Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Kylmäkäyttö

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Kylmäkäyttö   Kylmäkäyttö Icon_minitimeTo Joulu 23, 2010 11:08 am

Mietin tuossa Royalin kylmäkäytön teoriaa lähinnä öljyjen ja öljypumppujen kannalta. Minulla kun on kaksikymppiset yksiasteöljyt koneessa ja kun tuo öljyputki venttiileille on niin hentoinen niin mietin että mitenhän se öljy kiertää ennen kuin kone lämpiää, vai kiertääkö laisinkaan ? Jos haluaa ajaa pakkasella niin pitäisikö kosanilla lämmittää kone punahehkuiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
miki

miki


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 07.07.2010
Paikkakunta : Helsinki / Käpylä

Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Vs: Kylmäkäyttö   Kylmäkäyttö Icon_minitimeMa Joulu 27, 2010 2:04 am

Minulla on öljyistä ainoastaan teoreettinen tieto, enkä ole valmistajien suositusten mukaan käyttämällä ainakaan tietoisesti rikkonut yhtään moottoria väärällä öljynvalinnalla. Kaksikymppinen yksiasteöljy on aika lirua suositeltuun viisikymppiseen nähden, joten varmaan öljynkierto on taattu kylmässäkin. Todennäköisesti enskan koneessa on toleranssit sellaiset että viskositetti on lähinnä numero purkin kyljessä. Ja ajelihan toveri Che Guevara aikoinaan enskalla ystävineen ylitse talvisten andien, yli 5000 metrin korkeudessa parhaillaan, ja varmaankin ihan vakioöljyillä rikkomatta konetta.
Oikeastaan nyt olisi ainakin täällä pk-seudulla hauskaa lähteä kurvailemaan jos olisi hyvät nastarenkaat. Tulihan sitä kakaranakin ajeltua mopolla vuoden ympäri.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sabe




Viestien lukumäärä : 105
Join date : 11.08.2010
Paikkakunta : Kirkkonummi

Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Vs: Kylmäkäyttö   Kylmäkäyttö Icon_minitimeMa Joulu 27, 2010 10:10 am

Piti oikein käydä tarkistamassa öljypurkin kylki ja 20w50hän siinä luki. Mutta tässä moottorissa on perinteiseen malliin verrattuna erilaista nuo kaksi öljypumppua, ja funtsasinkin että jos siitä kapeasta nousuputkesta ei öljy kulje niin silloin se kerääntyy kampikammioon ja siitä sitten huohottimen kautta ulos tai pakoputkesta. Lämpeneehän se tietty jossain vaiheessa ja alkaa kiertämään normaalisti, mutta ilmeisesti talvisaikaan olisi syytä tarkistaa öljyn pinta usein kun ainakin minulla jos toisiopumppu ei toimi hyvin niin se lykkää öljyt pakoputken kautta ulos.

Olin itsekin 15 vuotiaana stadissa mopolähettinä talvella, turkistaahalarit päällä ei se nyt niin ihmeellistä hommaa ollut. Nopeushan sillä oli alhaisempi prätkään verrattuna ja se tuo sitten sitä riskiä ja kylmääkin. Mutta maltti ja piikkipyörät tekisivät talviajosta ihan mahdollisen. Ei vaan tahdo nuo silmät enää kestää kylmää viimaa, sitä oli syksylläkin 10 asteen lenkin jälkeen seuraavana päivänä silmät vetiset.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Che   Kylmäkäyttö Icon_minitimeMa Tammi 10, 2011 7:32 am

Eikös toveri Comandante Guevara ajanut Nortonilla? Pitänee lukea kirja...
Takaisin alkuun Siirry alas
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Vs: Kylmäkäyttö   Kylmäkäyttö Icon_minitimeMa Tammi 10, 2011 7:20 pm

viltsu kirjoitti:
Eikös toveri Comandante Guevara ajanut Nortonilla? Pitänee lukea kirja...

Oli se Nortti

http://4.bp.blogspot.com/_lPpayYqFH80/TBUAuOMIRWI/AAAAAAAAMv8/LIrfO5rAbb4/s1600/CheWithMotorcycle.jpg
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Vs: Kylmäkäyttö   Kylmäkäyttö Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 1:00 am

Minä olen nähnyt yhden bulletistin ajelevan enskallaan keskellä lumipyryä Tuusulan Hyrylässä yli kymmentä vuotta sitten. Se oli punainen enska, jolla oli kova sivulaukku ainoastaan vasemmalla puolella.
Minä itse säilytin Enniä eri säilytyspaikoissa joka talvi. Säilytyspaikkojen taso vaihteli kovasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kylmäkäyttö Empty
ViestiAihe: Vs: Kylmäkäyttö   Kylmäkäyttö Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kylmäkäyttö
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: