Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ajolasit rillipäälle?

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
miki

miki


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 07.07.2010
Paikkakunta : Helsinki / Käpylä

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 3:46 pm

Onko muilla sama ongelma?: Silmälasien käyttäjälle ei tahdo löytyä tyylikkäitä ajolaseja. Ihan puhtaasti tyylisekkojen takia en käytä umpikypärää, joten jonkinlaista lisäviimasuojaa silmät tarvitsisivat. Olen yrittänyt joitakin nettikauppoja selailla, mutta niissä on ajateltu enemmän käytännöllisyyttä kun visuaalista täydellisyyttä.
Jos joku on tämän yhtälön ratkaissut, laittakaa vaikka kuvaa tuonne galleriapuolelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 5:31 pm

Oletko harkinnut avokypärää visiirillä?
Minulle se on paras vaihtoehto. Ei se poskeen satasen vauhdissa tuleva kimalainen kovin kivalta tunnu. linnuista nyt puhumattakaan.
http://www.openfacehelmets.co.uk/
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 6:10 pm

Vaikea niitä on löytää hyviä valmiina, joko hinta on tolkuton tai sitten nykymuodin mukaan lasi menee vinossa poskea pitkin ja se vinous tekee optiikasta käyttökelvottoman tai vähintäänkin epämukavan.
Kun kerran ajat royalilla niin olet ilmeisesti käsistäsi kätevä, tee siis niin että osta ensin haluamasi ajolasit, sen jälkeen menet halpaan optikkokauppaan josta ostat ne muutaman kympin tarjousrillit mahdollisimman isolla kehyksellä. Kun saat rillit niin irroita linssit sangoista ja kiinnitä linssit ajolaseihin sisäpuolelle jollakin sopivalla tavalla. Ne halvat linssit on muovia ja niitä on helppo muokata reunasta santapaperilla sopivan kokoiseksi.
Itse tein tällaiset näkölasit yhteen bobsterin ajolasiin ja hyvin se toimii, paitsi kylmällä ajolasit tahtovat mennä huuruun sisältä kun pysähdyt liikennevaloihin tai potkit pyörää käyntiin.
Toinen vaihtoehto on ajolasit ja kertakäyttöiset piilolinssit, jos niitä voi muuten käyttää.
Takaisin alkuun Siirry alas
miki

miki


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 07.07.2010
Paikkakunta : Helsinki / Käpylä

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeTo Tammi 13, 2011 12:16 pm

Minulla on siis kypärään visiiri, mutta poistin sen a) siksi että se naarmuuntui alta aikayksikön, b) se on sen verran toonattu että hämärässä ei ole hyvä, c) siksi että kypärä näyttää huomattavasti tyylikkäämmäktä ilman sitä. Tällainen siis:
Ajolasit rillipäälle? 16711
Ajan takaa jotakin tällaista yhdistelmää:
Ajolasit rillipäälle? 23398332_1
Täytynee jatkaa googlailua. Olen omistanut sekä lasketteluun että laskuvarjohyppyyn soveltuvat gogglet jotka on tehty nimen omaan silmälasien kanssa käytettäviksi, joten eiköhän jostakin löydy. Piilarit ärsyttää silmiä varsinkin keväällä kun on siitepölyä ilmassa, joten se on viimeinen vaihtoehto Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Avopotta   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeTo Tammi 13, 2011 3:54 pm


Mulla on tuollainen jälkimmäinen malli. Rillien kanssa olen käyttänyt Nanninin laseja vaikka sen kanssa tuli omansa.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeTo Tammi 13, 2011 8:17 pm

Nykyisin on (paremmissa) kypärissä karkaistut eli naarmuuntumattomat ja huurtumattomat visiirit. Olen nytkin ajanut samalla visiirillä 20 000 km!
Eli edistystäkin tapahtuu.
(Muistan jonkun hirvittävän työmatkan 1980-luvulla aamusumussa kun piti pysähtyä kilometrin välein huurtunutta visiiriä pyyhkimään kun ei edellä ajavan perävaloa näkynyt..)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Jaska




Viestien lukumäärä : 7
Join date : 12.01.2010

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeTo Tammi 13, 2011 10:12 pm

Takaisin alkuun Siirry alas
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimePe Tammi 14, 2011 11:30 am

Oma silmälasikäyttäjän ratkaisukehitys on ollut seuraava: ensimmäinen kypärä oli integraali, jossa idea on suojata myös leuka mahdollisessa kolautustilanteessa. Viisiiri oli kirkas. Silmälasit olivat vakiokäytössä olevat ja niihin aurinkoklipsit. Vasta-aurinkoon ajettaessa lisähäikäisysuojan tein tupla-aurinkokalvosta visiirin yläosaan, jolloin päätä alaspäin kääntämällä saa lisähimmennyksen niin aurinkoa kuin yöllä autojen pitkiä valoja vastaan. Kylminä aamuina visiiri pyrki suljettuna huurtumaan erityisesti liikennevaloihin pysähtyessä. Neuvoksi sain vetää Fairy-kalvo visiirin sisäpintaan.
Kun kypärä kuitenkin painoi korvalehtiä silmälasin sankoja vasten pitkillä legeillä kiusallisesti, hankin uuden avokypärän, jonka lasinkirkas visiiri ulottuu leuan alareunaan saakka. Se ei juuri huurru. Specsaversin kesätarjouksesta uusiessani lasejani sain samalla hinnalla aurinkolasit vahvuuksilla. Niiden lisäksi teippasin aurinkokalvot edellisen visiirin tapaan yläreunaan.
Systeemi sopii ainakin minulle. Mahdollinen kauneus on katsojan silmässä, tarkoituksenmukaisuus on omassa silmässäni.
Ja kuten vanha teekkariviisaus väitti Työtehoseuran iskulauseen kuuluvan: Tarkoituksenmukainen kalu on aina kaunis.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimePe Tammi 14, 2011 6:31 pm

Kun minulla oli vielä Enni, niin käytin pienehköjä silmälaseja, jotta mahtuisivat mukavasti Halcyon-tyyppisten kulmikkaiden ajolasien alle klassisen Davida Jet-kypärän kanssa. Yhdistelmä oli niin hyvä, että kului loppuun kymmenen vuoden käytössä.

http://www.davida.co.uk/styles.php?id=8
Takaisin alkuun Siirry alas
miki

miki


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 07.07.2010
Paikkakunta : Helsinki / Käpylä

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeMa Tammi 31, 2011 2:38 pm

Jaska kirjoitti:
http://www.davida.co.uk/styles.php?id=11
Pilot T2 Shocked
Tuoko Moto Italia maahan Davidaa, vai suositteleeko vain? Tuollaiset voisi toimiakin. Hintaa en ihan heti löytänyt, mutta eihän se kiinnostakaan kun köyhiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
johnjam
Jäsen
Jäsen
johnjam


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 14.01.2010

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeMa Tammi 31, 2011 2:48 pm

Moto-Italia tuo Davidaa ja on varmasti esillä ensi viikonlopun MP 11-näyttelyssä Helsingissäkin ja tietysti muulloinkin Piikkiössä. Eikä se ole kallista, mitä rahalla saa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Jaska




Viestien lukumäärä : 7
Join date : 12.01.2010

Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeMa Tammi 31, 2011 9:10 pm

miki kirjoitti:
Jaska kirjoitti:
http://www.davida.co.uk/styles.php?id=11
Pilot T2 Shocked
Tuoko Moto Italia maahan Davidaa, vai suositteleeko vain? Tuollaiset voisi toimiakin. Hintaa en ihan heti löytänyt, mutta eihän se kiinnostakaan kun köyhiä.

Ite käytän aurinkolaisen kans ja hyvin toimii Shocked
Joo, ne eivät ole Davidan klasit vaan Léon Jeantet'in
Riku Motor http://www.rikumotor.fi/ taitaa ainakin kaupitella
tai
http://www.classicgoggles.com/goggles/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=CG&Category_Code=ref4182t2
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Lasit   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitimeMa Helmi 07, 2011 2:19 pm

Luulen että mulla on nämä:

http://www.phatsportshades.com/proddetail.php?prod=GV-BB&cat=11

Yhdet kirkkaat ja parit tummat. Tuli jenkkikaupasta nopeasti ja halvemmat kuin vastaavat Suomessa. Toimii hyvin avokypärän kanssa. Syksyllä tuli ostettua uusi Sharkin kypärä jossa visiiri ja ylösnostettava leukaosa. Ja lisäksi vielä erillinen aurinkovisiiri. Sitä en kuitenkaan ehtinyt käytössä testaamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ajolasit rillipäälle? Empty
ViestiAihe: Vs: Ajolasit rillipäälle?   Ajolasit rillipäälle? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ajolasit rillipäälle?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: