Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Vanha bulletisti

Siirry alas 
+3
keitere
Jojje
AngryMan
7 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeKe Heinä 21, 2010 3:41 am

Moikka. Olen nimimerkiltäni bulletisti. Minulla on ollut enska lempinimeltään Enni kymmentä vuotta ja jouduin luopumaan henkilökohtaisista syistä noin puoli vuosikymmentä sitten. Enni lähti hyvään kotiin trumppamiehen luokse kaveriksi trumppaprojektille. Poistuin kuvioista takavasemmalle kaikessa hiljaisuudessa hoitakseni elämänkriisi pois päivänjärjestyksestä. Saatuani asiat kuntoon olen nyt palaamassa motorismiin pikku hiljaa.

Niin, entinen enska on ollut vm.1995 Enfield Bullet 500 De Luxe. Väriltään kromimusta kullanvärisillä viivoilla. Tankin kyljissä luki pelkkä "Enfield". Ennin eka omistaja heitti vilkut mäkeen, enkä minäkään viitsinyt asentaa toiset vilkut puuttuvien tilalle, sillä ajatuksena on ollut tuunata Enni mahdollisimman 50-60-lukujen brittiläisen näköiseksi, a la BSA Gold Star.


Viimeinen muokkaaja, Bulletisti pvm Su Heinä 12, 2015 8:57 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeKe Heinä 21, 2010 3:24 pm

Kun aloittelin bulletismia noin 15 vuotta sitten, niin tiedossani ei ollut ketään muita bulletisteja, paitsi ehkä Wickströmin Guy, päätoiminen talkkari ja sivutoiminen merkkihuoltaja. Silloin liikuskelin pääasiassa HD- ja Jawa-miesten keskuudessa. Heidän hyvää tarkoittavat neuvonsa rojaalin korjaamiseksi ja huoltamiseksi ovat menneet päin persettä. Guyn neuvojen ja englanninkielisten korjausoppaiden avulla minä sitten opettelin huoltamaan ja korjailemaan rojaalia. Tuli tutustetuksi myös brittimotoristien kanssa ja käydyksi Britti-Ralleissa. Yksi kuuro mies innostui ja matki minua hankkimalla punaisen Bulletin, mutta kyllästyi melko pian ja vaihtoi isoon japsikruiseriin, Pohjanmaalla kun asui.
Vasta vuosituhannen vaihteessa minä hankin kaikkein ensimmäisen tietokoneeni käytettynä ja löysin toisetkin bulletistit. Käytiin Ateljee-ravintolassa ja Bembölessä. Kaikkein ensimmäinen Kunkku oli käyty.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Heinä 23, 2010 6:57 pm

Kun olen joutunut myymään Ennin ja vetäytymään takavasemmalle kaikessa hiljaisuudessa, niin minua ei suinkaan unohdettu. Pari bulletistia on manaillut minua palaamaan julkisuuteen muutaman vuoden jälkeen. Ts. olen tehnyt "comebackin".
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Juuh.   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Heinä 23, 2010 7:41 pm


Tämä on kuin huume, voi yrittää lopettaa, mutta kun saa taas annoksen, on koukussa :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeLa Heinä 24, 2010 12:07 am

Heh... kiitoksia vaan Laurille ja Kaitsulle. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeLa Heinä 24, 2010 6:17 pm

Bulletisti kirjoitti:
Heh... kiitoksia vaan Laurille ja Kaitsulle. Laughing

Kyllä mä tiesin, että sä olit vaan käymässä muualla etkä oikeasti lopettanut Very Happy:D:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeKe Tammi 26, 2011 10:35 pm

Arpa on heitetty. Vihdonkin olen päättänyt palata konkreettiseen bulletismiin tosissani jo tänä vuonna. Elämäni toinen enska on hankittava.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeTo Tammi 27, 2011 6:13 pm

Mukava kuulla!
Itse en usko koskaan myyväni uutena ostamaani Royalia. Peli on sen verran kevytkäyttöinen, että eiköhän tuolla vielä pappanakin voi ajella - jollei bensiinin hallussapitoa sitä ennen kriminalisoida.
Muita pyöriä voi tulla ja mennä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Perhe   Vanha bulletisti Icon_minitimeTo Tammi 27, 2011 11:26 pm


Rojalit on perheenjäseniä, niitä ei myydä, eikä hylätä vaikka välillä olisi pieniä perheriitoja sytytyksen, käynnistymisen taikka muiden kulkemisen suhteen olevien asioiden.

Sten sanoi että Roitsu lähtee hautaan hänen kanssaan, niin lähtee omanikin ja minä satulassa.

Hyvä että saadaan taas yksi vanha parta takaisin, kyllä sen Kunkussa näki että tartunta taas tuli :-)



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Tammi 28, 2011 12:23 am

Rojaalin myyminen onkin äärimmäinen ratkaisu, kuin avioero tai läheisen poismeno. Silloinhan elämäni on ollut kaaoksessa ja jäljet sen mukaisia. Toimenpiteet bulletismiin paluuta varten ovat aloitettuja, kuten kirjoitinkin eilen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: bensa   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Tammi 28, 2011 4:17 am

Jos bensan hallussapito joskus tulevaisuudessa kriminalisoidaan, mun Bulletti muuntuu käyttämään biodieseliä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeTi Helmi 01, 2011 8:59 pm

Pari kiinnostavaa myynti-ilmoitusta taisi löytyä. Tarvinnen apua ottamaan yhteyksiä ja mennä katsomaan tarjokkaita.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Jeesiä   Vanha bulletisti Icon_minitimeKe Helmi 02, 2011 3:37 pm


Jos tarttet apua, niin jeesaan mielelläni.


Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeKe Helmi 02, 2011 5:38 pm

No, perjantaina olenkin menossa Ruovedelle. Kovana jenkkiautoharrastajana esimieheni on myötämielisesti antanut luvan minulle poistua töistä jo puolipäivältä hieromaan kauppoja. Jos kaupanteko sujuu hyvin, niin kuljetusapu onkin tarpeeseen.

Kohde: Vm.1998 roitsu vasemmalla vaihdepolkimella. Kokomusta Standard-versio. Kulmikas käyrä ja lyhyt pakari (eksä-roitsullani oli alunperin kaareva käyrä ja pitkä pakari).
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Helmi 04, 2011 8:26 pm

Kaupat tehtiin Ruovedellä. Pitkän pakollisen tauon jälkeen elämäni toinen roitsu on vihdonkin minulla. Liera olkoon sen nimi paikallisen historiallisen merkkihenkilön mukaan (se aikaisempi roitsu on ollut se Enni). On paljon rakenneltavaa siinä Lierassa, todellakin.

Haetaan trailerilla talliin ensi viikolla, kunhan ajankohdasta sovitaan. *peukut pystyyn*

Vanha bulletisti 7441900.t

Klikkaa kuva, niin suurenee.
Takaisin alkuun Siirry alas
keitere

keitere


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 13.01.2010
Paikkakunta : Keitele

Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Helmi 04, 2011 8:40 pm

Onneksi olkoon! Komia peli. Allekirjoittaneella samat meiningit ensi viikolla, Einarin haku, ins Allah.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: IHQ   Vanha bulletisti Icon_minitimePe Helmi 04, 2011 10:28 pm


Onnea uudelle suhteelle, olkoon tienne aina kuiva ja idiooteista vapaa! Kulkekoon tienne kevyesti ja aina perille asti, ilman turhia katkoja.

Ja kerro vain, niin teemme Hänestä ehomman.



Kaitsu
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: mitäs   Vanha bulletisti Icon_minitimeSu Helmi 06, 2011 6:07 pm

Mitäs meinaat Lieralle tehdä ennen ajokauden alkua?
Laitoin kyselin osista joita kysyit, vastausta ei ole vielä tullut.

Omaankin enskaan olisi pientä laittoa suunnittellla. Ainakin kromatut lokasuojat ja norsunkorvasatula ja takateline.

Mun enskalla ei ole nimeä mutta Trumpasta tuli 'Ossi Tiikeri' kun kyljessa lukee selvästi niin (= 955i Tiger, 9 näyttää 0:lta)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeSu Helmi 06, 2011 7:04 pm

Ensimmäinen muutoskohta onkin polkimenvaihto eli vaihdepoljin oikealle ja jarrupoljin vasemmalle. Jollei Intiasta ei kuulu jotakin, niin tilataan muutospaketti Hitchcockilta.
Muuten ulkonäkö ja moottori pysynevät ennallaan tänä kesänä. Tärkeintä onkin se, että maistellaan tuntumia ja kuulostellaan fiiliksiä. Ensi vuoden haaveissa olisi lievä kustomointi bobber-maiseen suuntaan Angrymanin tapaan.

Myyjä toimitti minulle myös pahvilaatikon, jossa on alkuperäinen "limppusatula" revennein muovikankaineen, rekkariteline, kärsäpömpeli (kärsämäinen ilmanputsari, eikä siistin laatikkomainen pömpeli kuten vanhemmissa Bulleteissa) ja mikä merkillisintä: siistikuntoinen Japanin 32mm Mikuni VM-kaasari. Lierassa on Mikcarb VM28-kaasari kiinni pienen kartioputsarin kera, miksi? Olisiko 32mm Mikuni toiminut huonommin kuin originaali 28mm Mikcarb?

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeLa Helmi 12, 2011 1:57 pm

Eilen perjantaina Liera on traileroitu turvallisesti Ruovedeltä Loimaalle Kaitsun talliin. Koitettiin käynnistää, eipä herännyt eloon. Kylmä kyyti on jäähdyttänyt akun. Pieni lataushetki vaan ja Liera heräsi eloon pari potkaisulla. Hyvä. Jätetty talliin odottamaan osia ja remppaamisia.

Miksi nimi Liera on annettu -98 enskalle? Perusteita on ne, että minä ja kamuni olimme ryypänneet paikallisen moottoripyöräilevän originellin Iivu Asunnan kanssa hotelliravintola Lierassa kesällä 1994. Iivulla oli valkoinen HD-trike vuonna 1994 ja hänellä on yhä sama valkoinen HD-trike. Hänellä on ollut oma tatuointiyritys, mutta sulkenut ovensa kyllästymisen vuoksi vuonna 2006.
Ilmeisesti Iivu on tartuttanut minuun intoa moottoripyöräilyyn, koska jo seuraavana vuonna minä olen hankkinut ensimmäisen ison moottoripyörän.

1600-luvulla Ruovedellä vaikutti paikallinen silminnäkijä, Antti Liera, joka vaati isoina maksuina jauhoja ja muita maataloustuotteita asiakkailta. Joitakin asiakkaita kismitti laskujen suuruus, olihan 1600-luvun Suomi ollut rutiköyhä erämaa pienine peltoineen. Viranomaiset syyttivät Lieraa noituudesta ja kirkossa käymättä jättämisestä ilmiantojen perusteella sekä haastoivat oikeuteen. Tuomion jälkeen Antti Lieraa poltettiin roviolla noitana vuonna 1643. Se oli Suomen viimeinen noidanpoltto.


Viimeinen muokkaaja, Bulletisti pvm La Helmi 12, 2011 8:26 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Osat   Vanha bulletisti Icon_minitimeLa Helmi 12, 2011 5:09 pm

Jaimonin mukaan ko. osat löytyvät helposti. Alan hoitaa asiaa kun saavun takaisin Goalle ensi viikolla. Lähetän osat pakettina. Ollaan yhteyksissä yksityiskohdista maililla: vilhyt@gmail.com
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeLa Helmi 12, 2011 6:15 pm

Viltsu, olenkin jo lähettänyt sulle yksärin, jossa on pari toivetta ja osanumeroita herra Hoon kataloogista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Liera   Vanha bulletisti Icon_minitimeLa Helmi 12, 2011 6:45 pm


Ei tuo Liera tartte kun ajoa, pytyssä on vähän karstaa, mutta sekin lähtee kun antaa mennä kunnolla urku auki ja huudattaa pienillä vaihteilla. Muuten voi sanoa, että hyvin on pidetty. Jos niitä laatikon osia ei saa ihan heti, niin voihan tuon vipusysteeminkin rempata á la Mauri-setä, eli tekee kupariholkit muovisten sijaan, niin lähtee välykset ja toimii paremmin sen aikaa kun osat jostain löytyy.

Se 32mm Mikuni on ihan jumalattoman kokoinen hökötys, Amalin samalla kurkulla oleva teesiivilä näyttää jotenkin paljon pienemmältä? Hassua.

Muuten, kun fillarissa on norsunkorva ja tarakka, niin eihän siinä tartte kun kottikärryjen sisärenkaan, että tekee istumapaikan taakse, kun kerran jalkatapit on paikoillaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeSu Helmi 13, 2011 11:59 am

Vai että oikeen "setiä"tässä ollaan Smile mites se Mikuni,sopiiks se korkeuden puolesta Roitsuun vai tökkiiks vaijerin kans.Mulla on tommonen tossa vanhassa raudassa kiinni mutten ol vertaillu sen kokoa tohon Micarbiin josko se olis korkeampi.Siellähän ei tilaa ole liikoja orkkiskaasarinkaan kanssa.Sivukurkulla tietty saa sopimaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitimeSu Helmi 13, 2011 12:21 pm

Patu, siellä tankin alla ei ole oikein tilaa järeälle Mikunille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Vanha bulletisti Empty
ViestiAihe: Vs: Vanha bulletisti   Vanha bulletisti Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vanha bulletisti
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» keitere tässä moi
» enfield 51 250 vanha kilpakone
» Hyväkuntoinen vanha pyörä vertailuun uuden kanssa?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Foorumilaiset-
Siirry: