Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 remmiveto?

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

remmiveto? Empty
ViestiAihe: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 1:05 am

Onko kukaan harkinnut missään vaiheessa remmivetovaihtoehtoa ? Olen itse mieltynyt siihen ja löytyi tämmöinen:
http://www.motorradmanufaktur.de/index.php?main=462&sub=zubehoer

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




remmiveto? Empty
ViestiAihe: Remeliä reisille   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 1:28 am


Nii. Oikeestihan se kytkin ei tartte öljyä, vaan se ketju. Elikkä ei ainakaan tarttis enää sinne pistellä mitään ja vaikuttaa varmasti kytkimen pitoon.

Yhden härpäkkeen kanssa ajeltiin, vaikka Bulletista oli tuplaketjusta pari lenkkiä jossain muualla. Hyvin toimi, vaikka pelotti. Että kyllä tuo ketjukin pelaa vaikka vähän kärsineenä.

Sillai jos aattelee, niin se on kummiskin aika kapia se hihna, kun on kapia se ketjukin. Pari kaveria tiedän, kun on vaihtanut vanhemmissa (G/J/J2) ketjun 2-riviseen Bulletin versioon, että kestää paremmin, mutta muuten ei tutuis kettää ko olis remmiä saanu tai antanu.

Taaskin vaan tulee mieleen kun kaveri kertos, kun oli sivaripässistä menny etuvetoketju, jatkon sokka lähtenyt jonnekin kauas ja kejut solmussa & sykkyrässä. Onneksi tuo enskaketju on yleensä sitä ½" kapeaa, jota sitten on leikkuupuimureissa ja melkein missä vaan. Kaveri sai osan tien päällä ja jatkoi ajoa.

Itte kyllä miettisin tuota huoltovarmuutta, että jos menee tien päällä, niin mitäs sitten? Saako kaupasta uuden hihnan vai meneekö tilaamiseksi? kun ei siellä kovin kummoista tartte olla, mikä syö kappaleiksi.

Mulla oli yhes pyöräs kans muualta lainattu ketjulukko kun meni ketjut poikki reissussa ja uudeksi ketjuksi ostin metritavaraa, kapeampaa tosin, kun Bulletissa, mutta kumminkin.

Japanialaisissa kotteroissa vaihdetaan hihna tietyin välein. Mitäs tuossa systeemissä on vaihtoväli ja antaako tekijä takuuta?


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 1:49 am

Minulle tuo linkin putiikki on ihan uusi tuttavuus. Muta uskoisin tuon kapeankin hihnan kestävän kymmeniätuhansia kilometrejä. Minullakin on -90 Savagessa alkuperäinen remmi, vararemmi toki pitkillä matkoilla pari vuotta ollut mukana ja se vaan kestää, kestää ja kestää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




remmiveto? Empty
ViestiAihe: Kappas joo   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 1:59 am


Ei ku nythä mää vasta hogasinki, että se oli toisioveto ko oli puhe. Ku en nii ymmärrä saksaa, paitti kirosanat :-)

Miten tarkka tuo on vetopyörien sivuheitolle? Kun nuo toleranssit on mitä on, niin tuleeko ongelmia jos ne ei ole linjassa? syökö karrelle ja kuinka nopeasti?
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 9:37 am

Njoo sivuheitolle... mitähän tarkoittanetkaan. Hihna sais kulkea melko tarkasti keskellä hihnapyörää, jos ei niin rupeaa vinkumaan varsinkin märkänä.
Ihmettelinkin tuota tekstiä, että mitähän minä olen ymmärtänyt väärin Laughing , ei se mitään, ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen eheheee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 3:09 pm

Kuten sanottu,kumilanka kuuluu kalsareihin ja ketjut moottoripyörään.Ihan vakavasti niin epäilyttää toi kestävyys,ei remmin vaan pyörän.Se remeli on oltava aika tiukalla,ja toi roitsun takapyörän laakerointi ym.ei ol välttämättä vahvimmasta päästä.Sen remmin on kuljettava aivan suoraan muuten käy heikosti,se paitsi vinkuu myös paukahtaa,kerran.Niin ja sit jos enskavetoa remmillä aikois ni tarttee huomioda et öljy jäähdyttää laturia kans,remmillähän toi öljy ei sinne passaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 3:20 pm

patu kirjoitti:
Ihan vakavasti niin epäilyttää toi kestävyys,ei remmin vaan pyörän.Se remeli on oltava aika tiukalla,ja toi roitsun takapyörän laakerointi ym.ei ol välttämättä vahvimmasta päästä.

Toisiovetoa minä vain fundeeraan. Ja mikä pakko sen on niin hemmetin kireällä edes olla? Se on kyllä ihan varteenotettava seikka, että jos laakeri on heikkotekoinen niin ehkä kannattaa miettiä. Mutta pitäähän sen kestää ketjunkin rasitus. Hieman löysemmällä oleva hammashihna ei ymmärtääkseni voi aiheuttaa muuta pahaa kuin sen, että pahimmillaan alkaisi hyppimään yli ja se on huono juttu tietenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeTo Marras 04, 2010 4:56 pm

No se remmi ei kestä löysänä.Yleisin syy remmin hajoamiseen on just löysä tai pois linjasta oleva remmi. Evil or Very Mad Toki sitä jokanen koittaa voi mut huonosti käy löysälle remelille on takuuvarma asia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimePe Marras 05, 2010 5:59 pm

Hyötysuhde remmissä on paljon huonompi kuin ketjussa!
Remmi ei varoita yhtään, kun pätkähtää.
Kaveri kertoi kerran Softail-Harrikan remmin levinneen liikennevaloihin, eikä ollut yhtään kiva työntää.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vieraili
Vierailija




remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimePe Marras 05, 2010 6:53 pm

Totta.Kiihdytykset ja moottorijarrutukset on varsinkin löysäl remmil takuuvarma turma.Ja se on tosiaan kerralla selvä.Kyl niitten remmien peräs on ravattu toinenki kerta ku on kuulunu se napsaus.Kivaa hommaa,varsinki jos sattuu olemaan sunnuntai ja ollaan jossain kokkareilla.Tuppaa kilometrei kertymää ennenku löytyy.No,jokaisella on ristinsä.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimePe Marras 05, 2010 9:08 pm

No voi ihme. Minä en ole sattunut remmihäröihin törmäämään kertaakaan, vaikka niitten kanssa olen älskännyt jo kuusi vuotta. Ja ei kavereillakaan ole sattunut semmoista. Toki olen kuullut, että ne joskus saattavat katketa, no tietenkin jossain vaiheessa. Jos ne on nuo kapeammat remmit sitten onkin herkempiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimePe Marras 05, 2010 9:46 pm

No ei Harrikoitten remmitkä siält kapiammast pääst ol.Mutta kuten sanottu on:"tehkää tahtonne mukaan".Siin vaihees ku seisoo tienvarres se remminpätkä kädes ni ei tartte ainaka ajatella et miksei kukkaa sanonu kui huono tämä ajatus oli.Muut saa jatkaa tästä aiheesta.Minä olen puhunut vain niistä kokemuksista mihin itse olen törmännyt tämän vaatimattoman motoristiurani aikana.Ja sehän ei ole paljon se.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitimeLa Marras 06, 2010 2:14 am

Jaa, saatanhan minä olla väärässä. Olen ennenkin ollut. Oikeassa oleminen on yliarvostettua What a Face
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





remmiveto? Empty
ViestiAihe: Vs: remmiveto?   remmiveto? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
remmiveto?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: