Moi. Tuossa juuri avasin rattaiden puoleisen posken ja on eturatas aika huonossa kunnossa.

Mitkä ketjut ja rattaat tuohon ostaisin. Bullet 500 EFI -10

Olen tekemässä Hitchcockilta tilausta, mutta en oikein tiedä mitä ottaisin?

Takaisin alkuun Siirry alas
Jyrki48
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 47
Join date : 21.04.2012
Paikkakunta : Helsinki

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTo Maalis 20, 2014 6:20 pm

Mulla on toisessa Classic Efissä 19 hampaan eturatas, toisessa 20. Tää jälkimmäinen oli siinä jo asennettuna, ton toisen asennutin Raisiossa. Molemmat ovat parempia kuin alkuperäinen 17, ainakin minun käytössäni. Mukavilla mutkateillä, joissa ajelen 60-80 kmt, välitykset on paremmin kohdallan, vaihtamistarve vähäisempi ja meno jouhevampaa.
Voimaa ylämäkiin on riittänyt kummassakin ihan hyvin. Ajelin syksyllä tuolla 20 hampaisella Espanjaan eikä Alppien tai Pyreneiden ylityksessä tullut mitenkään vedon puute esille.

Jos jompaa kumpaa suosittelisin, niin ehkä tuota 19. Voi mennä liioittelun puolelle se 20, lisäksi asennuksessa joutuu kai hiukan viilailemaan reittiä, että ketju mahtuu. Lisäksi luin jostain, että jos takaratas on parillisilla hampailla, niin eturattaan tulis olla pariton. En tiedä onko näin, mutta systeemi kuulemma kuluu tasaisemmin ja kestää pitempään.

Takaisin alkuun Siirry alas
marsep




Viestien lukumäärä : 22
Join date : 02.02.2012
Paikkakunta : Hämeenlinna

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTo Maalis 20, 2014 6:22 pm

On. Minkäskokoinen takaratas pitäisi tilata? ja minkälaiset ketjut? mielestäni edessä oli nyt 18 piikkinen

Onko se tuommonen 102 ketju?
Takaisin alkuun Siirry alas
Jyrki48
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 47
Join date : 21.04.2012
Paikkakunta : Helsinki

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeTo Maalis 20, 2014 9:26 pm

Kun kirjoittelet tilaustasi sinne Hitchcockille, niin olis hyvä jos kysyisit niiden suosituksia tähän ketjujuttuun. Mulla on se käsitys, että niillä on Euroopan paras osaaminen näissä Rojaalihommissa. Se kyllä kiinnostais meitä muitakin uusilla Efeillä ajajia.
Tosta takarattaan koosta en osaa sanoa, olisko 38. Tuollainen luku mulle on jäänyt mileen siitä ison Hn nettikataloogista.

Takaisin alkuun Siirry alas
marsep




Viestien lukumäärä : 22
Join date : 02.02.2012
Paikkakunta : Hämeenlinna

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimePe Maalis 21, 2014 4:57 am

Totta. Laitankin sinne viestiä että mitä suosittelee. Infoan sitten tänne.
Takaisin alkuun Siirry alas
marsep




Viestien lukumäärä : 22
Join date : 02.02.2012
Paikkakunta : Hämeenlinna

Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitimeKe Maalis 26, 2014 6:14 pm

Tämmöstä etu/takaratas ja ketjupakettia suositteli Hitchcockilta.

Ketjukyssäri 43smzEV
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ketjukyssäri Empty
ViestiAihe: Vs: Ketjukyssäri   Ketjukyssäri Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ketjukyssäri
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: