Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Sytytystulppien vastaavuustaulukko

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitimeSu Kesä 02, 2013 8:21 pm

Olisi kiva nähdä taulukoista, mitkä sytytystulpat vastaavat toisiaan.

Toissapäivänä minä totesin vanhan NGK BR8ES-sytkärin kunnoltaan heikentyneeksi, eikä kärjen säätämisestä ja hiilikerroksen putsaamisesta ole enää apua. Onhan vanha sytkäri sentään ollut kiinni moottorissa jo ostaessani Lieran Ruovedeltä ja sillä hetkellä, kun moottori teki kaputin Punkalaitumella.

Marssin paikalliseen Motonetiin ja pyysin myyjältä, löytyykö NGK B8ES tai BR8ES-sytkäri. Myyjä valitteli, että on loppunut ja tarjosi Denson vastaavaa W22ESRU-sytkäriä edulliseen hintaan. Ostin ja ruuvasin kiinni moottoriin. Totesin Denson olevan vähän kuumempi kuin NGK B/BR8ES, lämpöarvoltaan vähän niin kuin NGK B/BR7ES. Lieran moottori vetää hienosti alhaalta ilman nikottelemista, maantiellä en viitsinyt ulvottaa moottoria kuin urkuja. Vain sellaista 80km/t vauhtia mittarissa. Moottori kävi nätisti koko ajan. Mutta Denson kestävyys epäilyttää minua, koska minä olen tuntenut hyvin NGK B/BR7:n tai 8:n omaisuuksia jo Ennin ajoilta.

Minä taidan kaivata sytytystulppien vastaavuustaulukon jostakin netin uumenesta, mutta tietääkö joku hänkin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Vs: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitimeMa Kesä 03, 2013 11:24 pm

Löysinpä... tässä on jonkinasteinen vastaavuustaulukko eri sytytystulpille. Valmistajien merkkejä lyhennetty esim. Nippon Denso on ND jne.

http://www.angelfire.com/extreme4/skidoolympique/SPARK_PLUG_CROSS_REFERENCE.htm

Esimerkiksi:

NGK BR7ES tuoteno.5122 = Bosch W5CC tai W4CC = Denso W22ESRU = Champion RN3C tai RN74C.
NGK BR8ES tuoteno.5422 = Bosch W4CC = Denso W22ESRU tai W24ESRU = Champion RN3C.

Siis sytkärien vastaavuudet eivät olekaan ihan täsmällisiä. Motonetin myyjä on ollut oikeassa, kun haki vastaavaa Densoa minulle vanhan NGK:n tilalle.

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Vs: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitimeTi Kesä 04, 2013 6:58 am


Mulla on 90-luvulta NGKn kirja josta löytyy kaikkea mielenkiintoista, mm. Intian Rojalin tekemille mopoille tulppakoodit.

Itsellä on toiminut Championin N2C joka vastaa B9ES-tulppaa. Densojakin on ollut, mutta en kokenut niitä mitenkään erinomaisiksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Vs: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitimeTi Kesä 04, 2013 4:49 pm

Tarviiko siinä olla tuo resistori - riippuu tietysti hatusta?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vierailija
Vierailija




Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Vs: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitimeTi Kesä 04, 2013 7:02 pm

Uusi NGK BR8ES-tulppa hankittu paikallisesta Tarjoustalosta tänään. Tietenkin työkalupakkiin, jos viime viikolla hankittu Denso sattuu väsähtämään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Vs: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitimeTi Kesä 04, 2013 9:28 pm


Alunperin intialaisessa on ilmeisesti niin, että tulpassa on resistori.

En oo mitään ihmeellistä huomannut kun jätin sen pois. Kun oli sekä tulpassa & hatussa...

Mut sen olen huomannut et tulppa on vähän halvempi ilman.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sytytystulppien vastaavuustaulukko Empty
ViestiAihe: Vs: Sytytystulppien vastaavuustaulukko   Sytytystulppien vastaavuustaulukko Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sytytystulppien vastaavuustaulukko
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: