Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 jousihuolia, osa 2

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 2:16 pm

Nonnis, uusi jousi kiiltelee kämmenensilmässä komiasti.
Ja oikea jousi on kyseessä, ainakin varaosanumewron ja osakirjan mukaan. Mutta kun sitä pitäisi saada venytetyksi kymmenisen senttiä että saisi sen kiinni keskiseisontatukeen ja runkoon. Siis sinne oikealle puolelle.
Toistaiseksi saldo on kuhmu otsassa ja nahka p0ois kynärpäästä.
Onkos kokemusta tai vinkkejä miten tuon saisi paikoilleen itseä rikkomatta?

Ängry
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 3:36 pm

Milläs sää sitä vedät paikalles,kai sul jousikoukku on et ote pitää.
Takaisin alkuun Siirry alas
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 6:14 pm

patu kirjoitti:
Milläs sää sitä vedät paikalles,kai sul jousikoukku on et ote pitää.

MÄ pihdeillä koetin. MIkäs se jousikoukku on??
Tarttis itse asiassa varmaan kokeilla moisella, saattais homma helpottua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 7:08 pm

Kymmenen senttiä kuulostaa aika paljolta. Jousihan on 150 mm pitkä, eikö?
Et kai vaan koeta kiskoa sitä keskitukeen vastaavalle paikalle, kuin missä vasen jousi on? Siinä oikealle puolelle puoleen väliin keskiseisontatukea hitsatussa tapissa ei ainakaan minun pyörässäni ole mitään.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 7:56 pm

Jojje kirjoitti:
Kymmenen senttiä kuulostaa aika paljolta. Jousihan on 150 mm pitkä, eikö?
Et kai vaan koeta kiskoa sitä keskitukeen vastaavalle paikalle, kuin missä vasen jousi on? Siinä oikealle puolelle puoleen väliin keskiseisontatukea hitsatussa tapissa ei ainakaan minun pyörässäni ole mitään.

Kyl se ihan samoihin tappeihin menee kiinni kuin mistä vanha katkesi, huomaa kulumajäljistä. Eli keskituen tapista tonne rungon vastaavaan tappiin. Vaan ehkä siellä tuessa on jokin muukin tappi jossain, en vain löytänyt.., Mut tossa oli mun mielestäni se jousen katkennut puolisko kiinni, joten lienee oikea..

Ja on se 15 cm pitkä.

Mut pitääpi viel tutkia.
Ja mikä ihme on jousikoukku... Mä tosiaan pihdeillä hampaat irvessä kiskoin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 9:17 pm

Varmistelin vaan.
Mun keskituessa on varmaan sitten ylimääräinen tappi. Kätisyysvirhe hitsatessa ehkä.
Tässä varmaan meinataan sellaista vähän niin kuin virkkuukoukkua. Semmosella vetelin trampoliinin jouset paikoilleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Vieraili
Vierailija




jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 3:09 pm

Jousikoukku on sellanen missä on toisessa päässä tietenkin koukku ja toisessa kahva.Toki sellasen voi värkätä ihan vahvasta narustakin,eli tekee narusta lenkin,se pujotetaan toinen pää sinne jousen lenkkiin ja toinen ranteen ympäri ja eiku vetoa.Näin yksinkertaistettuna.
Takaisin alkuun Siirry alas
AngryMan




Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.01.2010

jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 6:36 pm

patu kirjoitti:
Jousikoukku on sellanen missä on toisessa päässä tietenkin koukku ja toisessa kahva.Toki sellasen voi värkätä ihan vahvasta narustakin,eli tekee narusta lenkin,se pujotetaan toinen pää sinne jousen lenkkiin ja toinen ranteen ympäri ja eiku vetoa.Näin yksinkertaistettuna.

Jotain tällaista mä arvelinkin

Kiitos Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





jousihuolia, osa 2 Empty
ViestiAihe: Vs: jousihuolia, osa 2   jousihuolia, osa 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
jousihuolia, osa 2
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Tekniikka-
Siirry: