Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jyrki48
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 47
Join date : 21.04.2012
Paikkakunta : Helsinki

RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Empty
ViestiAihe: RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata   RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Icon_minitimeTo Elo 09, 2018 7:22 pm

Mainio matkapyörä tuo vuosikerran 2012 EFIni. Tulin pari viikkoa sitten kesäreissulta Romaniasta, Unkarista, Sloveniasta ja Italiasta. Matkalla sitten taas muutama muukin aiemmin käyty maa.
Pyörä on toiminut hyvin, ei mitään ongelmaa missään vaiheessa. Rengas tosin puhkesi taas kerran, kuten joskus aiemminkin näillä reissuilla. Huollossa rengasraudalla murjaistu sisäkumi ei kestänyt Romanian teiden rynksytystä. Lisäksi onnistuin polttamaan reiän teräksiseen jarruletkuun, kun olin jättänyt katkaisemani parkkivalon johdon eristyksen tekemättä. Ei ollut erkkaria käden ulottuvilla ja ajattelin, että eiköhän tuo pärjää noinkin. Ei pärjännyt. Onneksi hajosi Satu Maren kaupungissa ja avulias verstas löytyi suht helposti kyselemällä.
Kun Romania ja Unkari oli käyty, ajelin italian ja Itävallan serpentiini- ja solateitä. Viisi kertaa kävin yli 2000 mn korkeudessa ja korkeimmillaan olin 2590 metrissä Grossclocknerin tiellä. Hyvin veti Rojaali sielläkin, onhan se tehty Himalajalle...
Tuo 50 tkm tuli täyteen Ruotsissa kotiintullessa.
Mihinkähän lähtisi ensi kesänä? Irlanti on vielä käymättä....

Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Empty
ViestiAihe: Vs: RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata   RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Icon_minitimeMa Elo 13, 2018 7:23 pm

Kunnioitettava metrimäärä tuossa ajassa!
Itsellä vasta 65 000, mut on pyöräkin 2005 Electra. 50 000:n paikkeilla meni takaiskarit (kaasu) vaihtoon kun rupesivat pohjaamaan - vaikken ajovarusteissa paina kuin juuri ja juuri 0,1t.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Jyrki48
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 47
Join date : 21.04.2012
Paikkakunta : Helsinki

RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Empty
ViestiAihe: Mitäs huoltoa pitäis tehdä?   RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Icon_minitimeMa Elo 20, 2018 3:32 pm

Tuli tuosta Jojjen kommentista mieleen, etten ole vaihtanut etuiskareiden öljyjä pariin vuoteen tai viimeisen 15000 kilsan aikana. Ohjekirjan mukaan ne kai piti vaihtaa 12 tkmn välein. Pitäiskö tää tehdä, ja miten huomaan että nyt viimeistään?

Muutenkin olen välttänyt isompia huoltokohteita. En ole ikinä katsonut venttilivälyksiä, poistanut karstoja tai ylipäätään avannut konetta.Itävallassa kysyin kokeneelta rojaalihuoltajalta asiaa ja hän sanoi kuulevansa, että venttiilit on ok. Minä en sitä osaa kuunnella. Kommentteja?

Öljynvaihdoista pidän huolen, ilmanputsarista myös, ketjut voitelen parin tankkauksen välein, rattaat vaihdan aina kun ketju alkaa olla pahasti kulunut, ts kolme kertaa tähän mennessä. Jarrupalat ja hihnat olen vaihtanut kai kaksi kertaa, vaijerit uusinut kerran. Renkailla ajaa 10 tkm/taka ja 12 tkm/etu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Empty
ViestiAihe: Vs: RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata   RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Icon_minitimeMa Elo 20, 2018 7:56 pm

Olen vaihtanut keulaöljyt vähintään joka toinen vuosi.
Jarrunesteen joka vuosi: kerää itseensä kosteutta, joka aiheuttaa korroosiota.
Keulan stefoja menee turhan usein, vaikka niitä on kahdet: kovemmassa jarrutuksessa vain toisella puolella oleva levyjarru vääntää keulaa, mikä saa vasemman etuteleskoopin stefat vuotamaan. Vuotanut öljy tippuu sopivasti jarrulevylle, jolloin ongelma poistuu jarrutustehon laskiessa!
En minäkään ole moneen vuoteen venttiilinvälyksiä katsonut. Sitten kun kilkatusta ei kuulu, välykset on liian pienet. Ja jos ne ovat liian pienet, pyörä on tosi vaikea käynnistää, kun puristukset häviää. Moottoriöljyn suodattimen vaihdan joka toinen oljynvaihto.
Ketjua vaihdan useammin kuin rattaita, jotka olen vaihtanut kerran. Takaratas meni vaihtoon 40 000 km.n kohdalla, eturatas pitäisikin varmaan katsoa taas, kun viitsisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
Sponsored content





RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Empty
ViestiAihe: Vs: RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata   RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
RE Classic EFI, 50 000 km ja 26 maata
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Classic EFI -12, käynnistysongelma
» 500 Classic EFI -09
» Classic-ajo Salossa 24.2
» M: RE Bullet 500 Classic EFI -09
» Punainen EFI Classic Vantaan alajuoksulle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Foorumilaiset-
Siirry: