Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ajokausi avattu!

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Ajokausi avattu!   Ajokausi avattu! Icon_minitimeTo Huhti 19, 2012 11:17 pm

Pitkä talvi on takana. Olen jo jonkin aikaa siirrellyt pyörää liiterissä lähemmäksi oviaukkoa ja tänään polkaisin sen käyntiin. Tuo muutaman kilometrin sorapätkä on kyllä hirveässä kunnossa, liejua ja sohjoa ja lunta ja jäätä vuorotellen mutta ajoin urhokkaasti läpi vaan. Eiku tankille ja siitä eteenpäin. Keli oli puolipilvinen, plus neljä. Sata kilometriä verryttelyajoa. Mutta nyt sain ajaa lämpimään talliin tuohon "kylälle" missä sitä on tästälähin huomattavasti helpompi roplata tarvittaessa. Startin palautusjousi nyt ainakin on ollut syksystä asti poikki ja varaosakin hankittuna mutta ei sitä ole tarjennut tuolla räntäsateessa ruveta vaihtamaan. jospa myt paremmin. Persana tankki vuotaa tihuuttaa ihan pikkasen jostain. Ihan vaan sen verran, että tippa tai kaks sotki työkalukotelon pintaa. Millä sen tilkkisi kun en edes tiedä mistä se tihuuttaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Tankin vuoto   Ajokausi avattu! Icon_minitimePe Huhti 20, 2012 7:59 am


Moikka.

Mulla itsellä oli ja yhdellä toisellakin tankin takavasemman korvakkeen hitsus revennyt.

Voisikohan tuo tihkuttaminen tulla sieltä?



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Vs: Ajokausi avattu!   Ajokausi avattu! Icon_minitimePe Huhti 20, 2012 6:46 pm

Tankin vuotaminen on inhottavaa.
Ja vaarallista.
Minulla rupesi Enskan tankki vuotamaan, kun olin tietysti vissiin kiristänyt kiinnitysruuveja (takana) liikaa. Paikallistin vuodon korvakkeen hitsaussaumaan.
Tankki tyhjäksi, huolellinen huuhtelu ja hitsausta. Piti pari viikkoa ja sama uudestaan. Ja hitsattiin. ja taas alkoi vuotamaan...
Ostin lopulta Hitchcockilta uuden kun sain vielä samanvärisenkin ja nopeasti.
Paikkaus ja tiivistysmömmöistä on vaihtelevaa kokemusta... Ajattelin kyllä sen vanhankin tankin joskus varalle tiivistää.
Nykyisin kun on tuota pirtubensaa, niin veden tiivistymisestä johtuva ruostuminen ei enää ole ongelma.
Kerran 1990-lla v...tti raskaamman jälkeen, kun kevään ensimmäisellä ajolla täyteen tankattua Yamahaa Ruissalossa kurvaillessa tunsin jotain märkää valuvan pitkin jalkaani... Tankissa reikä josta suihkuamalla bensaa reiteen. Oikeasti pelotti. No lähimmälle huoltiksella ajoin ja sieltä tankin tyhjättyäni työntämällä kotiin. Paikkasin tankin Petsealilla mutta se varastettiin myöhemmin niin en tiedä kestävyydestä...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Vs: Ajokausi avattu!   Ajokausi avattu! Icon_minitimePe Huhti 20, 2012 7:46 pm

Korvakkeen seutua minä vahvimmin epäilen. Se valuu ainakin sen kautta liottaen pultinjuuren irrottamaa paskaa mukanaan. Seisonnan aikana tavara valuu seisontatukea pitkin maahan. Talven aikana oli tehnyt pienen läikän siihen.
Ruosteinenhan tuo on sisältä joten uusi olisi tietenkin paras vaihtoehto mutta sitten siihen olisi hitsattava saman tien suuttimelta tulevalle paluuletkulle liitostötterö. Ja maalattava, eikä minulla ole edes tuon värin koodia..
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Vs: Ajokausi avattu!   Ajokausi avattu! Icon_minitimePe Huhti 20, 2012 7:57 pm

Hmm... Tuli mieleeni ajatus... jos hankkis nuo maalatut osat muutkin ja vaihtais kaikki. Eihän sen tankin liitosputken hitsaus niin mahdottoman kova homma olisi. No antaapa ajatuksen kypsyä, ei tuo vuoto vielä estä ajamista, on vain kosmeettinen haitta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Vs: Ajokausi avattu!   Ajokausi avattu! Icon_minitimeLa Huhti 21, 2012 12:28 am

Jahas, pitää siis lisätä pala käsisaippuaa mukana pidettävään varaosalistaan. Jostain kumman syystä kun hieman kostutetun noin sokeripalan kokoisen saippuapalan puristaa kädessä pehmeäksi kuten palan muovailuvahaa, ja painaa sen tankin reikään, niin ihme kyllä se pitää bensat sisällä tankissa. Toimii myös pitkäaikaisena tulppana kunhan peittää päältä epoksilla ettei vesi vie.
En itse uskonut koko asiaa kunnes korjasin kerran auton tankin tuolla tavalla, vuoden sillä ajelin ihan ok eikä vuotanut vaikka oli kyse siis tankin pohjasta jossa on koko ajan bensaa päällä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ajokausi avattu! Empty
ViestiAihe: Vs: Ajokausi avattu!   Ajokausi avattu! Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ajokausi avattu!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ajokausi jo avattu! :)
» Uusi foorumi avattu!
» Kauden avajaiset ja kevätkokous
» Ajokausi alkoi

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: